Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

elektro

Har ikke hatt noen problemer siden vi fikk bilen 19. mai 2015 og har nå kjørt 9000 km. Vel, hurtigladekontakten satt fast en gang, men det løste seg da Leafen som stod der koblet fra og frigjorde laderen.

Ellers synes jeg parkeringssensorene på siden er litt vel sensitive. Mulig det må kalibreres på nytt. Jeg hadde nemlig bilen inne etter en liten parkeringsskade (ikke min skyld), da hadde de kalibrert parkeringssensorene..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

zaltoz

Er det andre enn meg som opplever at lufteventilene i midtkonsollen sjeldent blåser ut varm luft (les: luft i det hele tatt)? I tillegg, merker at varmepumpen er i overkant ivrig og skaper en del støy i blant. Var det fix på dette? Møller?

En ting til, har dere album cover ved avspilling av Spotify over Bluetooth? Hos meg er det kun et bestemt cover avhengig av sjanger
Tesla Model 3 LR m/AP

hemi

ref spotify, ca 75% har riktig albumcover, resterende 25% er generisk

og ja varmepumpe/systemet er LIVLIG i -10, men det er varmt i bilen, og trossalt ganske stille, så jeg er happy camper.

hans.ks

Sitat fra: zaltoz på tirsdag 05. januar 2016, klokken 23:45
Er det andre enn meg som opplever at lufteventilene i midtkonsollen sjeldent blåser ut varm luft (les: luft i det hele tatt)?

Var inn med bilen til Møller pga dette, fikk til svar at dette er helt vanlig. Kommer ofte kaldluft om sommeren når det er nødvendig. Etter litt testing selv så kommer det ut varmluft om du ikke bruker auto til innstilling/velger og bruke luft ut fra frontpanel.
E-Golf med ventepumpe.

zaltoz

Tusen takk for svar begge to  :) Noen som vet om det er en innstilling for album art? Hos meg er altså alle generiske.

Foressten, er det noen som kjører såpass økonomisk at ved neste kjøretur så er det (nesten) alltid støy ved bruk av bremsene til å begynne med? Dette går seg til etter et par nedbremsinger, men er ikke helt slik jeg ønsker det. Er det helt normalt?
Tesla Model 3 LR m/AP

hemi

1 mnd, 1747km, ble min hentet av viking på flakbil :( vært 0 tull til nå, og da var det rødt lys på elektrosystem.

TomR

Virker som en måned er grensa :) nøyaktig det samme hos oss. Nå kjører jeg polo bensin. Kan jeg levere bensinregninga til møller tro?
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

hemi

Litt usikker på hvor denne skal da det er litt av hver post, men here it goes

Bilen står hos møller, er PTZ varmegreie feil, var også en annen bil som kom inn samtidig med samme feil, kan være dårlig serie komponenter? skal sies at bilen har vært varm og fin og alt egentlig fungert for meg, jeg har sittet i genser i bilen som den dårlige elbilisten jeg er, istedenfor jakke og våtter som jeg registrerer trilling gutta tendenserer til.

Jeg fikk e-golf som leie/lånebil og de var veldig hyggelige, denne har ikke varmepumpe, og jeg registrerer at den jevnt over ligger på vesentlig mer forbruk når man f.eks. står stille mens man spiser i bilen, så kritikken av varmepumpe i så kaldt som vi har nå tror jeg ikke er berettighet, all kjøring jeg har gjort med denne i dag, har brukt mye mer strøm enn min med varmepumpe, så... har noe for seg ;)

En annen ting jeg biter meg merke i på lånebilen er at den ikke har keyless, jeg bestilte min med keyless, for å slippe å i teorien dunke borti med knærne da jeg tenkte det kunne være issue.. og ja, dette er uten tvil issue, dunker borti jevnlig under kjøreturen, ble da glad egentlig, og fornøyd med at jeg kosta på de kronene keyless kostet.

Lånte e-upen til kollega også, alltid tenkt på denne som veldig kvikk, morsom osv, men etter 1mnd med e-golf var e-upen ganske dvask og ikke så kul.

Slår meg at de 50-60'ish alt utstyr kostet, faktisk var verdt det, men at selv basis versjonen også er en utrolig bra bil/mye for penga.

mvh elbilist med masse elbil tanker.

urabus

Egolfen ble hentet av falken i går en time etter at jeg ringte, allerede i dag har møller bil Åsane vært i dialog og fulgt opp.

Upåklagelig kundeservice så denne gangen er jeg positivt overrasket;)

totta

Hentet min egolf  torsdag i forrige uke. Dette med forvarming fungerer ikke på min bil. Jeg har bare prøvd å stille inn på forvarming i selve bilen da car-net ikke fungerer. En annen ting som irriterer meg er at jeg ikke får varmet bilen under lading (både hurtiglading og vanlig lading). Den blåser bare kald luft. Når jeg kobler ut laderen og begynner å kjøre så kommer den varme luften. Noen som har opplevd dette? Eller er det en innstilling jeg ikke har aktivert?

Jeg har lest litt her inne om varmepumpen, og har forstått at det er mange som har problemer med denne. Hvordan vet jeg at denne fungerer? Min bil går veldig stille og jeg kan ikke høre noen pumpe eller andre lyder.

Håper noen kan hjelpe :)

hemi

under lading må jeg som har keyless fyre varmern via carnet appen, da virker det.

vitcho

Jeg observerer samme som dig, totta. Har man varme på, mens den lader via tænding er luften kold. Har man slukket bilen og aktiveret opvarmning via carnet er luften varm. Weird...

Råde

Dere som ikke får varmet bil med tenning på når dere lader: har dere aktivert varming fra batteri eller ikke?
e-Golf | X75D

Mackfighter

Sitat fra: hemi på tirsdag 19. januar 2016, klokken 14:42
under lading må jeg som har keyless fyre varmern via carnet appen, da virker det.

Dette virket ikke for meg. Da sluttet ladingen og meldingen på laderen (ABB) var bilen må være helt avslått. Låste opp (gikk bra), satte meg inn og trykket på start på air conditioning i appen, bilen mottok meldingen og startet AC. Samtidig stoppet lading. Ble litt kaldt å løpe rundt parkeringsplassen på møller... Skjønner hvorfor laderen på MCdonald er mye mer opptatt. Har på "tillat varming fra batteri".

vitcho

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA