Hovedmeny

FW 5.9

Startet av Veggen, mandag 24. mars 2014, klokken 12:22

« forrige - neste »

Zneip

Sitat fra: turfsurf på torsdag 27. mars 2014, klokken 22:58
Sitat fra: Jimpec på torsdag 27. mars 2014, klokken 15:35
Fontene nederst i "speedometeret" likte jeg ikke. Mindre er bedre.

Enig. Synes hele den lille skjermen ble dårligere. Styggere fonter og hele speedometeret ble mere "cramped". Skjønner ikke hvorfor speedometeret skal gå til 240.

For meg var dette perfekt. Begynner å få litt for korte hender når jeg leser avisa, så jeg synes teksten var i minste laget. Heia eldrebølgen  8)
Nord Trøndelag | X90D

laumb

Synes og det er estetisk MYE penere med den gamle fonten - men har opplevd behovet for større font og velkommer det inn (Har 4% syn på det ene øyet, nesten 100% med linse på det andre. Med briller brytes lyset slik at de små fontene "gløder ut" og blir mindre enkle å se i skumring/natt).

turfsurf

Sitat fra: sn0le på torsdag 27. mars 2014, klokken 23:00
Sikkert pga Autobahn. :)

Bah. Kunne de ikke bare skrollet når man passerte 120 eller noe da... Ser jo bare på tallet i midten uansett.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

bb

Sitat fra: turfsurf på torsdag 27. mars 2014, klokken 23:11
Sitat fra: sn0le på torsdag 27. mars 2014, klokken 23:00
Sikkert pga Autobahn. :)

Bah. Kunne de ikke bare skrollet når man passerte 120 eller noe da... Ser jo bare på tallet i midten uansett.
Eller tenkt som Reodor Felgen. Når det ene speedometeret når maks så tar det andre over :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

#139
En feil er funnet. Den husker ikke lenger amp på stedene jeg ladder. Stiller seg på 80 amp selv med gjentatte forsøk. Forsøkt på 3 forskjellige steder.

Ps: synes nye fonten ser bedre ut.

28.03.14:Bug er nå rapportert til tesla per telefon. Kom hjem nå i dag tidlig og ennå husker den det ikke.

Jimpec

32A på 400V vil den ikke ha. 26A som tidligere.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

laumb

Maks på enkeltlader er nå 40A og dobbeltlader 80. Tidligere var det vel 48A og 96A?

Anew

Sitat fra: Jimpec på torsdag 27. mars 2014, klokken 23:36
32A på 400V vil den ikke ha. 26A som tidligere.
Har de ikke sagt at det krever en HW-fix å gå opp til full effekt igjen?
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Jimpec

Jo. Men servicesenteret hadde ikke hørt om den..
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Bjørn

Pokker heller.. dette gjør meg litt frustrert..! *hvorfor* må dem ta for å gi..!?
"Justerbar høyde tilbake.. hm, ja da må vi jo fjerne noe, jo vi tar bort amp-minnet.. + div andre småting som dem ikke kommer til å forstå m en gang"  >:(
Og at dem har satt absolutt max amp fra 48A (3x16pr dellader) til 40A (13A pr dellader) el 96A for dobbellader forvirrer meg.. Vi skal jo få 3x 16A tilbake *veldig* snart nå ifølge tesla, som først skulle gi oss dette tilbake i Januar..! Hvorfor da skjule siste spor på hva som skulle vært..?!

turfsurf

Sitat fra: Bjørn på fredag 28. mars 2014, klokken 02:08
Pokker heller.. dette gjør meg litt frustrert..! *hvorfor* må dem ta for å gi..!?
"Justerbar høyde tilbake.. hm, ja da må vi jo fjerne noe, jo vi tar bort amp-minnet.. + div andre småting som dem ikke kommer til å forstå m en gang"  >:(
Og at dem har satt absolutt max amp fra 48A (3x16pr dellader) til 40A (13A pr dellader) el 96A for dobbellader forvirrer meg.. Vi skal jo få 3x 16A tilbake *veldig* snart nå ifølge tesla, som først skulle gi oss dette tilbake i Januar..! Hvorfor da skjule siste spor på hva som skulle vært..?!

Hva mener du med at de tar bort amp-minnet ?

Ellers så synes jeg det er greit at maks reflekterer hva man kan lade maks sånn som bilen er. Så får de heller oppgradere hardware og firmware samtidig. Kanskje vi får 16A pr del-lader og 6.0 samtidig :)
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Muffinman

Sitat fra: Jimpec på torsdag 27. mars 2014, klokken 23:49
Jo. Men servicesenteret hadde ikke hørt om den..
Henvendte meg også til servicecenteret angående hardware-fiksen som skulle gjøre 16A mulig igjen. De svarte med at "softwareoppdateringer ville komme kontinuerlig, så de regnet med at det ville bli mulig i fremtiden". Dermed trodde de vel at jeg ikke visste forskjell på soft- og hardware, og hadde nok heller ikke hørt om det Musk sa ang dette.

Begrensningen irriterer meg betydelig. 11KW mobil lading var et av argumentene for å kjøpe bilen, samt at jeg vurderte 11KW som greit nok på type 2. Dermed valgte jeg bort dobbeltladeren. Når jeg nå blir avspist med 9KW begynner det å bli i minste laget.

Selv om adapterene nå er levert har Tesla fremdeles ikke levert lademulighetene som lå til grunn for kjøpsbeslutningen. Juridisk sett er jeg overbevist om at de er på tynn is, men jeg skulle likt å vite hva slags holdning til kundene dette er et resultat av. Da tenker jeg ikke lokalt på servicesentrene, men lenger oppe i organisasjonen.

Lanber

Juridisk.... blander man det inn, ja da har man tapt før man har begynt

Muffinman


sigurdi

Dette er en reduksjon pga sikkerhet, så spørst hva som blir verdsatt høyest, at leverandør minsker/fjerner muligheten for varmgang i laderen og noen kunder får 20% reduksjon i ladehastighet til problemet er 100 fikset.

Er jo svært mange som ikke lader over 9kW til vanlig.
Siden det er en harware feil, vil de nok være100% sikre før dette blir rullet ut world wide.
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA