Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

Sonus

Har hatt subbing i hjuloppheng foran ved store rattutslag siden bilen var ny. Det ble skiftet drivakselmansjett som løsning på problemet, men dette løste ikke problemet. Noen andre som har hatt dette problemet som har funnet en løsning på dette? Støy fra varmepumpe er avfeid som normalt fra Møller. Funskjonalitet på Car-Net er også avfeid med at dette ikke går ann på min bil uten noe nærmere forklaring.

HelectriC

#181
Sitat fra: Råde på tirsdag 24. februar 2015, klokken 22:49
Sitat fra: HelectriC på tirsdag 24. februar 2015, klokken 21:21
Hadde bilen hos Møller idag for feilsøking av den merkelige lyden fra varmeanlegget (vibrasjoner/knirking) og forvarming som kun funker 1 av 5 ganger samt endre fjernlysassistenten til å virke fra 20km/h.

Bilen i retur og forvarmingen aner de ikke hva de skal gjøre med. Fjernlys og varmeanlegget skal nå funke, blir spennende å se om det er fikset.
Jasså, stilte de på fjernlysassistenten? Det ville de ikke hos meg. "Deres utstyr hadde ikke mulighet til å gjøre slike endringer"...

Ellers syntes jeg ikke coming-home lys virket. Meeen, der har de nå gjort det geniale at man må aktivere denne hver gang, med å bruke lyshorn etter stopp. Hvorfor ikke et valg for permanent på?

Andre som forresten har bemerket en skjev bakluke som jeg har?

før bilen hadde blitt tatt inn hadde jeg en gjennomgang med mekanikeren og han sa ikke alle har mulighet å stille på samme ting, noen uorginale computere har noen muligheter de på VW ikke har og VW sine har noen muligheter som uorginale ikke har. Men ville trott alle VW opererer med samme utstyr??


Edit: har nå fått testet fjernlysassistenten og den funker glimrende fra 20km/h, dette var kjekt! Nå har den bruksverdi for meg!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Ohm

Her er en tråd om dunkelyd pga støtdemper og bakluke.  Burde egentlig vært i denne tråden  8)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19801.0.html
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

LGF

Sitat fra: tallyho på onsdag 18. februar 2015, klokken 21:17
Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 18. februar 2015, klokken 19:30
Bortsett fra første dagen når jeg akkurat hadde fått registrert min på car-net (da var det en felles/serverfeil) har det egentlig fungert smertefritt for meg. Er noe tregt men jeg har fått slått på varme og sett på ting når jeg har forsøkt, både fra iPhone og PC.

Oppvarming og lading har fungert knirkefritt fra dag 1.
Støtter alt du skriver. At det tar lenger tid å varme opp bilen uten nett-tilkobling har sin naturlige forklaring.

Hm.... Naturlig og naturlig... Jeg opplever at bilen blir god og varm ved forvarming når ladekabel IKKE er tilkoblet - dvs. kun på batteri. Ved tilkoblet ladekabel blir det litt varmt, men på langt nær som ved kun batteri.

Dette har verkstedet forsøkt å rette på, men ikke lyktes så langt. De oppdaterte SW - noe som de mente skulle fikse problemet...
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

Ohm

Sitat fra: LGF på mandag 02. mars 2015, klokken 21:57
Sitat fra: tallyho på onsdag 18. februar 2015, klokken 21:17
Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 18. februar 2015, klokken 19:30
Bortsett fra første dagen når jeg akkurat hadde fått registrert min på car-net (da var det en felles/serverfeil) har det egentlig fungert smertefritt for meg. Er noe tregt men jeg har fått slått på varme og sett på ting når jeg har forsøkt, både fra iPhone og PC.

Oppvarming og lading har fungert knirkefritt fra dag 1.
Støtter alt du skriver. At det tar lenger tid å varme opp bilen uten nett-tilkobling har sin naturlige forklaring.

Hm.... Naturlig og naturlig... Jeg opplever at bilen blir god og varm ved forvarming når ladekabel IKKE er tilkoblet - dvs. kun på batteri. Ved tilkoblet ladekabel blir det litt varmt, men på langt nær som ved kun batteri.

Dette har verkstedet forsøkt å rette på, men ikke lyktes så langt. De oppdaterte SW - noe som de mente skulle fikse problemet...
16 eller 10 amp ladekladd? Har mye å si for hvor varmt det blir inni bilen.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Råde

Støtter den. Jeg tror at den begrenser effekt på forvarming på 10A i forhold til 16A, men ikke når du kun bruker fra batteriet. Da gir den omtrent det samme som ved 16A.
e-Golf | X75D

LGF

Takker! Det høres ut som en fornuftig forklaring. Jeg bruker ladekladd - innstilt på 16A, men grunnet andre "strømtyver" i garasjen er det ca 11A tilgjengelig.

Men - der er rart (eller kanskje ikke...) at ikke verkstedet var inne på denne forklaringen... Det skal jeg spørre dem om...;-)
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

Ohm

Er nok mye de ikke vet på verkstedet i forhold til praktisk bruk. Dessuten er de jo ikke på forumet, noe de burde med tanke på all kunnskapen som finnes her.
For øvrig, så er det bare å teste, sett ladekabelen på 10 amper og forvarm eller sett den på 16 og forvarm. Du merker garantert forskjell
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

LGF

Ska sjekke når jeg kommer hjem (kona har bilen nå) men jeg mener at den står på 16A og det blir ikke særlig varmt. Startet forvarming i dag tidlig - stod på i ca 15 min, men det var ikke særlig varmt i bilen.

To be continued...
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

Ohm

Husk at du må ha en ladekladd som gir 16 amp. Den som følger med bilen gir bare 10.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

nilskt

Jeg har ikke merket store forskjellen på 10A og 16A når det gjelder forvarming. Den blir god og varm (23 grader som innstilt), også ved 10A. Helt upåklagelig og for en som er vant til Defa WarmUp, er dette hundre ganger bedre!

Det skal sies at det det ikke har vært kaldere enn 8-9 minusgrader på det kaldeste, men vil tro at det fortsatt vil bli ganske varmt selv ved lavere temperaturer enn dette.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

gulars

Dette er jo ganske naturlig, varmeapperatet i Golfen (på batteri)  har max effekt 6kW

Lader du fra vegg med orginal kabel får du max 10A x 230V = 2,3W
Lading fra vegg med 16A kabel max 16A x 230V = 3,6W

Effekt (varme) ut i bilen vil bli reflektert i disse tallene


Råde

Sitat fra: gulars på tirsdag 03. mars 2015, klokken 20:16
Dette er jo ganske naturlig, varmeapperatet i Golfen (på batteri)  har max effekt 6kA/t.

Lader du fra vegg med orginal kabel får du max 10A x 230V = 2,3kA/t.
Lading fra vegg med 16A kabel max 16A x 230V = 3,6kA/t

Effekt (varme) ut i bilen vil bli reflektert i disse tallene
Ja, bortsett fra hvis forvarmingen "tok ut" restanse fra batteriet når bilen var tilkoblet strømnettet. Men, erfaring tilsier at den ikke gjør det.
e-Golf | X75D

gulars

Nå har jeg ikke fått e-Golf'en min enda, så skal ikke si det helt sikkert. Men på e-Up'en er det i alle fall valg for om du ønsker at den skal bruke batteri i tillegg til strøm. Så vil jo tro det finnes på golfen også

Råde

Skjønner hvilket valg du mener, men det for deg kun mulighet for å forvarme fra batteriet. Det virker ikke som om den tar strøm fra batteriet når du er koblet til. Jeg er dog ikke 100% sikker, men det et følelsen.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA