Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

Ohm

Som alle andre merker her på forumet ... bør vel vi også ha en slik. I tilfelle det er noe med e-golf 8)
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

EV - Driver

Lite trolig at det vil bli noe å skrive her?!   ;)
Fra spøk til alvor: Det har ikke vært mye tull med E-UP i alle fall, så vi får håpe at de har fått fjernet det meste ut i fra de erfaringene de har høstet på test-golfene som jo har rullet noen år.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Analog

På min bil er keyless-sensoren på førersiden defekt. Begynte med at den ikke virket av og til, men nå virker den ikke i det hele tatt, så bilen må låses opp med å trykke på nøkkelen.
Regner med det er en enkel sak for verkstedet å bytte sensorern.

Ellers, så syns jeg bilen muligens kan trenge en liten sw-update:
- ACC-en er litt ivrig til å følge etter biler som svinger av motorveien. Dette fører til at bilen bremser ganske kraftig ned i noen sekunder. Vet ikke om det er likt på andre e-golfer eller vw-modeller, så det er mulig den skal være sånn.
- Bilen er også litt glad i å skrike ulv-ulv med piping og blinking i dashbordet om at det er fare på ferde. Dette skjer hovedsakelig på 4-felts 40-50-sone når annen bil passerer.

Men summa summarum, så er jeg veldig fornøyd med bilen.

Råde

ACC og pipingen kjenner jeg meg godt igjen i. Har erfaring med det på passat vi har hatt i et års tid.
e-Golf | X75D

Guardian

e-Golfen min har stått hos Møller siden i går. 12V-batteriet tappes for strøm under kjøring og ser kun ut til å lades når hovedbatteriet lades. Hovedbatteriet skal vel forsyne 12V med strøm under kjøring, noe det ser ut til at det ikke gjør. Fikk beskjed om at de venta på tilbakemelding fra fabrikken i Tyskland, så forhåpentligvis får jeg den tilbake i dag.

Elmo

Sitat fra: Guardian på fredag 08. august 2014, klokken 08:54
e-Golfen min har stått hos Møller siden i går. 12V-batteriet tappes for strøm under kjøring og ser kun ut til å lades når hovedbatteriet lades. Hovedbatteriet skal vel forsyne 12V med strøm under kjøring, noe det ser ut til at det ikke gjør. Fikk beskjed om at de venta på tilbakemelding fra fabrikken i Tyskland, så forhåpentligvis får jeg den tilbake i dag.

Vi hadde det problemet på eUp'n på jobben for 4-5 mnd siden. Møller Ryen hadde bilen 2-3 dager mens de konfererte med Tyskland. Problemet ble fikset og det har ikke oppstått igjen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

LGF

To dager etter vi fikk vår bil ble høyre kjørelys (led stripa) mørkt. Forhandler bestilte omgående ny og tre dager etterpå var den skiftet. Det som er litt artig er at dersom en ser godt etter på bildene fra el-bil treffet i trollstigen, ser en at den Golfen også har ett defekt kjørelys. Noe å se opp for?

Ellers opplevde vi denne uken at bilen ikke hadde ladet over natten, og da jeg startet mente bilen at ladekontakten fortsatt var i. For å komme i gang måtte jeg koble til ladekontakten for så å koble den fra igjen. Da var bilen med på notene.

Ellers er alt bare bra så langt.
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

Ohm

Har også opplevd at bilen ladet i 4 timer, for så å avbryte lading. Mulig det har noe med innstilt avreisetidspunkt å gjøre. I går sa den også at ladekontakten ikke var låst, da ladet den heller ikke. Greit med car net, for da kan man sjekke status å avdekke sånne ring. Håper ikke dette vedvarer. Har ikke vegglader, lader med orginal ladekabel.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

soarer

Sitat fra: LGF på søndag 10. august 2014, klokken 11:30
Det som er litt artig er at dersom en ser godt etter på bildene fra el-bil treffet i trollstigen, ser en at den Golfen også har ett defekt kjørelys. Noe å se opp for?

Det er ikke noe å gå etter. Viss du tar bilder av en bil med LED lys, så opplever du OFTE at noen av lysene ser ut til å mangle. Dette har med frekvensen LEDene blinker, i forhold til lukkertiden bildet blir tatt med! Du kan også se det samme på biltester på TV/web...  Bilprodusentene har valgt å la LED lysene blinke med en lav frekvens. Dette har sikkert noe med livslengden å gjøre. Mann kan få LED til å blinke med MYE høyere frekvens!
2015 e-Golf. Levert 28-10-14.

clausw

Fredag den 8.8 kjørte jeg 9 mil til Gardermoen og parkerte eGolfen min på en el-bil-parkeringsplass. Etter 1 time sluttede bilen med å lade.
Jeg forsøkte å starte laddingen gjennom appen flere ganger, men det fungerte ikke.
Resultatet var at jeg måtte innom en ladestasjon og lade på veien hjem sent søndag kveld - ikke moro.  >:(
Jeg er nå i kontakt med Møller for å se på saken.

Stikkkontakt

Min mors e-Golf ville ikke lade i kveld. Det blinket rødt i dioden som viser en stikkontakt når bilen var koblet til.
Bilen ladet for øvrig fint med både original e-up! kabel og EVI 16A ladekabel.
Hun fikk låne min EVI til hun får ny kabel.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Analog

Noen andre som får opp denne pop-upen i det man går inn på lydinnstillinger? Til info, så har jeg Dynaudio.

ZorroIII

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 12. august 2014, klokken 00:44
Det blinket rødt i dioden som viser en stikkontakt når bilen var koblet til.

Prøv å koble kabelen til og så trykke på "0" og deretter "1" (knappene på kladden, de samme som brukes til å stille ladestrømmen).

e-Golfer

@Analog:
Jeg får også samme melding. Jeg tror det har med at stemmestyring ikke er støttet på norsk. Tror derfor ikke det har noe med Dynaudio å gjøre, selvom jeg også har Dynaudio.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Guardian

Sitat fra: e-Golfer på fredag 15. august 2014, klokken 00:09
@Analog:
Jeg får også samme melding. Jeg tror det har med at stemmestyring ikke er støttet på norsk. Tror derfor ikke det har noe med Dynaudio å gjøre, selvom jeg også har Dynaudio.

Får den også på min uten Dynaudio, så det har nok med stemmestyringen å gjøre ja.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA