Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

DagS

Godt man har forum!

Gikk ut og prøvde igjen. Hører at bilen prøver å låse ladekladden, men går i rødt. Prøvde til slutt å presse på kladden litt, og da ble den låst. Og lading startet!

Da slapp jeg å drite meg ut hos forhandleren og fortelle dem at pinnene er for korte!  :)
Nå blir det å klage på ladekladdlåsing i stedet.

Takker for info, zyp!

Sitat fra: zyp på tirsdag 02. februar 2016, klokken 18:16
Sitat fra: DagS på tirsdag 02. februar 2016, klokken 17:19
Fikk ikke sakteladet nå i ettermiddag, og når jeg så etter var pinnen øverst til høyre i ladekontakten skjøvet inn.
Dette er nok ikke problemet, pinnen øverst til høyre skal være kortere enn resten. Dette er kontrollpinnen som skrur på lading, og den er designet sånn slik at lading ikke skal skrus på før de andre pinnene allerede har fått en god forbindelse, og slik at lading stoppes før forbindelsen blir brutt.
VW eGolf u/VP fra 25.04.15

Heimdal-eGolf

Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 28. januar 2016, klokken 10:30
Sitat fra: Heimdal-eGolf på onsdag 27. januar 2016, klokken 14:39
Det begynner å bli vel mange feil på min e-golf (16000km)
...
3) Video fra ryggekamera faller ut og kommer tilbake. Ikke reparert ennå, men de planlegger å bytte kamera og ledningsnett.
...
Du vet naturligvis at ryggekamera slår seg av om du kommer over 3-4 km/h i hastighet bakover?
Latterlig begrensning som irriterer vettet av meg.  :o

Hei

Hadde bilen inne og de fant ikke noe feil på kamera eller ledningsnettet. Da jeg hentet bilen kom VW Trondheim's eGolf ekspert og han opplyste at kameraet slåes av når du rygger fortere enn 10km/t. Videre trodde han at hjulspinn kan føre til at sperren slår inn. Vi ble enige om å teste flere biler. Jeg fant en plass med blank is, la inn revers, hjulene spant og kameraet gikk umiddelbart i sort selv om bilen ikke rikket på seg. Nest dag fikk jeg beskjed fra Møller om at de hadde fått samme resultat. De har sent en forespørsel til fabrikken om å lage en korreksjon for dette, men de var ikke veldig optimistiske da de ikke synes at dette var noe stort problem.
For meg betyr det at når forholdene er veldig dårlige og man virkelig trenger ryggekamera så er det ikke tilgjengelig. Kameraet skal fungere opp til 10km/t men i praksis faller det ut selv om bilen står stille, og bildet som kommer av og på blir en forstyrrelse istendenfor en hjelp.

Hadde satt pris på om andre eGolf eiere også klager på dette slik at vi får et ryggekamera som faktisk fungerer om vinteren også!
TM3 reservasjon 1.4.2016
2015 eGolf levert 4.5.2015
2014 eUP overtatt 25.9.2017

fantonsen

Dette er muligens ikke en feil, men jeg føler at parkerings-sensorene er alt for følsomme i snøvær. Og da helst når det er fuktig snø, noe det ofte er her i Bergen. Det har hendt flere ganger at den piper i ett sett, og selv om jeg slår den av, så kommer den fort på igjen av seg selv etter kort tid, uten noen hindringer i veien. Og da er det plagsomt.

Jeg kan forstå at det kan være utfordringer med et slikt system hvis det klistrer seg fuktig snø på sensorene, men den forrige bilen vi hadde, en Ford S-max, gav aldri noen falske utslag i tilsvarende situasjoner. Så hvorfor klarer da ikke VW det bedre enn dette?

Har andre det på samme måte?
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S19C_19.46.4-458817 | Telematics: 18.2 | BECS: BN-AAE-BC-AC-BE

Råde

Du kan skru av at den automatisk slår seg på (utenom når du rygger).
e-Golf | X75D

Reven

Me er plaga med det same; i snøver er det blinking og piping i eitt sett. Og det er irriterande, for me veit av erfaring at VW kan betre. Det er ikkje eit problem på Passaten, og det var heller ikkje problem på den fossil-Golfen me hadde tidlegare.
2016 VW e-Golf med varmepumpe og ymse anna
2015 VW Passat Alltrack

Bigmac

Sitat fra: Reven på torsdag 04. februar 2016, klokken 18:32
Me er plaga med det same; i snøver er det blinking og piping i eitt sett. Og det er irriterande, for me veit av erfaring at VW kan betre. Det er ikkje eit problem på Passaten, og det var heller ikkje problem på den fossil-Golfen me hadde tidlegare.
Som Råde skriver; du kan slå av automatisk parkeringssensor. Da slipper du også piping pga biler tett innpå i køkjøring der det er biler i sidesporet

dabis

Har bilen inne på rep nå.
Bakluka dunket litt nedpå på høyre side så de tokk inn bilen i 4 dager for å lakke fangeren på nytt å justere så det ikke skjer igjen.

Har ellers hatt bilen inne for å fiks høyre rute som sa KLIK på vei opp. Var en løs kabel inne i døra.

Føler det er lite futt i rutevarmeren til tider ingen futt og syntes bilen har levert mindre varme den siste tiden så kanskje jeg også får den beryktede Elektrofeil lampen.
Ellers så har jeg klagd på dårlig respons på knappene på rattet. Har flere ganger opplevd at de ikke responderer som forventet. Har nå en Golf 7 TSI med en helt annen respons på knappene. Så får klage igjen på det.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

Sonus

Sitat fra: fantonsen på torsdag 04. februar 2016, klokken 14:59
Dette er muligens ikke en feil, men jeg føler at parkerings-sensorene er alt for følsomme i snøvær. Og da helst når det er fuktig snø, noe det ofte er her i Bergen. Det har hendt flere ganger at den piper i ett sett, og selv om jeg slår den av, så kommer den fort på igjen av seg selv etter kort tid, uten noen hindringer i veien. Og da er det plagsomt.

Jeg kan forstå at det kan være utfordringer med et slikt system hvis det klistrer seg fuktig snø på sensorene, men den forrige bilen vi hadde, en Ford S-max, gav aldri noen falske utslag i tilsvarende situasjoner. Så hvorfor klarer da ikke VW det bedre enn dette?

Har andre det på samme måte?
Vi har hatt bilen inne på rep to ganger for det samme. Den uler og viser rødt uten noen hindring. Første hang justerte de en sensor. Sist byttet de en sensor.

Djur1

Vindusheis knappene foran er det noe galt med. De må trykkes to ganger før det skjer noe...
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

RKW

Jeg har også "utfordringer" med bryter for vindusheis. Vært der siden ny (nov.2015).
Må dytte på knappen opptil 4-5 ganger før vinduet går ned og dra tilsvarende for å få vinduet opp igjen, men av og til fungerer det med ett trykk.
Har ikke reklamert enda, men skal få gjort det snart.

skyfawn

har begynt å komme en durelyd når jeg svinger i lav hastighet (rygge meg på plass på parkeringer e.l) det virker som om det er noe som tar borti, selv med lite rattutslag så kommer lyden. Det er helt ny 2016mod kjørt 600km. Noen som har opplevd noe tilsvarende?

Råde

Ja. Nesten alle VAG. Ikke farlig. Bare en mansjett som vrir seg litt.
e-Golf | X75D

skyfawn

Er det slik at det ikke er noen vits i å spørre om de kan ordne det? Er til tider meget plagsomt, det ser ut som det blir mer og mer lyd.

Råde

Hvis det er samme som jeg tenker på, så er den værst i vått vær for da gnisser mansjetten. Folk skriver om at de har fått der utbedret men at lyden kommer tilbake. Mitt verksted gjør det ikke.
e-Golf | X75D

Blouberg

Ytre del av ladeluka falt av når det var på det kaldeste i vinter. Noen plastikk haker som knakk. Ble fikset på garanti.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA