Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

urabus

VARMETRÅDER I FRONTRUTEN!!

Hvordan er det i disse kalde tider? Min rute merker jeg ingenting på.

Mens gamle Ford Mondeo jeg har ser du med en gang at det skjer noe.

Hvordan fungerer deres varmetråder i frontruten?

totta

Sitat fra: vitcho på tirsdag 19. januar 2016, klokken 15:35
Jeg observerer samme som dig, totta. Har man varme på, mens den lader via tænding er luften kold. Har man slukket bilen og aktiveret opvarmning via carnet er luften varm. Weird...
Sitat fra: Råde på tirsdag 19. januar 2016, klokken 23:23
Dere som ikke får varmet bil med tenning på når dere lader: har dere aktivert varming fra batteri eller ikke?
Sitat fra: vitcho på tirsdag 19. januar 2016, klokken 15:35
Jeg observerer samme som dig, totta. Har man varme på, mens den lader via tænding er luften kold. Har man slukket bilen og aktiveret opvarmning via carnet er luften varm. Weird...

Takk for svar. Dette er irriterende da det ikke går an å registrere seg for å bruke appen for tiden. Har prøvd å aktivere "tillat varme fra batteri", men fortsatt bare kald luft. Jeg får vel vente til car-net-serveren er oppe og går igjen.

SteinarSun

Sitat fra: urabus på onsdag 20. januar 2016, klokken 09:22
VARMETRÅDER I FRONTRUTEN!!

Hvordan er det i disse kalde tider? Min rute merker jeg ingenting på.

Mens gamle Ford Mondeo jeg har ser du med en gang at det skjer noe.

Hvordan fungerer deres varmetråder i frontruten?

Mine fungerer svært dårlig, tar ikke engang et tynt islag under full runde med forvarming.
Jeg vet de virker, da de tar dugg, men effekten er usedvanlig dårlig i forhold til andre biler.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

jensjacob

Jeg har ikke rigtig prøvet varmen i forruden endnu. Jeg valgte ruden med varmefilm. Skal prøve det en af dagene.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

vitcho

Jeg har heller ikke (synlige) varmetråde i forruden, men den kan varmes på en eller anden underlig måde alligevel. Og det virker! Jeg ved dog ikke, hvor effektivt det er i forhold til jer med rigtige varmetråde i. Faktisk ved jeg ikke engang, hvordan det virker teknisk. Varmefilm, siger du?

jensjacob

Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)


urabus

Har gitt beskjed om at de skal sjekke ut varme i frontruten. Det er en slags film som sees i sollys ruglete typ.



Sitat fra: jensjacob på onsdag 20. januar 2016, klokken 12:35
Jeg har ikke rigtig prøvet varmen i forruden endnu. Jeg valgte ruden med varmefilm. Skal prøve det en af dagene.

Noobie

Jeg har en 2016 modell lev. 29.09.15. Kjørt 6400km nå og har heldigvis hatt en nærmest problemfri bil!  :)

Det som derimot plager meg med bilen for tiden er tilkoblingen av min iPhone 6 til Carplay. Bruker Spotify mye via kabelen og har den siste tiden fått problemer med at den ikke kobler seg korrekt og dermed ikke får opp Spotify eller får ikke ringt med tlfn.

Noen som kjenner seg i dette og har tips på hvordan man egentlig skal koble fra kabelen på tlfn når man går av bilen? (finnes det en slags "trygg fjerning" knapp/metode?)

Setter pris på teknisk hjelp fra folka her.  :D
16 VW E-Golf Oryxhvit med Titansort Vienna + Alt utstyr! - Levert 29.09.2015

urabus

De demonterte boksen til varmetrådene og sannsynligvis løs kontakt for nå virker det som det skal sier de.



Sitat fra: urabus på onsdag 20. januar 2016, klokken 13:59
Har gitt beskjed om at de skal sjekke ut varme i frontruten. Det er en slags film som sees i sollys ruglete typ.



Sitat fra: jensjacob på onsdag 20. januar 2016, klokken 12:35
Jeg har ikke rigtig prøvet varmen i forruden endnu. Jeg valgte ruden med varmefilm. Skal prøve det en af dagene.

Heimdal-eGolf

Det begynner å bli vel mange feil på min e-golf (16000km)
1) Regnsensor virket ikke, hadde løsnet fra ruten. Frontruten måtte byttes.
2) Vannlekasje i bakdør. Det manglet fugemasse(?) i en skjøt mellom to plater i bakdøren. Det kom derfor inn vann i bakdør og bagasjerom.
3) Video fra ryggekamera faller ut og kommer tilbake. Ikke reparert ennå, men de planlegger å bytte kamera og ledningsnett.

Er godt fornøyd med bilen ellers, men jeg har oppdaget at golfen lader vesentlig langsommere enn i3. Sist fredag startet jeg hurtiglading på Berkåk samtidig med en i3, og i3 fikk 9kWt på samme tid some jeg fikk 6kWt!
TM3 reservasjon 1.4.2016
2015 eGolf levert 4.5.2015
2014 eUP overtatt 25.9.2017

4Matic Fanatic

Sitat fra: Heimdal-eGolf på onsdag 27. januar 2016, klokken 14:39
Det begynner å bli vel mange feil på min e-golf (16000km)
...
3) Video fra ryggekamera faller ut og kommer tilbake. Ikke reparert ennå, men de planlegger å bytte kamera og ledningsnett.
...
Du vet naturligvis at ryggekamera slår seg av om du kommer over 3-4 km/h i hastighet bakover?
Latterlig begrensning som irriterer vettet av meg.  :o
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

vitcho

SitatEr godt fornøyd med bilen ellers, men jeg har oppdaget at golfen lader vesentlig langsommere enn i3. Sist fredag startet jeg hurtiglading på Berkåk samtidig med en i3, og i3 fikk 9kWt på samme tid some jeg fikk 6kWt!

Jeg har prøvet både Leaf og i3 og de virker ikke til at være så sensitive overfor kulde som e-golfen. På alle andre punkter synes jeg e-golfen er bedre, men VW's beslutning om ikke at lave aktiv varme og køling på batterier bliver jeg nok aldrig begejstret over...

Jeg har allerede brokket mig lidt over kuldens indvirkning på E-golfen her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25930.0.html

DagS

Fikk ikke sakteladet nå i ettermiddag, og når jeg så etter var pinnen øverst til høyre i ladekontakten skjøvet inn.

Som hell i uhell skal bilen leveres på service i morgen tidlig. Når jeg bestilte servicen fikk jeg beskjed at høyspentbatteriet skal byttes. Vedkommende jeg snakket med visste ikke hvorfor, hun så bare at det lå en bestilling i systemet fra fabrikken.

Bilen har straks rullet 30000 siden april i fjor, og har ikke hatt noen spesielle problem. Før nå.
VW eGolf u/VP fra 25.04.15

zyp

Sitat fra: DagS på tirsdag 02. februar 2016, klokken 17:19
Fikk ikke sakteladet nå i ettermiddag, og når jeg så etter var pinnen øverst til høyre i ladekontakten skjøvet inn.
Dette er nok ikke problemet, pinnen øverst til høyre skal være kortere enn resten. Dette er kontrollpinnen som skrur på lading, og den er designet sånn slik at lading ikke skal skrus på før de andre pinnene allerede har fått en god forbindelse, og slik at lading stoppes før forbindelsen blir brutt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA