Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

np

Sitat fra: np på torsdag 23. juni 2016, klokken 18:24
Plutselig virker ikke Air-Con. Dvs. lampen lyser, men er overhodet ingen kjøling av lufta.  :o Huttetu så fort det blir varmt uten kjøling. 30K service i morgen, så de skulle se på det da.
Alt de gjorde, sa de, var å oppdatere software. Funker iallfall fint igjen.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Chivas

Jepp, velkommen til fremtiden. Slitte bremser? Programvareoppdatering fikser det

np

Tja... Kobler bilen til lading med kladd, på kladden lyser de rette lampene. Det sier klikk i laderen når jeg kobler til, alt lyser fortsatt fint, men på bilen lyser det kun oransje. Ingenting skjer. I dashboardet viser den at den er koblet til, men den lader ikke.

Anyone?

Kanskje programvareoppdateringen av aircondition fjernet mulighet for lading på 220V?  :-\ (Lading uten kladd fungerer fint.)
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Elmo

Sitat fra: np på onsdag 29. juni 2016, klokken 08:20
Tja... Kobler bilen til lading med kladd, på kladden lyser de rette lampene. Det sier klikk i laderen når jeg kobler til, alt lyser fortsatt fint, men på bilen lyser det kun oransje. Ingenting skjer. I dashboardet viser den at den er koblet til, men den lader ikke.
Sjekk om du kan trekke ut kontakten av bilen uten å låse opp (selv etter flere minutter).
Da er det rett og slett låse-pinnen som har hengt seg fast. Skjer på min eUp 50% av gangene fruen kobler inn ladekablen til bilen (aldri når jeg gjør det). Tror det er fordi hun ikke trykker kontakten langt/godt nok inn.
Løsningen er å låse opp og igjen "100 ganger" uten kontakten i koblet. Hjelper også å banke litt på tilkoblingen med knyttneven men du låser opp og igjen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Sonus

knirk i hjulopphengforan er tilbake. I tillegg har bakdører og speil begynt å knirke.

ottcom

En ubehagelig og litt skremmende opplevelse skjedde med min E-golf EL57XXX. Midt I en sving bråstoppet bilen og varslet om 12V ikke kunne lades. Dette varslet ble etterfulgt et par nye varsler. Bilen kunne ikke kjøres. Heldigvis fikk jeg satt den i  N og med litt hjelp fikk vi den ut av svingen og unna trafikken. Kontaktet Møller for bilhjelp og den befinner seg nå utenfor verkstedet. Antar de ringer meg i morgen. Dette kunne skjedd under andre omstendigheter og i  høyere fart,  kanskje med et annet utfall.

tutti

Sitat fra: Sonus på torsdag 30. juni 2016, klokken 08:35
knirk i hjulopphengforan er tilbake. I tillegg har bakdører og speil begynt å knirke.
Jeg vet at min har en svakhet som kan gi knirk når du åpner og lukker (er det dette som er ditt problem?). Det skyldes en at en gummilist nederst på døren kan bli løs. Hvis du dytter den på plass så forsvinner lyden i flere mnd :)

espenvp

Sitat fra: ottcom på søndag 21. august 2016, klokken 23:02
En ubehagelig og litt skremmende opplevelse skjedde med min E-golf EL57XXX. Midt I en sving bråstoppet bilen og varslet om 12V ikke kunne lades. Dette varslet ble etterfulgt et par nye varsler. Bilen kunne ikke kjøres. Heldigvis fikk jeg satt den i  N og med litt hjelp fikk vi den ut av svingen og unna trafikken. Kontaktet Møller for bilhjelp og den befinner seg nå utenfor verkstedet. Antar de ringer meg i morgen. Dette kunne skjedd under andre omstendigheter og i  høyere fart,  kanskje med et annet utfall.

Erfarte nøyaktig det samme med min e-Golf for to uker siden. Måtte kaste bilen av motorveien og ut på skulderen. Møller fant ingen feil med bilen men fikk bilen "resatt" ved å koble fra 12v og høyspent batteriet fra bilen og la den stå utkoblet over helgen. Mandag morgen fungerte bilen.

Ikke nok med det, samme dagen jeg stoppet var det en anne eGolf-bror som ble tauet inn med samme bil fra Viking. Han hadde nøyaktig samme feilen på sin. Så vi er nok ikke alene.

Det skal sies at jeg ikke er helt fornøyd med løsningen, da ingenting er utbedret. Dette vil kunne skje igjen. Eneste ukjente faktor er "når" :)

Tesla Model ≡ LR, FSD, 2019
eGolf 2016
Merida E-Spresso Steps 900 2016

ottcom

Skal holde dere informert om hva Møller konkluderer med. De ringte i morges og skulle ta den med en gang.

ottcom

Møller har utført følgende:
* Nullstilt alle effektmoduler
* Lagt inn ny SW
(Ny SW er på bakgrunn av en slik feil).

SW kom i mars.

Du få sjekke med din lokale Møller, om ikke de har samme informasjon.
Denne service er foretatt hos Møller Drotningsvik.

Elmo

Sitat fra: ottcom på mandag 22. august 2016, klokken 17:37
* Lagt inn ny SW
(Ny SW er på bakgrunn av en slik feil).

Har du "navnet" på den oppdateringen. Står på "regningen" (info om hva som er gjort)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

ottcom

Har dessverre ikke noe navn på oppdateringen. Tok ikke med med ordrekopi. Men som sagt, den skal være lansert I mars (?), på bakgrunn av feilen jeg fikk.

Djur1

Hvis det har regnet så har jeg problemer med dugg i flere timer etterpå.
Er vifta så dårlig? Må jo kjøre med max på frontruta store deler av tiden.

Eller har jeg en lekkasje et sted?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

tutti

Sitat fra: Djur1 på torsdag 25. august 2016, klokken 08:33
Hvis det har regnet så har jeg problemer med dugg i flere timer etterpå.
Jeg har merket meg at kupefilteret bør byttes etter omtrent 1 år, ellers så begynner det å dugge (i tunneler med sirkulasjonsluft og spesielt fuktige værsituasjoner).

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA