Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

Djur1

Sitat fra: RKW på søndag 21. februar 2016, klokken 22:44
Jeg har også "utfordringer" med bryter for vindusheis. Vært der siden ny (nov.2015).
Må dytte på knappen opptil 4-5 ganger før vinduet går ned og dra tilsvarende for å få vinduet opp igjen, men av og til fungerer det med ett trykk.
Har ikke reklamert enda, men skal få gjort det snart.

De justerte bryterne.  Funket fint etterpå.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Viper

Sitat fra: skyfawn på søndag 21. februar 2016, klokken 23:23
har begynt å komme en durelyd når jeg svinger i lav hastighet (rygge meg på plass på parkeringer e.l) det virker som om det er noe som tar borti, selv med lite rattutslag så kommer lyden. Det er helt ny 2016mod kjørt 600km. Noen som har opplevd noe tilsvarende?

Den lyden hadde jeg og på min. Bestilte timme hos møller og fikk en mekaniker til og øke med for og identifisera lyden. Merket på han at han ikke helt visste hva det var for en lyd men han sa bestemt at det var hjullager som var ødelagt. Vel sa jeg og lurte på om det var vanlig for en bil som bare gått 16.000km .. Ja det skjer sa han.  Hentet bilen,begge hjullagene var skiftet og på vei hjem kom lyden tilbake. Ringte møller og de booket timme med en tekniker. Han åkte med for og høre på lyden og det tog han 1 min og finne ut vad det var, han sa at han trengte fylle på en spesialolje ved mansjetten det tog han 5 min og lyden var vekke:) pluss at jeg fått nye hjullager frem:)

skyfawn

Aha, ja min er kun kjørt 1000km så hjullager tror jeg ikke det er.. Regner med det er den mansjetten :)

jantegolf

Frossen dørlås.
I dag fikk jeg ikke lukket førerdøren da låsemekanismen hadde frosset fast (Minus 8 grader). Satte på full varme og kjørte av gårde mens jeg  holdt døren med venstre hånd. Etter 10minutter i sakktegående kø løsnet låsemekanismen og jeg kunne lukke døren ordentlig. Dette er kanskje et kjent VW problem? Er det noe man kan reklamere på eller gjøre noe med?
Har aldri opplevd det på min 12 år gamle Prius.

yep

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 06. februar 2015, klokken 18:25
Sitat fra: eivhelle på fredag 06. februar 2015, klokken 16:32
Er det andre som har hatt problemer med at bremseklossene foran subber inntil skivene og gir kontinuerlig metallisk gnisselyd.

Spørs litt på opplevelsen av "metallisk gnisselyd":
"sssssssssssssssssssshhhhhhhhhhhhhhhh":  Begynnende rust på bremseskiver pga. lite bruk.
"IIIIIIEEEEEEEEIIIIIIIIK!!!": Stein fastkilt mot bremseskive.

Mot førstnevnte hjelper fast og bestemt oppbremsing. Sistnevnte gir som regel tapt mot en bråbrems mens du rygger bilen. :)

Bygger videre på denne.

2015-modell. ca. 14000km.

La først merke til førstnevnte helt tilfeldig etter første dekkskift. Kjørte med vinduene nede og la merke til en "ssssshhhhh-ssssshhhhh-ssssshhhhh"-lyd. Ganske merkbart. Bilen var da omtrent 4 måneder gammel.

Tok kontakt med forhandler og hadde en kjøretur med en mekaniker. Saken ble fort avvist. Fikk beskjed om at produksjonen aldri var 100% (?), så dette var noe jeg bare måtte leve med. Skulle aldri godtatt dette, men lot det ligge.

Nå, omtrent 1 år senere, er den samme lyden fortsatt tilstede. Ingen tegn til verken bedring eller forverring. Tok nylig kontakt med forhandler igjen angående dette. Etter en ny tur til verksted får jeg da beskjed om at årsaken er rust på bremseskivene bak. Forhandler var delvis mottakelige og gikk med på å pusse og smøre skivene, noe jeg fikk beskjed om at skulle fjerne ulyden (om kun midlertidig). Dette hjalp derimot ikke i det hele tatt. Ulyden er fortsatt like hørbar.

De har i ettertid sagt at de har fått beskjed fra garantiavdelingen at de ikke vil dekke bytting av bremseskivene bak.
Jeg er veldig skuffet over at dette ikke kan løses på den bedre måte, da dette er et problem som inntraff før bilen rakk å bli 6mnd gammel.

Fornøyelsen av å kjøre bilen forsvinner også litt når ulyden til og med påpekes av forbigående :(

Stikkkontakt

Sitat fra: bno på lørdag 25. juli 2015, klokken 08:29
Begge bilene bar preg av feilmontering av bakluka (for lavt justert) som artet seg som lakkslitasje på støtfanger. I begge tilfeller har Møller stilt opp som garantist fra fabrikken.  Det har ikke blitt stilt noe spørsmål, men fikset på garantien. Strålende. En kommentar er at verkstedet sa at de hadde hatt flere biler inne for samme feilen og forsto ikke hvorfor det fremdeles ble funnet slike feil. Feilen gjelder kun Egolf.

Normalt vil slike justeringsfeil bli rettet opp som garantisak  om de påklages innen 6 måneder fra kundemottak. Fristen var overskredet for min del, men tok en gjennomskjæring da VW hadde vært den tidligere eier...

Denne feilen gjelder ikke bare e-Golf. Ifølge Møller Nesttun har de hatt inne noen biler med denne feilen, men e-Golf er ikke overrepresentert. Min bil har en uke igjen av garantien (2 år) ,men skaden ble bekreftet som garantisak i går og jeg venter på time i Drotningsvik.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

HelectriC

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 12. mai 2016, klokken 13:38
Sitat fra: bno på lørdag 25. juli 2015, klokken 08:29
Begge bilene bar preg av feilmontering av bakluka (for lavt justert) som artet seg som lakkslitasje på støtfanger. I begge tilfeller har Møller stilt opp som garantist fra fabrikken.  Det har ikke blitt stilt noe spørsmål, men fikset på garantien. Strålende. En kommentar er at verkstedet sa at de hadde hatt flere biler inne for samme feilen og forsto ikke hvorfor det fremdeles ble funnet slike feil. Feilen gjelder kun Egolf.

Normalt vil slike justeringsfeil bli rettet opp som garantisak  om de påklages innen 6 måneder fra kundemottak. Fristen var overskredet for min del, men tok en gjennomskjæring da VW hadde vært den tidligere eier...

Denne feilen gjelder ikke bare e-Golf. Ifølge Møller Nesttun har de hatt inne noen biler med denne feilen, men e-Golf er ikke overrepresentert. Min bil har en uke igjen av garantien (2 år) ,men skaden ble bekreftet som garantisak i går og jeg venter på time i Drotningsvik.
Garantien er vel på mer enn 2år? På alt annet enn batteriet er det vel 5år og på batteriet lengre?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Stikkkontakt

#487
Sitat fra: HelectriC på søndag 22. mai 2016, klokken 14:52
Garantien er vel på mer enn 2år? På alt annet enn batteriet er det vel 5år og på batteriet lengre?

Jeg kjøpte den i Tyskland. Gått 1500 km.Alt utstyr unntatt DAB og Skinn.
Jeg gav 25.000 euro+frakt da euroen var 8,05. Gjorde en ok deal tror jeg.

Tror bilen må være en av de aller første som ble produsert. Registrert 19.mai 2014. Jeg har ikke sett e-Golf med EL3XXXX og EL40000 ble registrert 19.juni 2014.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Callah

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 22. mai 2016, klokken 15:03
Sitat fra: HelectriC på søndag 22. mai 2016, klokken 14:52
Garantien er vel på mer enn 2år? På alt annet enn batteriet er det vel 5år og på batteriet lengre?

Jeg kjøpte den i Tyskland. Gått 1500 km.Alt utstyr unntatt DAB og Skinn.
Jeg gav 25.000 euro+frakt da euroen var 8,05. Gjorde en ok deal tror jeg.

Tror bilen må være en av de aller første som ble produsert. Registrert 19.mai 2014. Jeg har ikke sett e-Golf med EL3XXXX og EL40000 ble registrert 19.juni 2014.
Min er også fra Tyskland. Hadde gått 3000 km og hadde vært brukt som testbil for de som ønsket å "Prøvekjøre" bilen. Ikke hatt noen form for mekaniske eller elektriske problemer hittil :) Skal dog nevnes at jeg ennå har litt ulyd fra "mansjett" foran høyre side. Garanti er utgått så vet ikke om jeg kommer så langt hos Møller nå :( Ja ikke minst en knirkelyd når jeg starter å kjøre og park brems slipper. Går unna når man har kjørt noen meter... Ikke giddet å reklamere på dette :)

grime

Må trykke to, av og til tre, ganger før vindusheisen reagerer, men dette er det skrevet om tidligere.
Irritasjonsmoment med at radioen forandrer lydvolum etter hastighet. Kan dette justeres bort?
Ulyd ved krappe svinger i forbindelse med parkering, gnisse/skrapelyd.
Begriper ikke hvorfor den lader så utrolig tregt i starten på ladingen i forhold til etter hvert på 16 Amp.

Ellers? Glimrende fornøyd! 8 mnd gammel drøye 6000 km.
Tesla S75D AP1 2016 - S100D AP2,5 FSD 2018 - Cybertruck 4x4 FSD & Model Y DM FSD med krok i bestilling.

Sonus

Sitat fra: grime på mandag 06. juni 2016, klokken 22:07
Må trykke to, av og til tre, ganger før vindusheisen reagerer, men dette er det skrevet om tidligere.
Irritasjonsmoment med at radioen forandrer lydvolum etter hastighet. Kan dette justeres bort?
Ulyd ved krappe svinger i forbindelse med parkering, gnisse/skrapelyd.
Begriper ikke hvorfor den lader så utrolig tregt i starten på ladingen i forhold til etter hvert på 16 Amp.

Ellers? Glimrende fornøyd! 8 mnd gammel drøye 6000 km.

Hastighetsjustering av volum mener jeg du finner i menyen på radioen
Ulyd ved krappe svinger i lav fart kan være feil olje på differensialen - det var det hos oss.

Bob

Jeg har problemer med infotainment systemet at den ikke viser SMS'ene mine og det gjorde den før jeg oppdaterte mobilen min til Marshmallow (GS6) fra Lollipop. Har forsøkt å slette og legge til mobilen min igjen til ingen nytte. Serviceleder hos Møller sier at det er mobilen sin feil siden ingenting har forandret seg med bilen men når bilen først skal takle å koble opp mot Android enheter burde det vel gjør det smertefritt hver gang når man har tilfredsstilt minstekravene?

Det knirker også på den venstre el. sidespeilet mine nå som været har blitt litt varmere. De skal smøre det og se om det fikser problemet neste onsdag (15/6/2016)

Har 2016 modell, mottatt slutten av februar 2016, kjørt 10000 km.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

Kent

Da har jeg fått mitt første ikke planlagte verkstedbesøk. Plutselig begynte bilen å drikke litt mer kjølevæske en normalt. Fylte på to liter i løpet av noen timer. Det forsvant temmelig raskt. Ikke er bilen våt under, så er litt usikker på hvor den havner [emoji14] Fikk låne en Boble å leke med mens de ser på den.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

np

Plutselig virker ikke Air-Con. Dvs. lampen lyser, men er overhodet ingen kjøling av lufta.  :o Huttetu så fort det blir varmt uten kjøling. 30K service i morgen, så de skulle se på det da.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Kent

Sitat fra: Kent på fredag 17. juni 2016, klokken 17:04
Da har jeg fått mitt første ikke planlagte verkstedbesøk. Plutselig begynte bilen å drikke litt mer kjølevæske en normalt. Fylte på to liter i løpet av noen timer. Det forsvant temmelig raskt. Ikke er bilen våt under, så er litt usikker på hvor den havner [emoji14] Fikk låne en Boble å leke med mens de ser på den.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Var vistnok steinsprut som har laget hull i radiator. Ikke garantisak.
Måtte ut med 10k for å få det reparert :(

Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA