Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

ducktolate


Gusse

Sitat fra: ducktolate på fredag 28. mars 2014, klokken 14:03
Trodde det var TTT.
Jepp :) Tenk, trykk, tal :)
Ble bare opptatt av selve knappen Push To Talk :)

Muffinman

Hvis low blir høyere i 5.9 er det bra at man kan sette den permanent i den stillingen i det minste. Da vil den kun bli hevet ved behov for min del.

For øvrig en tragedie om "lademinnet" forsvinner. Har vel noen titalls ladepunkter lagret med riktig strømtrekk, og det er veldig praktisk. Dessverre er nok ønsket om å få tilbake luftfjæringen jeg betalte for større enn aversjonen mot å gi fra meg dette, så jeg venter tålmodig på 5.9.

frekri

Jeg spurte om å få 5.9 i dag på Skøyen siden bilen uansett skulle inn til noen andre fikser. Men Tesla sa nei. Det ga de kun til de som har problemer relatert til at ny software kan løse et kjent problem.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Muffinman

Vel, det er jo et kjent problem at Tesla selv konfiskerte autosenk som mange kunder hadde betalt for. 5.9 vil løse det problemet, i det minste delvis.

Men vi står jo i køen.

turfsurf

Sitat fra: Muffinman på fredag 28. mars 2014, klokken 15:40
For øvrig en tragedie om "lademinnet" forsvinner. Har vel noen titalls ladepunkter lagret med riktig strømtrekk, og det er veldig praktisk. Dessverre er nok ønsket om å få tilbake luftfjæringen jeg betalte for større enn aversjonen mot å gi fra meg dette, så jeg venter tålmodig på 5.9.

Lademinnet har ikke forsvunnet. Men det viser 40/80A frem til man plugger i en ladekabel. Så lader den med det du brukte forrige gang.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Muffinman

Ok, det er jo bra. Var vel en bruker som rapporterte om økning fra 10 til 13A etter oppgradering lenger framme i tråden.

turfsurf

Fikk 5.9 i går, overaskelsen var stor da jeg kom ut i morges og den viste ny software tilgjengelig. Det var en ny firmware versjon, fremdeles 5.9 på software. Tydelig at de er i pre-release fase. Kjørte Åsgårdstrand - Golsfjellet i dag, og er superfornøyd med endringene på luftfjæring. Litt synd med 3G dekningen dog, ellers hadde Rdio vært genialt.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

turfsurf

Sitat fra: Muffinman på fredag 28. mars 2014, klokken 16:55
Ok, det er jo bra. Var vel en bruker som rapporterte om økning fra 10 til 13A etter oppgradering lenger framme i tråden.

Stemmer ikke for meg ihvertfall, jeg ladet hjemme med 18A på blått adapter før og etter oppdatering. Har kun 25A sikring, og den røyk ikke...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på fredag 28. mars 2014, klokken 16:53
Lademinnet har ikke forsvunnet. Men det viser 40/80A frem til man plugger i en ladekabel. Så lader den med det du brukte forrige gang.

Ok, det var bra. Antageligvis vil den lese av pilotsignalet for å se om det er likt før den justerer seg ned. Det er jo logisk å ha minne ikke bare på lokasjon men også på pilotsignal.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OleJA

Sitat fra: Muffinman på fredag 28. mars 2014, klokken 16:55
Ok, det er jo bra. Var vel en bruker som rapporterte om økning fra 10 til 13A etter oppgradering lenger framme i tråden.
I 5.9 er det rettet en bug som tidligere resulterte i et titals duplikater av samme ladepunkt i 'Visited Chargers'. Fiksen på dette medfører trolig at de gamle innstillingene blir slettet sammen med duplikater, og du kan da trolig oppleve at ladeplassen er 'glemt' første gang etter oppgradering.
Den vil imidlertid bli husket på nytt, til neste gang.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Milzit

Jeg skal hente min på Skøyen nå med 5.9 installert..:-)

ArneS

Sitat fra: OleJA på fredag 28. mars 2014, klokken 17:08
Sitat fra: Muffinman på fredag 28. mars 2014, klokken 16:55
Ok, det er jo bra. Var vel en bruker som rapporterte om økning fra 10 til 13A etter oppgradering lenger framme i tråden.
I 5.9 er det rettet en bug som tidligere resulterte i et titals duplikater av samme ladepunkt i 'Visited Chargers'. Fiksen på dette medfører trolig at de gamle innstillingene blir slettet sammen med duplikater, og du kan da trolig oppleve at ladeplassen er 'glemt' første gang etter oppgradering.
Den vil imidlertid bli husket på nytt, til neste gang.

Skulle ønske vi kunne merket alle offentlige ladere med "O" og private med "P", så kunne alle merket "O" vært tilgjengelige for alle (i f.eks en nettsky)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Batteritralla

Har innstallert 16A CEE på dedikert kurs i garage, og hadde tenkt å primært bruke Mennekes lader med 16A CEE plugg. Disse kan som kjent levere 16A kontinuerlig, i motsetning til schuko utgavene.

I3 ladet 16A med denne, men dagens ny ervervede P85 nekter å telle opp til mer enn 13.

Om jeg bruker UMC, og "lurer" den med 16 til 32A plugg, så kan jeg velge det jeg vil ha av strømtrekk.

Jeg lurte på om bilen hadde hengt seg opp i lokasjons spesifikt strømtrekk, og kjørte derfor dette trikset...

Men når Mennekes CEE laderen plugges i igjen, så er det bare opp til 13A som gjelder.

Andre med samme erfaring?

(Umc fungerer forresten greit på 16A, uten noen av de vanlige tullefeila foreløbig, sikkert fordi den senser Mennekes laderen som også ligger i garasjen  ::)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Muffinman

Enkeltlader da sikkert? Må laske sammen to av "delladerene" for å få 16A på enfase i så fall. Hver dellader er begrenset til 13A. Forhåpentligvis ser man seg i stand til å rette dette snart.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA