Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

Audigaudi

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 30. januar 2015, klokken 20:11
Er det noen som har opplevd piping fra bremsene?
De siste par morgenene har det vært skikkelig 'volvo-gneldring' når jeg snur bilen foran garasjen (må fram/bak noen ganger)...
Vi har det samme og jeg sporer det tilbake at vi nesten ikke bruker bremsene. Jeg regenererer og seiler nok mye mer med elbilen enn med tidligere biler og derav blir bremsene brukt mindre aggresivt. Man bør fra tid til annen bremse hardt ellers vil skivene ruste og man får merknad på EU-kontroll.
Jeg anser dette som helt normalt pga lite slitasje.

ZOE

Sitat fra: Audigaudi på lørdag 31. januar 2015, klokken 08:12

Vi har det samme og jeg sporer det tilbake at vi nesten ikke bruker bremsene. Jeg regenererer og seiler nok mye mer med elbilen enn med tidligere biler og derav blir bremsene brukt mindre aggresivt. Man bør fra tid til annen bremse hardt ellers vil skivene ruste og man får merknad på EU-kontroll.
Jeg anser dette som helt normalt pga lite slitasje.

Merkelig at dette ikke løses av software. Min "gamle" BMW har systemer som kjører bremsene litt av og til, og som "rengjør" skivene for vann ved jevne mellomrom dersom det regner (bruker regnsensor for å avgjøre om det er vått), dersom det er vått så legger den bremsene litt på en liten stund automatisk.

En Elbil burde selvfølgelig bruke bremser i steden for regenrering av og til for å rense skivene.

HelectriC

Vet ikke om dette er en feil, men tenkte høre om andre sine biler også lager ganske høye lyder når forvarmingen er igang. Høres ut som en kraftig vifte. Volvoen med dieselvarmer lager ikke slike lyder, men det er da også en annen type varmeapparat.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Sonus

Sitat fra: HelectriC på lørdag 31. januar 2015, klokken 20:14
Vet ikke om dette er en feil, men tenkte høre om andre sine biler også lager ganske høye lyder når forvarmingen er igang. Høres ut som en kraftig vifte. Volvoen med dieselvarmer lager ikke slike lyder, men det er da også en annen type varmeapparat.

Vår bil med VP bråker enn del både ved forvarming og under kjøring. Har varslet forhandler om dette og de skulle se om de fant noe svar på dette. Ikke hørt noe fra dem.

Råde

Det er invertervifta tror jeg. Den er bare satt opp til å gå på full spiker.

Jeg har lagt merke til at den kjører en test når du starter (også forvarming), og går i gang igjen etter minutter. Den er også hørbar inne når du kjører (og man merker en lett vibrering). Det virker som om den går i gang når du kommer under ca 20km/t og holder på til du passerer i hvert fall 40km/t igjen.

Jeg synes det er mer og mer flaut. Det høres ut som om feiebilen er på vei. Skal melde inn til møller til uka.

Btw: har lagt veldig merke til hvordan leaf (ny modell med VP) oppfører seg i det siste. Den er (piip) stille ved lave hastigheter.
e-Golf | X75D

lightningii

Ikke direkte en mangel eller noe feil, men jeg har fått ratt uten blå søm, dvs det svart søm, trodde E golf skulle ha blå søm på ratt.

siforko

Kjører E-Golf FL300

Bawler

Hvis dere har skinn, så skal det ikke være blå tråd der, mener jeg.
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Flehan

Sitat fra: Bawler på søndag 01. februar 2015, klokken 08:48

Jeg fikk også beskjed av selgeren vår om det. Blå søm forsvant med skinn interiør
Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

HelectriC

Sitat fra: Flehan på søndag 01. februar 2015, klokken 11:02
Sitat fra: Bawler på søndag 01. februar 2015, klokken 08:48

Jeg fikk også beskjed av selgeren vår om det. Blå søm forsvant med skinn interiør

Merkelig at når man sjekker ekstrautstyr på GTEen og velger skinn så har de stolene blå søm. Tydeligvis er det forskjell mellom eGolf og GTE  når det kommer til blå detaljer. Trodde egentlig alle VW med noen type lademulighet hadde samme blå detaljer (i hvert fall innom samme modellfamilie; Golf, Passat)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

hans.ks

Mulig dette har vært oppe før: Får ingen luft/varme ut fra de to ventilene over navigasjonssystemet, flere som har dette problemet og evt vet fiks? Er irriterende med kun varme ut fra ventilene ved vindu.
E-Golf med ventepumpe.

EV - Driver

Skal bilen stanse og må startes på nytt om jeg stanser ved postkassen, hopper ut og henter posten ( er ute av bilen i 10-15 sekunder)? Er dette "normalt"?
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Råde

Tror det er slik det er med keyless. Litt hazzel egentlig. Er ikke up'en din slik?
e-Golf | X75D

HelectriC

Sitat fra: hans.ks på mandag 02. februar 2015, klokken 07:49
Mulig dette har vært oppe før: Får ingen luft/varme ut fra de to ventilene over navigasjonssystemet, flere som har dette problemet og evt vet fiks? Er irriterende med kun varme ut fra ventilene ved vindu.

virker som eGolfen har en litt annerledes luftfordeling enn andre biler. mest luft på beine slik at du føler det er varmere enn det egentlig er. trykker du på knappen for luftfordeling der figuren får luft på brystet så kommer det luft derfra du spør etter. mulig dette også endrer seg om du går in i menyen for klimaanlegget og endrer til "sterk". Husker ikke nøyaktig hva det står i menyen, men du har i hvert fall tre valg og virker som default er "middels"
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

EV - Driver

Sitat fra: Råde på mandag 02. februar 2015, klokken 09:20
Tror det er slik det er med keyless. Litt hazzel egentlig. Er ikke up'en din slik?
Har ikke Keyless, og nei, E-Up stanser ikke om jeg hopper ut og henter posten.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA