Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

rlnd

Sitat fra: Ohm på lørdag 17. januar 2015, klokken 21:38
Sitat fra: rlnd på lørdag 17. januar 2015, klokken 15:33
Sitat fra: eleif på lørdag 17. januar 2015, klokken 11:41
Tips til km for å registrere på car-net: bruk 6 tall,  0000xx

Prøvde nå uten hell på 000xxx, den har stått i ro i over en halvtime. Får se hva de på verkstedet kommer opp med neste uke da.. Kan ikke være så vanskelig å sjekke om den har mobildatakontakt og eventuelt bytte ut SIM-kort eller modulen om det ikke er kontakt.
"Svenskeknappen" , dvs ta av batteripolen noen minutter, kan fungere. Da vil den resette seg. Men du bør konferere dette med forhandler først, slik at du ikke ødelegger noe.

Antar at de prøvde dette bare ved å ta ut sikringen, skal høre med han på Møller i morgen før jeg gir det et forsøk.

Takk for tips!

Edit: Fungerte plutselig å registrere i dag, endelig varm bil!
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

vbl

Hei.

Da har jeg hentet min bil i dag og fikk beskjed fra selger at jeg burde vente minst 2 timer fra jeg satte fra meg bilen til jeg kunne registrere meg på Car-Net. Dette hadde med at bilen skulle linkes opp mot satelitt eller noe og videre til server, har ikke peiling på slikt. Uansett, det funket for meg, jeg fikk lagt til bilen uten problem.

EV - Driver

Det er ikke mulig å få varme i kupèen når det er programmert forvarming. Da må man vente en halvtime, og så virker varmen som den skal. Dette gjelder også om man slår på vaming av bilen via app. Varminga virker fint, men kun kald luft når kjøringa starter.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Sidewinder

Sitat fra: Vw-E-Golf på tirsdag 27. januar 2015, klokken 09:25
Det er ikke mulig å få varme i kupèen når det er programmert forvarming. Da må man vente en halvtime, og så virker varmen som den skal. Dette gjelder også om man slår på vaming av bilen via app. Varminga virker fint, men kun kald luft når kjøringa starter.

Dette må være feil?
Opplevde det samme på demobilen jeg lånte, men tenkte det var jeg som hadde gjort noe galt?

EV - Driver

Sitat fra: Sidewinder på tirsdag 27. januar 2015, klokken 09:47
Sitat fra: Vw-E-Golf på tirsdag 27. januar 2015, klokken 09:25

Dette må være feil?
Opplevde det samme på demobilen jeg lånte, men tenkte det var jeg som hadde gjort noe galt?
Trodde det hadde med forvarming å gjøre, men det har det ikke viser det seg. Ved ca 40 % av alle kjørerturer kommer det ingen varme. Melder feil til forhandler.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

4Matic Fanatic

Er det noen som har opplevd piping fra bremsene?
De siste par morgenene har det vært skikkelig 'volvo-gneldring' når jeg snur bilen foran garasjen (må fram/bak noen ganger)...
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

stuvat

Jeg sliter med luken forran girspaken. Må nå trykke 2 ganger før den opner seg helt. Har poppet den ut et par ganger, men feilen kommer alltid tilbake.
Også er den skeiv i overkant når den er lukket

4Matic Fanatic

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 30. januar 2015, klokken 20:33
Singel i innkjørselen?
Nja... det er det nå, men hørtes ut som bremsegnelder, ikke stein som gnikka. Får se i morgen om det er samme lyd da.

>>Ladestatus

tallyho

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 30. januar 2015, klokken 20:11
Er det noen som har opplevd piping fra bremsene?
De siste par morgenene har det vært skikkelig 'volvo-gneldring' når jeg snur bilen foran garasjen (må fram/bak noen ganger)...
Opplevd samme piping ja. Tok en kraftig oppbremsing og så forsvant pipinga. Trolig noe smårusk på bremsene. De brukes jo aldri 8)
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

Råde

Eller er det knirking ved fullt rattutslag? Finnes en tråd om det.
e-Golf | X75D

Sonus

4Matic Fanatic

Sitat fra: Råde på fredag 30. januar 2015, klokken 21:52
Eller er det knirking ved fullt rattutslag? Finnes en tråd om det.
Nei, ikke noe knirk dette, det hørtes ut som skivene som pep ja. Satser på det går over.

>>Ladestatus

vbl

Hvilken lyd er det når dere lukker bakluken på deres bil? På min bil høres den ganske "tung" ut og som om den tar borti noe. Har ikke får testet/sett etter skikkelig om den tar borti noe, tenkte jeg skal få gjort det i morgen.

Råde

e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA