Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

Bjørn

Sitat fra: Sbr på lørdag 29. mars 2014, klokken 23:17
Sitat fra: Batteritralla på lørdag 29. mars 2014, klokken 21:41
Jeg irriterer meg en smule over at man kun får 13A på Mennekes - har det noensinne tidligere vært mulig å dra mer på Mennekes, evt på umc med schuko??

Sitat fra: Bjørn på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:02
Neida.. du får bare 13A på schuko uansett.. denne begrensningen sitter i det svarte schuko adaptret.. akkurat som 32A begr. sitter i det blåe CEE adaptret..
Dette er fordi dem regner det som utrygt å belaste en schuko m 16A i 30 timer.. :)

Det var mulig å lade 16A med schuko på den første SW/FW versjonen som ble sluppet i Norge, det er ingen fysisk begrensing for dette.

Okai.. d var nytt! :) nei det er jo sw begrensninger det er snakk om. Og det er jo fullt mulig å dra 16A schuko m adapter fra 32A enfas kladden.

Bjørn

Sitat fra: Batteritralla på lørdag 29. mars 2014, klokken 23:10
Sitat fra: bakskj på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:57
Snakket med en tekniker hos tesla forrige uke som hardnakket påstod det ikke har betydning på enkeltlader vs dobbeltlader på rødt adapter. Synd de gir så uproffe tilbakemeldinger..
Begynner bli lei av å vente på at begrensningen oppheves, har ikke fått det jeg bestilte mtp hastighet.

Jeg kommer ikke til å snakke om dette. Jeg kommer til å rapportere det inn skriftlig, og be om bekreftelse på at meldingen er motatt. Så kommer jeg til å gi dem rimelig tid til å ordne opp i det.

Sist jeg snakket med Telenor, etter de hadde rotet det til - som vanlig, fikk jeg 1000 kr refundert på neste faktura.

Det SKAL koste å kaste bort tiden til kunder.

*sukk* Ja, det er endel av disse Tesla selger-guttene som flere ganger har vist at dem ikke har snøring på hva dem snakker om.
Var vel i Januar denne fixen skulle komme, sist vi fikk en oppdat. på dette.

Batteritralla

Oppi alt sammen er det positivt å kunne konstatere at (foreløbig) virker Umc'en min/ladinga upåklagelig. Det skal legges til at jeg har bare hatt bilen i 36 timer, men jeg har ladet den fullt opp og har ikke hatt noen av de velkjente problemene.

220 Innstallasjonen min har heller ingen av de kjente feilkildene UMC har problemer med å takle.

16-32 CEE adapteret sørger også for at bilen lader på 16A "as we speak" så på nåværende tidspunkt er jeg bare en sytepave med et konstruert luksus problem - og en Mennekes lader jeg ikke har bruk for :-)

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Batteritralla

Sitat fra: Batteritralla på søndag 30. mars 2014, klokken 00:30
Oppi alt sammen er det positivt å kunne konstatere at (foreløbig) virker Umc'en min/ladinga upåklagelig. Det skal legges til at jeg har bare hatt bilen i 36 timer, men jeg har ladet den fullt opp og har ikke hatt noen av de velkjente problemene.

220 Innstallasjonen min har heller ingen av de kjente feilkildene UMC har problemer med å takle.

16-32 CEE adapteret sørger også for at bilen lader på 16A "as we speak" så på nåværende tidspunkt er jeg bare en sytepave med et konstruert luksus problem - og en Mennekes lader jeg ikke har bruk for :-)

Det skal legges til at kjerra bruker en del strøm...  309 siden jeg fikk den, og 374 siste 40 Km...
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

FrodeW

Tralla, at du bruker mye strøm kan være at du har tung høyrefot

sn0le

Selv om bilen er hightech så har den ikke digital gass (dvs kun 2 tilstander, av og på.) ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

FrodeW

Se vedlagt PDF for hva som er støttet av lading ved ulike typer adaptere!

janmb

Sitat fra: Batteritralla på søndag 30. mars 2014, klokken 00:39
Det skal legges til at kjerra bruker en del strøm...  309 siden jeg fikk den, og 374 siste 40 Km...

Er dette kjøring der du har et stort antall høydemeter klatret? Snittfart på 130+?

Hvis ikke ville jeg nesten fått bilen sjekket om det vedvarer - de tallene er ekstremt høye. I det minste dobbeltsjekk dekktrykk.

Har vanskelig med å se at tung gassfot skulle forklare de tallene der - aktiv kjøring/stakkato kjørestil gir langt mindre økt forbruk i denne bilen enn man er vant til tradisjonelt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

petersv

Sitat fra: Sbr på lørdag 29. mars 2014, klokken 23:17
Sitat fra: Batteritralla på lørdag 29. mars 2014, klokken 21:41
Jeg irriterer meg en smule over at man kun får 13A på Mennekes - har det noensinne tidligere vært mulig å dra mer på Mennekes, evt på umc med schuko??

Sitat fra: Bjørn på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:02
Neida.. du får bare 13A på schuko uansett.. denne begrensningen sitter i det svarte schuko adaptret.. akkurat som 32A begr. sitter i det blåe CEE adaptret..
Dette er fordi dem regner det som utrygt å belaste en schuko m 16A i 30 timer.. :)

Det var mulig å lade 16A med schuko på den første SW/FW versjonen som ble sluppet i Norge, det er ingen fysisk begrensing for dette.

Nei, det var det ikke med Schukoadapteret. Det var dog mulig å lade med 3x16A med rødt adapter.

Stig O

Sitat fra: Muffinman på torsdag 27. mars 2014, klokken 20:13
Er alle som har fått 5.9 så euforiske at de ikke vet fram og tilbake på en tommestokk?? Mål LOW da folkens!

Øyy, fant egen tråd på det. Men ingen har målt enda med 5.9?

Nå er det gått snart en uke og ingen har giddet og måle forskjellen på low og standard. Dette er viktig for mange og Laumb synes at senking var den eneste funksjonen som gjalt!!! Det er stilt flere spørsmål om dette i denne tråden, så hvor er målestokken din Laumb! Kjekkt om dere tilfredse som har fått 5.9 kan opplyse oss andre også.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Li-Ion

Sitat fra: Stig O på søndag 30. mars 2014, klokken 18:02
Sitat fra: Muffinman på torsdag 27. mars 2014, klokken 20:13
Er alle som har fått 5.9 så euforiske at de ikke vet fram og tilbake på en tommestokk?? Mål LOW da folkens!

Øyy, fant egen tråd på det. Men ingen har målt enda med 5.9?

Nå er det gått snart en uke og ingen har giddet og måle forskjellen på low og standard. Dette er viktig for mange og Laumb synes at senking var den eneste funksjonen som gjalt!!! Det er stilt flere spørsmål om dette i denne tråden, så hvor er målestokken din Laumb! Kjekkt om dere tilfredse som har fått 5.9 kan opplyse oss andre også.
Var nettopp ute å målte. Bilen står på garasjegulv som er så å si i vater. Fra midt på senterkopp og opp til skjermkant er det 40 cm. hos meg (både forran og bak).

Edit: Orginale 21" og i setting LOW
Be afraid...

Spinner

Sitat fra: petersv på søndag 30. mars 2014, klokken 07:26
Nei, det var det ikke med Schukoadapteret. Det var dog mulig å lade med 3x16A med rødt adapter.
Jo, det var det. Jeg ladet fint med 16A før første oppdatering (bil levert i september) med shuko. Og det var ikke bare en visuell bug. Både appen, skjermen og VT rapporterte 16A og ca 16 km/t, og dette stemte med faktisk ladehastighet og gjenstående tid etc.

Roger (NO)

Sitat fra: Sbr på søndag 30. mars 2014, klokken 19:33
Sitat fra: petersv på søndag 30. mars 2014, klokken 07:26
Nei, det var det ikke med Schukoadapteret. Det var dog mulig å lade med 3x16A med rødt adapter.
Jo, det var det. Jeg ladet fint med 16A før første oppdatering (bil levert i september) med shuko. Og det var ikke bare en visuell bug. Både appen, skjermen og VT rapporterte 16A og ca 16 km/t, og dette stemte med faktisk ladehastighet og gjenstående tid etc.
Sikker på du ikke husker feil?
Jeg fikk bil i August, har har alltid kun ladet med 13A med UMC og Schuko...
Får riktig nok ladetid på 16km/t, men trekker kun 13A.

Når det gjelder rødt adapter (som beskrevet i sitatet), så trekker den 3x16A med rødt adapter så lenge man har dobbellader.

Det er lagt inn en begrensning på 13A pr lader, og det må en HW fix til for å utnytte alle 16A som laderne kan trekke. Ref. Mr. Musk.

Spinner

Sitat fra: Roger (NO) på søndag 30. mars 2014, klokken 19:38
Sikker på du ikke husker feil?
Jeg fikk bil i August, har har alltid kun ladet med 13A med UMC og Schuko...
Får riktig nok ladetid på 16km/t, men trekker kun 13A.

Når det gjelder rødt adapter (som beskrevet i sitatet), så trekker den 3x16A med rødt adapter så lenge man har dobbellader.

Det er lagt inn en begrensning på 13A pr lader, og det må en HW fix til for å utnytte alle 16A som laderne kan trekke. Ref. Mr. Musk.
Helt sikker, reagerte på det selv da jeg også trodde 13A var maks. Jeg målte aldri med amperemeter, men ladehastigheten gikk som sagt ned i km/t og opp i tid etter første oppdatering så det er ikke tvil om at den faktisk trakk mer. Husker dessverre ikke SW/FW versjon... Har aldri hatt rødt adapter, og bilen ble levert med kun en lader som de fleste andre på dette tidspunktet.

OleJA

Sitat fra: Stig O på søndag 30. mars 2014, klokken 18:02
Sitat fra: Muffinman på torsdag 27. mars 2014, klokken 20:13
Er alle som har fått 5.9 så euforiske at de ikke vet fram og tilbake på en tommestokk?? Mål LOW da folkens!

Øyy, fant egen tråd på det. Men ingen har målt enda med 5.9?

Nå er det gått snart en uke og ingen har giddet og måle forskjellen på low og standard. Dette er viktig for mange og Laumb synes at senking var den eneste funksjonen som gjalt!!! Det er stilt flere spørsmål om dette i denne tråden, så hvor er målestokken din Laumb! Kjekkt om dere tilfredse som har fått 5.9 kan opplyse oss andre også.
Har vært i garasjen og målt:
Standard er 74cm fra gulv til kanten av skjerm, samme forran og bak
Low måler jeg til 72.9cm forran og 72.5 cm bak. (Fw 5.9)
Var det 1" det var originalt?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA