Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rabatt på strøm...?

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 03. april 2014, klokken 20:00

« forrige - neste »

bjorn_2390

Sitat fra: breitling på onsdag 30. april 2014, klokken 08:18
Forhåpentligvis kommer nye Kiwi hurtigladere med 44kW.
Apropos Kiwi... Hva vet man om status der, kan man lese og følge med noe sted om utviklinga på Kiwi-lading?
Blå Euro-Leaf (2012)

svingen

Veldig spent på kiwi selv gi et pip hvis du høres noe :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Gogs

Så var det enda et spørsmål om lading av Zoe...  :P

I går hurtigladet jeg min Peugeot iOn i Mandal, og der har de kabler for Chademo og CCS. Kan Zoe lades med en CCS kabel? Ser at slike ladestolper dukker opp når man velger "Semihurtig Type 2" i hurtigladekartet, men det ser ikke ut som nevnte kabel passer i ladeinntaket på Zoe...

Her er bilder av nevnte ladestasjon:

Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Griffel

Sitat fra: Gamleola på fredag 02. mai 2014, klokken 13:42
Kan Zoe lades med en CCS kabel?
Nei.
Kun type 2.
(Som også normalt vil finnes på samme sted)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Kult med kombo hurtiglading. Ser plutselig for meg sørlandstur med e-UP.

Men hva koster det å lade her, og må en melde seg inn i Johovas vitner og Kiwi og gud vet hva, eller kan en betale med vanlig Visa kort.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Gogs

Det er Grønn kontakt som har disse hurtigladerne. Nå de første ukene av driftsperioden er det gratis, men så må du betale med kort eller sms. Dette koster 100 kroner pr. hurtiglading, men har du abonnement er det billigere. Sjekk dette på gronnkontakt.no
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

breitling

Må innrømme at jeg liker Fortum (2,5 kr/min) og kortterminaler (43 kr/15 min). Alle andre har priser for å forkorte nedbetalingstid!
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

elektrolux

Begge disse prisene høres akseptable ut. Spesielt bra at de tar aksepterer normale måter å betale på.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ArneS

P85+ Signature (solgt)
P85DL

Baard

Hei,

Mitt første innlegg på forumet :-)

Jeg bestilte min første elbil i dag, en Zoe Intens. Den skal leveres med 11Kw hurtiglading hjemme om strømforsyningen her hjemme tillater dette.

Jeg ser det er mange som skriver at det ikke vil bli mulig å lade denne på IT nett på vanlig stikkontakt. Jeg har fått bekreftet i dag at Renault nå kan levere en slik lader, som vil fungere på IT nett. Den er med på bestillingen til min bil som kommer neste uke. Jeg fikk beskjed om at dette vil bli annonsert nå rett etter ferien. Det skal vist nok også komme uoriginale varianter. 

Dermed skal vel denne utfordringen være løst for Zoe. Med dens ladesystem tror jeg bilen kan bli veldig bra!
Renault Zoe, 2014

abc

Baard

Renault Zoe, 2014

Flips

Inkludert i prisen leverer Renault en ladeboks du får installert hjemme, med en transformator som gjør at den  boksen kan lade bilen, selv om du har IT-nett. Du kan altså lade bilen hjemme uten problemer, men på offentlige ladestasjoner med vanlig stikkkontakt kan det oppstå problemer siden det er en sjanse for at det er IT-nett der. Hvis det er slik at de nå kommer med en transformator som kan bruker overalt er det en veldig god nyhet, men det har i hvert fall ikke jeg hørt noe om.  ???

Baard

Hei igjen. Jeg er selvfølgelig klar over det du skriver over, og jeg har bestilt 11kW varianten for hjemmelading. Så vil det vise seg om jeg har nok strøm i heimen for å få det til.

I tillegg har jeg bestilt en ekstra IT/TN ladekabel som forsikrer at bilen kan lades på IT anlegg uten problemer. Denne kabelen er begrenset til 2,3kW lading. Prisen er stiv. 9900.- kroner. Kabelen skal da ha en liten gul kladd ekstra som fikser problemet med IT nettet. Dette er vel trolig en trafo eller lignende....Jeg har jo ikke fått noe av dette enda, men jeg er blitt forsikret om at dette problemet er løst. Det selgeren sa var at dette var ny info og at det ville komme informasjon i fra Renault om dette i løpet av kort tid.
Renault Zoe, 2014

abc

Hyperinteressant  8)

Hold oss oppdatert med erfaring og bilder når du får tatt denne kabelen i bruk. Jeg har selv samme modell og skal ha kabel som jeg kan lade med "her og der" ved behov. Hjemme blir det via ladeboks.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA