Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

aat

Synes heller ikke at det fremstår som det er veldig mye feil på e-golf. Bilene i trådene her står jo for majoriteten av produksjonen i en svært liten serie. Jeg har dessuten hatt 3 VW-biler tidligere som jeg har kjøpt når de har vært 3 år gamle. Disse har hatt mange "kjente gjengangerfeil" som jeg da har fått utbedret på reklamasjon. Vår egolf med mange feilmeldinger ser ut til å ha hatt kun en kilde til feil, hvor det måtte jobbe litt for å treffe riktig, og nå ser det ut som bilen går som en klokke. Så tror ikke det blir bedre om man skal ha VW... Japansk er kanskje tryggere, men synes det er mer komfortabelt i en VW til cirka samme pris.



pere

Ingen feil her heller. Fikk bilen i august og har kjørt 7000 km.
e-Golf Intro 6.8.2014 solgt
Hyundai Kona electric 2019 solgt
Polestar 2 2020 bestilt

Ohm

Har kjørt litt over 10 000 km nå. Har hatt noen feilmeldinger, men ikke driftstans. Så jeg er fornøyd.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

torgrand

Sitat fra: e-Kvaase på søndag 28. desember 2014, klokken 16:44
E-Golfen vår skal leveres i april/mai 2015.
Teller på knappene om den bør avbestilles med tanke på alle feilene som dukker opp i forumet her.
Bilen blir ikke produsert før i mars.
Ligger en prisøkning og spøker rett rund hjørnet også.

Bilen må jo fungere daglig til levering/henting i barnehage og skole.
De "japse" bilene jeg har hatt til nå har fungert 100%.
Forventer at en helt ny bil ikke fusker og krangler.

Er det mange som har hatt en feilfri bil uten noe tull?

Er det "gratis" å hoppe av kontrakten før bilen produseres?

Hei, har snart kjørt 3000 km uten noen som helst problemet.
Bare strålende fornøyd!

hpe

Har kjørt 4000 km. Har sett feilmeldingen "Feil elektrosystem" en gang, men den forsvant etter en omstart av bilen.

Car-Net-opplegget er elendig, men det kan nok ikke klassifiseres som en feil

poskare

Jeg ville klassifisert det som en feil. Er det en App levert for å kunne styre bilen skal den fungere..... Hvis ikke må det klages på!

rlnd

Får ikke registrert bilen på carnet, feilmeldingen er at det er oppgitt KM ikke stemmer med KM mottatt fra bilen.

Var utom Møller for å se om de fikk registrert den, endte opp med at bilen må inn for reparasjon nå på fredag, satser på at det ordner seg da.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

terhan

Ingen direkte feil, men bulk i innstegslist ved henting... uforklaring hvordan.. Møller bestiller nye og setter opp time for bytt...

Ikke helt det man så for seg på nybil men, god service at de påpekte den selv i det minste.

SiriPiri

Fikk bil slutten av juli.

Kortversjon av vår problemfylte tid;)
Vedvarende EPC feil -bil låser seg, start/stopp knapp virker ikke, får beskjed om at ladeledning må fjernes (når den ikke står i), litt ladetull...
Har ventet på software oppdatering, men dette var visst ikke løsningen likevel :P Forsøkt å bytte gåen styringsenhet, men det løste ikke problemet.

Kjørt (låne) diesel golf siden starten av desember nå.

Nå har vi fått bekreftet levering av ny e golf uke 8 ;D


LGF

Sitat fra: john-r på søndag 28. desember 2014, klokken 22:26
Då etter 5 dager å 50mil med ny bil uten eit eineste feilslag var de slutt... >:(
Bilen vill ikkje lade å lyse i ladeluka blinker først grønt so litt grønt å gult åso tilslutt blinker de berre rødt. Har og prøvd med annen ladekladd uten hell, ser at her er en til på d3nne tråden som hadde samme probleme i en md og probleme vart løst med ny bil... :o

Va ikkje slik eg hadde sett føre meg jula med ny bil, i morga skal bilen på møller men de er no fortsatt ei stund til verkstede opner etter nyttår. For berre krysse fingrene for at de ikkje blir eit langt verkstedopphald!

Den første bilen vår (som vi leverte tilbake) fikk vistnok skiftet lader og så var problemet løst.

Har det løst seg for dere?
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

LGF

Vår andre e-Golf har stort sett vært feilfri. Vi har måttet skifte radarøyet for cruise-kontrollen, men det er en feil som oppstår på andre VW med samme system også...

Ellers intet å melde bortsett fra at bilen ble levert uten jekk og hjulnøkkel...
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

john-r

Sitat fra: LGF på onsdag 14. januar 2015, klokken 23:46
Sitat fra: john-r på søndag 28. desember 2014, klokken 22:26
Då etter 5 dager å 50mil med ny bil uten eit eineste feilslag var de slutt... >:(
Bilen vill ikkje lade å lyse i ladeluka blinker først grønt so litt grønt å gult åso tilslutt blinker de berre rødt. Har og prøvd med annen ladekladd uten hell, ser at her er en til på d3nne tråden som hadde samme probleme i en md og probleme vart løst med ny bil... :o

Va ikkje slik eg hadde sett føre meg jula med ny bil, i morga skal bilen på møller men de er no fortsatt ei stund til verkstede opner etter nyttår. For berre krysse fingrene for at de ikkje blir eit langt verkstedopphald!

Den første bilen vår (som vi leverte tilbake) fikk vistnok skiftet lader og så var problemet løst.

Har det løst seg for dere?

fikk faktisk igjen bilen i dag, dei har byttet en styringsenhet til lading/batteri.
bilen ser ialfall ut til å lade skikkelig nå! vi hadde en annen e-golf i mellomtiden, allerede første dagen merket vi at den brukte mindre strømm enn vår sin. allerede i dag har vi merket at forbruke har gått ned en heil del i forhald til de vi brukte før probleme, nå har vi brukt ca 17-20kw i forhald til før 20-25kw!!
e-golf
pure white, sort skinn, 18" salvador.
nesten alt av utstyr

anna

Det er feil med Car-net'n; jeg får melding om at de km jeg prøver å registrere ikke stemmer med bilens km. Bilen må tilbake til forhandler for reperasjon.   Hattehyllen manglet.

Bilen min var gått 54 km da jeg hentet den. Er ikke det mye for en helt ny bil? Selger sier det er helt vanlig, og at det er ifm av- og påkjøring biltrailere mv. Jeg tror det kan henge sammen med at selger iverksatte min forsikring 4 dager før jeg fikk bilen, og at forhandler eller kunder har kjørt noen mil.

Råde

e-Golf | X75D

Gordon Retriever

54km er mye hvis det ikke har vært utført ekstra arbeid på bilen. Selv med flere omlastinger er km-standen som regel i registeret Råde beskriver.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA