Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

Batteritralla

Enkellader ja. En smule irriterende, men foreløbig lader den lydig på 16A med UMC og 16-32 triksekabel...

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

frekri

Sitat fra: frekri på fredag 28. mars 2014, klokken 16:13
Jeg spurte om å få 5.9 i dag på Skøyen siden bilen uansett skulle inn til noen andre fikser. Men Tesla sa nei. Det ga de kun til de som har problemer relatert til at ny software kan løse et kjent problem.

Fikk 5,9 innen 1 time etter jeg fikk bilen etter verkstedsbesøket.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Gusse

Hadde vært fint om vi ikke bare kunne bestemme aktiviseringen av Low, men også " release" tiden tilbake til standard. Når den først går i low må du under 50km/t før den automatisk går tilbake til standard høyde. Kunne kjekt å stille inn feks: Gå til low over 85kmt, gå tilbake til standard i 70kmt
Bare en tanke :)
.....men er veldig fornøyd ja 8)

janmb

Fikk bilen min levert med 5.9 i Drammen i dag.

En VELDIG velkommen observasjon: Window down-funksjonen fra fob er død og begravet. Tviler på om noen kommer til å gråte over det.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Daniel.B

Sitat fra: janmb på fredag 28. mars 2014, klokken 22:50

En VELDIG velkommen observasjon: Window down-funksjonen fra fob er død og begravet. Tviler på om noen kommer til å gråte over det.

Dette er nok mange glade for. Har knappen en ny funksjon? Måtte ha vært fint å åpne ladeluken med fob``en.

Og er det forresten noen som har testet og vet at toppfarten har blitt forandret da?  8)

frekri

Sitat fra: JohanH på tirsdag 25. mars 2014, klokken 15:34
Sitat fra: Li-Ion på tirsdag 25. mars 2014, klokken 13:51
Back on topic: Er det noen som sitter på info rundt utrulling av 5.9 i Norge? Eller blir det 6.0 før vi får noe nytt her til lands? Info - ikke synsing altså :D

Foreløpig er det ingen som har kunnet si noe klokt om Teslas "strategi" for utrulling av ny software, virker veldig tilfeldig hvor raskt det rulles ut, hvem som får først osv. Så langt er det ingen updates som kun kommet på et kontinent, virker som om de behandler hele sin "flåte" globalt likt. Dessuten er det jo nye ting i 5.9 som er Europa-spesifikke (Rdio) slik at det ville vært rart om den ikke skulle komme snart her?

En på servicesenteret sa at de rullet det ut til f.eks. 50 - 500 - 5000, altså sendte ut i batcher. Neste batch gikk ut hvis det ikke var noen rapporter om problemer.
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

frekri

Jeg har oppdaget to ting jeg mener er nytt i 5.9, men som jeg ikke finner i listene:
- Når jeg rygger så er gassen mindre følsom
- Cruise control er blitt mer smooth når man øker og senker farten
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Batteritralla

Sitat fra: frekri på lørdag 29. mars 2014, klokken 02:43
Jeg har oppdaget to ting jeg mener er nytt i 5.9, men som jeg ikke finner i listene:
- Når jeg rygger så er gassen mindre følsom

Kan ikke si noe om hvordan det var før, men jeg synes cruice virker tilfredsstillende nå. Ikke slik andre har beskrevet det tidligere ihvertfall...
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Maartensommer

Får kun hentet ut 26A.

gzegorz

Fikk 5.9 i går, oppdateringen kom uten at jeg hadde vært i kontakt med Tesla. Bilen har ladet i natt og den største forskjellen er at den nå viser 274 km (rated) på standard lading i motsetning til tidligere 242 km. Jeg har en 60 kwt.

Det står i release notes at beregningen av rekkevidde skulle være bedre, men synes dette var en vel stor forskjell. Det står også anført at dette vil slå ut på de minste batteriene, spesielt 40 kwt som da er uaktuelle her i landet. Noen andre som har merket dette?
Tesla Model S85

erot

Veldig bra om de allerede har fått roet ned Cruisekontrollen!

Litt dårlig nyhet: Gamle Low er ikke tilbake. Det er bare snakk om knapt en cm, men likevel  >:(

Har bare en enkel brukermåling fra amerikansk forum som kilde, så det hadde vært fint om noen av dere som har fått 5.9 kan måle selv. Like greit å begynne å mase på Tesla først som sist :) Evt bare kjøpe nye cheat-links. Er jo egentlig en enkel jobb å fikse selv. Problemet er at da blir også Normal ca 1 cm lavere, men det er kanskje ikke et problem?

Muffinman

Det var dette jeg fryktet ja. Og i beste Tesla-stil, ingen informasjon på forhånd.

OleJA

Sitat fra: gzegorz på lørdag 29. mars 2014, klokken 10:52
Fikk 5.9 i går, oppdateringen kom uten at jeg hadde vært i kontakt med Tesla. Bilen har ladet i natt og den største forskjellen er at den nå viser 274 km (rated) på standard lading i motsetning til tidligere 242 km. Jeg har en 60 kwt.

Det står i release notes at beregningen av rekkevidde skulle være bedre, men synes dette var en vel stor forskjell. Det står også anført at dette vil slå ut på de minste batteriene, spesielt 40 kwt som da er uaktuelle her i landet. Noen andre som har merket dette?
Ja, får ca 20km Typical  ekstra etter oppdatering.  Er det reserven under 0 som nå er fjernet? Noen som har lyst til å teste...?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

janmb

Sitat fra: Daniel.B på fredag 28. mars 2014, klokken 23:59
Sitat fra: janmb på fredag 28. mars 2014, klokken 22:50

Dette er nok mange glade for. Har knappen en ny funksjon? Måtte ha vært fint å åpne ladeluken med fob``en.

Og er det forresten noen som har testet og vet at toppfarten har blitt forandret da?  8)

Knappen gjør nå så langt jeg kan se ingen ting.

Brukervalgt funksjon hadde vært flott her, men uansett glad vindusfunksjonen er fjernet så slipper man den problemstillingen.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

janmb

Sitat fra: frekri på lørdag 29. mars 2014, klokken 02:43

Ja det er en ting jeg tenkte å kommentere. Nå har jeg ikke kjørt TMS på cruise med eldre sw enn 5.9, men om folk synes den er for brå eller rykkete slik den er nå så får de ta seg en bolle. Den er 100% smooth på min bil. Uansett fint at den er litt mer bestemt enn biler flest, der fartsjusteringer med cruise control tar så lang tid at man nesten alltid må bruke gass/brems og sette den på nytt. Inkrementer både opp og ned fungerer etter min mening helt utmerket nå - det er til og med stort sett fullt mulig å bremse med CS bak biler som reduserer farten foran deg - noe jeg nesten aldri har opplevd andre biler klarer. Dette henger selvsagt sammen med regen og mulighetene det gir, men fortsatt - supert :D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA