Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

Sinamics

Clausw:
Jeg opplevde det samme som deg at bilen sluttet å lade. Carnet sa at kabelen ikke var satt i, noe den var.

Det lynet og tordnet den dagen og det var flere blink i lyset.
Da jeg skulle kjøre sa den at lade kabelen ikke var tatt ut. Jeg måtte sette kabelen inn og ut for at bilen ville "starte" . 

Tror bilens "hjerne" ble forvirret av strømbruddet den dsgen. Har ikke opplevd feilen flere ganger.

Ohm

Har opplevd at ladekabelen har "ramlet" ut ved å låse bilen opp og igjen etter at kabelen er satt i. Sjekker alltid at kabelen sitter riktig og er låst før jeg lukker garasjen. Dette har med å gjøre at låsen på ladekabelen går opp når man låser opp bilen. Hvis kabelen står litt i spenn, vil den kunne ramle litt ut og ikke bli låst. Brukerfeil med andre ord:)
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Carl

Torsdag ettermiddag skulle jeg flytte bilen fra gårdsplassen og inn i garasjen. Bilen hadde kun gått en tur tidligere på dagen og batteriet var på ca 90 prosent. Når jeg starter bilen får jeg tre feilmeldinger, feil på elektrosystem, 12 v lader ikke og rekuperasjon feil. Jeg prøver å stoppe og starte bilen et par ganger, men får de samme meldingene og bilen vil ikke kjøre. Etter en tlf samtale med forhandler får jeg beskjed om å ringe nødnummeret og få bilen transportert til deres verksted. Fikk også spm om jeg hadde prøvd å stoppe og starte den flere ganger. Ettersom dette var torsdag ettermiddag tenkte jeg det var greit å vente til fredag morgen med transport til verksted. Sent torsdag kveld gikk jeg ut for å ta bilde av feilmld, men nå startet bilen som normalt og alt var ok. Kjørte bilen til verkstedet fredag morgen og fikk lest av loggen, de kunne se meldingene og hadde sendt de til Tyskland for videre vurdering, det var bare å bruke bilen og skulle det komme igjen skal jeg ta kontakt. Bilen har fungert uten problemer siden. Noen som har opplevd lignende?
Sande i Vestfold
Dyp sort e-Golf

Sirup

I går kjørte jeg bak en e-Golf, bl.a gjennom en dårlig opplyst tunnel. Jeg er klar over at baklysene på moderne biler ikke lyser i dagslys, men på e-Golfen slo de seg ikke på i det hele tatt.
Er det noen andre som har opplevd dette? Selv kan jeg ikke sjekke, for jeg får ikke bilen min før i desember.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Ohm

Sitat fra: Askøy på tirsdag 19. august 2014, klokken 00:05
I går kjørte jeg bak en e-Golf, bl.a gjennom en dårlig opplyst tunnel. Jeg er klar over at baklysene på moderne biler ikke lyser i dagslys, men på e-Golfen slo de seg ikke på i det hele tatt.
Er det noen andre som har opplevd dette? Selv kan jeg ikke sjekke, for jeg får ikke bilen min før i desember.
Lysene må stå på, hvis ikke er det bare ledlys foran og ikke lys i instrumentering. Jeg har hovedlysene på, merker ikke noe forskjell i rekkevidde. Har satt lysbryteren i "på" stilling, da skrur lysene seg på når jeg kjører.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Råde

Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. august 2014, klokken 00:35
Sitat fra: Askøy på tirsdag 19. august 2014, klokken 00:05
I går kjørte jeg bak en e-Golf, bl.a gjennom en dårlig opplyst tunnel. Jeg er klar over at baklysene på moderne biler ikke lyser i dagslys, men på e-Golfen slo de seg ikke på i det hele tatt.
Lysene må stå på, hvis ikke er det bare ledlys foran og ikke lys i instrumentering [...]Har satt lysbryteren i "på" stilling, da skrur lysene seg på når jeg kjører.
Meg bekjent må du ha bestilt lys og sikt pakken for å få lysassistenten. Har du ikke det vil ikke lysene skiftenfea kjørelys til nærlys i mørke. Korriger meg hvis jeg tar feil.
e-Golf | X75D

Guardian

Sitat fra: Guardian på fredag 08. august 2014, klokken 08:54

e-Golfen min har stått hos Møller siden i går. 12V-batteriet tappes for strøm under kjøring og ser kun ut til å lades når hovedbatteriet lades. Hovedbatteriet skal vel forsyne 12V med strøm under kjøring, noe det ser ut til at det ikke gjør. Fikk beskjed om at de venta på tilbakemelding fra fabrikken i Tyskland, så forhåpentligvis får jeg den tilbake i dag.

Etter nesten to uker og et besøk fra tekniker fra fabrikken i Tyskland har jeg endelig fått tilbake bilen. Viste seg å være en software-feil...

EV - Driver

Det kan kanskje være greit å ikke være først av og til. Regner med at mange feil er rettet før min bil kommer desember. Software med versjonsnummer 1.0 et sjelden det helt store. (Dette er den eneste trøsten jeg finner der jeg rusler rundt og sparker småstein og venter.)
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Guardian

 En viss risiko er det jo, men det viktigste er at de tar ting som dukker opp på alvor. Det skulle jo bare mangle, men greit å få en bekreftelse.

Carl

Jeg har den siste uka hatt problemer med car net, da både app og nettside. Den sier at ladekabel ikke er tilkoblet selv når bilen står å lader og kjøreturene for den siste uka mangler i oversikten. Noen som har opplevd tilsvarende?
Sande i Vestfold
Dyp sort e-Golf

LGF

Hm... Da blir det verkstedbesøk i morgen...

Bilen hadde ikke ladet på en av Oslo Kommunes nye ladestolper med Menekes kontakt i dag. Regnet med det var ladestolpen. Nå i kveld påstod appen at ladekabelen (Shuko) ikke var satt i. Jeg gikk ut til bilen og sjekket og der var det dårlig med lading...

Jeg tok ut kabelen i satte den inn flere ganger og det samme skjedde hver gang: pulserende grønn diode som gikk over til rød samtidig som det klikket i noe under panseret. Rød diode indikerer feil ladesystem. Kabelen er den som fulgte med bilen.

Har andre opplevd dette?

Ellers sa min forhandler at VW har tre teknikere i Norge i tre mnd for å følge e-Golf parken... Håper en av dem er lett tilgjengelig i morgen...;-)


Oppfølging:
Det ble overgang til Jetta Hybrid. Verkstedet fant ikke ut av hva som er problemet så bilen ble stående igjen da den oppførte seg akkurat likt i dag som i går.

To be continued...
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

LGF

Det er stille på denne tråden - håper det betyr at alt fungerer fint for dere...;-)

Men - vi er fortsatt uten bil... :(  I dag leverte vi inn Jettaen og gikk over til e-Up - da kan vi hvertfall bruke kollektivfeltet...

Status på bilen vår er at den lader når den selv vil og fabrikken jobber med å finne ut hva som er feil.  Vi begynner virkelig å bli utolmodig nå - selv om vi har elbil igjen. Ikke for å disse e-Up, men Golfen føles mye bedre...!
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

Ohm

Kjipt. Nesten så du burde fått en ny/hevet kjøpet. Bør jo gå an å fikse rimelig kjapt.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

LGF

Siste nytt er at det kommer tekniker fra fabrikken på mandag... No further comments...!!!!
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

Bawler

Sitat fra: LGF på onsdag 10. september 2014, klokken 23:38
Siste nytt er at det kommer tekniker fra fabrikken på mandag... No further comments...!!!!

Kjedelig for oss andre det, vi trenger at alle folkene på fabrikken lager bilene våre! :p
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA