Hovedmeny

FW 5.9

Startet av Veggen, mandag 24. mars 2014, klokken 12:22

« forrige - neste »

cra

Hadde test-tur med alle damene i dag, og testet CC en stund. Vil ikke si den var "rykkete", men litt lite smooth føltes den. Ikke nok til at noen kommenterte eller at jeg opplevde det som et problem, bare at det er mulig å gjøre det en del mykere. Blir artig å se hva det føles som når 5.9 dukker opp etterhvert. Foreløpig har jeg fortsat såpass mye Leaf og Caravelle igjen i høyrefoten at jeg nok oppleves mer kenguru enn CC gjør.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Li-Ion

Sitat fra: TeslaSignature på lørdag 29. mars 2014, klokken 15:33
Lading på IT nettet, 230V fungerer så langt 100%
Ikke 12V problem
Start/stopp fungerer
Trekker strøm fra nettet under oppvarming
Slå av/på sikring fungerer. tidligere så stoppet ladingen ved strømbrudd/strøm kom tilbake.

Er dette felles erfaring?

Nei,

Min har blitt helt bananas - husker ikke ladespenning (stiller seg opp til 40A) mellom hver lading.
I tillegg får jeg nå nesten hele tiden ladestopp - cable problem...og rød blink både på ladekabel og ladeport...

Føler at vi egentlig er beta-testere som har betalt full pris for det vi skal teste...
Teslaeier siden 2013 :)

Batteritralla

Sitat fra: Maartensommer på lørdag 29. mars 2014, klokken 10:49
Får kun hentet ut 26A.

Iom at dette gir 86 Km/time så er det vel på 400V

Jeg har lest noe om det tidligere, men er det noen som kan bekrefte at man får 32A på blå enfase plugg?

Jeg irriterer meg en smule over at man kun får 13A på Mennekes - har det noensinne tidligere vært mulig å dra mer på Mennekes, evt på umc med schuko??

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

pej

Sitat fra: Batteritralla på lørdag 29. mars 2014, klokken 21:41
Får kun hentet ut 26A.

Jeg har lest noe om det tidligere, men er det noen som kan bekrefte at man får 32A på blå enfase plugg?

Jeg irriterer meg en smule over at man kun får 13A på Mennekes - har det noensinne tidligere vært mulig å dra mer på Mennekes, evt på umc med schuko??

Ja man får 32A på enfas blå(230V), men kun 26A på 3fas 400V eller på 32A type2 stolpe. Husk likevel at 26A på 400V er veldig mye mer enn 32A på enfas...
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Batteritralla

Sitat fra: pej på lørdag 29. mars 2014, klokken 21:46
Får kun hentet ut 26A.

Ja man får 32A på enfas blå(230V), men kun 26A på 3fas 400V eller på 32A type2 stolpe. Husk likevel at 26A på 400V er veldig mye mer enn 32A på enfas...

Joda, er enig i det.

Men 26A er vel på type 2 kabel, og ikke med UMC?

Jeg har forstått det slik at man bare får 13A på 400V 3 fase på umc?

Det jeg ikke helt forstår er hvorfor man får 32A på enfase, men bare 13A på Umc m/schuko evt Mennekes med CEE.

Er dette bare software betinget?

Hadde jeg fått 16A om jeg hadde hatt dobbel lader?

Jeg er innnforstått om at det ikke er gunstig med 16A på schuco, og bruker heller ikke dette.
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

rene

Jeg har ikke oppgradert til 5.9 enda, men får 16A på 400V/16A med original UMC og rødt adapter.

Bjørn

Neida.. du får bare 13A på schuko uansett.. denne begrensningen sitter i det svarte schuko adaptret.. akkurat som 32A begr. sitter i det blåe CEE adaptret..
Dette er fordi dem regner det som utrygt å belaste en schuko m 16A i 30 timer.. :)

petersv

Sitat fra: rene på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:02
Jeg har ikke oppgradert til 5.9 enda, men får 16A på 400V/16A med original UMC og rødt adapter.

Da har du dobbeltlader. Hadde du hatt enkeltlader hadde du fått 13A.

rene

Sitat fra: petersv på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:05
Da har du dobbeltlader. Hadde du hatt enkeltlader hadde du fått 13A.
Jeg har selvfølgelig dobbeltlader, ja. Kommer fra sykkelverdenhysteriet, og en skal aldri la utstyret begrense en. Kast penger på problemet.

Bjørn

Sitat fra: rene på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:02

Det er fordi du har dobbellader.. og derfor kan trekke 8A fra hver av de seks del-laderne du da har.. disse er begrenset til 13A. en bil m enkeltlader har bare 3 del-ladere, og blir derfor begrenset til 3x 13A, altså 9kw istedefor 11kw

bakskj

Snakket med en tekniker hos tesla forrige uke som hardnakket påstod det ikke har betydning på enkeltlader vs dobbeltlader på rødt adapter. Synd de gir så uproffe tilbakemeldinger..
Begynner bli lei av å vente på at begrensningen oppheves, har ikke fått det jeg bestilte mtp hastighet.
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

Batteritralla

Sitat fra: bakskj på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:57
Snakket med en tekniker hos tesla forrige uke som hardnakket påstod det ikke har betydning på enkeltlader vs dobbeltlader på rødt adapter. Synd de gir så uproffe tilbakemeldinger..
Begynner bli lei av å vente på at begrensningen oppheves, har ikke fått det jeg bestilte mtp hastighet.

Jeg kommer ikke til å snakke om dette. Jeg kommer til å rapportere det inn skriftlig, og be om bekreftelse på at meldingen er motatt. Så kommer jeg til å gi dem rimelig tid til å ordne opp i det.

Sist jeg snakket med Telenor, etter de hadde rotet det til - som vanlig, fikk jeg 1000 kr refundert på neste faktura.

Det SKAL koste å kaste bort tiden til kunder.

Spinner

Sitat fra: Bjørn på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:02
Neida.. du får bare 13A på schuko uansett.. denne begrensningen sitter i det svarte schuko adaptret.. akkurat som 32A begr. sitter i det blåe CEE adaptret..
Dette er fordi dem regner det som utrygt å belaste en schuko m 16A i 30 timer.. :)

Det var mulig å lade 16A med schuko på den første SW/FW versjonen som ble sluppet i Norge, det er ingen fysisk begrensing for dette.

rene

Det betyr ikke at det var fysisk trygt.

Bjørn

Sitat fra: Sbr på lørdag 29. mars 2014, klokken 23:17

Sitat fra: Bjørn på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:02

Det var mulig å lade 16A med schuko på den første SW/FW versjonen som ble sluppet i Norge, det er ingen fysisk begrensing for dette.

Okai.. d var nytt! :) nei det er jo sw begrensninger det er snakk om. Og det er jo fullt mulig å dra 16A schuko m adapter fra 32A enfas kladden.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA