Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

Li-Ion

Sitat fra: turbolurbo på torsdag 27. mars 2014, klokken 21:12
Er det noen her som har fått oppdateringen OTA (over the air)? Eller har dere vært i kontakt med Tesla for å få den?
Du må be om den hos Tesla, så sendes den OTA til bilen...
Be afraid...

Hyperstress

Sitat fra: Li-Ion på torsdag 27. mars 2014, klokken 21:13
Er det noen her som har fått oppdateringen OTA (over the air)? Eller har dere vært i kontakt med Tesla for å få den?

Jeg ba om det, og fikk beskjed om at den ikke kunne sendes OTA, men at de kunne sette opp en avtale eller noe... Hørtes ikke helt troverdig ut.. :/
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Li-Ion

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 27. mars 2014, klokken 21:24

Jeg ba om det, og fikk beskjed om at den ikke kunne sendes OTA, men at de kunne sette opp en avtale eller noe... Hørtes ikke helt troverdig ut.. :/
Var nok noen som tok en liten "hvit en" som du snakket med... Er nok litt avhengig hvem en treffer på...
Be afraid...

Gusse

Så dere bare trykker inn tale knappen, sier på best mulig engelsk:

Ser det står noe om processing hos meg, men ender bare opp med search feltet?? :o

bb

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 27. mars 2014, klokken 21:24

Man må mase litt. Først sendte jeg mail og fikk beskjed at jeg ville få update neste tirsdag da bilen skulle inn på service/fix. Så leste jeg at noen fikk update ved å ringe 800-nummeret og velge 3. Jeg gjorde det og fikk update etter en times tid.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Stig O

Sitat fra: Muffinman på torsdag 27. mars 2014, klokken 20:13
Er alle som har fått 5.9 så euforiske at de ikke vet fram og tilbake på en tommestokk?? Mål LOW da folkens!

Øyy, fant egen tråd på det. Men ingen har målt enda med 5.9?

+1
Vil vite om det virkelig er bare 1 cm forskjell på standard og low.Ser ikke det på et bilde!!!
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Quattro

Jeg fikk bilen min for 10 timer siden. Av en eller annen grunn er det ikke mulig å slå av Creep funksjonen i 5.9 versjonen min, husker at det var mulig når jeg prøvekjørte....

I tillegg skulle jeg også ut å sjekke om ladingen foregikk korrekt (Schuko 13A offentlig ladestolpe i Oslo), den hadde ikke ladet en kilometer og jeg hadde 12v lov og andre feilmeldinger. Tråkket på bremsepedalene og feilmeldigene forsvant (kan ikke ut å kjøre for vi feirer med en god vin så den må stå til i morgen). Jeg kan erindre at jeg dro litt i den "kabelenden" som sitter fast i bilen for å dobbelsjekke at den var låst når jeg forlot bilen, kanskje den ikke satt skikkelig fast og er roten til ladeproblemen? Imidlertid satte jeg igang ladingen igjen og skrudde ned til 11A så jeg har 70 % lading når jeg skal ut å kjøre i morgen formiddag.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

petersv

De gjør ikke dette lengre, og det skjønner jeg godt. Jeg hadde en annen feil, eller var egentlig kona som opplevde problemet (da tar man det alvorlig) så jeg ringte teknisk support. Vi snakket litt om 5.9 på slutte av samtalen og da sa de at det var gjort et par ganger av en fersk ansatt, men at det er veldig tidkrevende for de, så det er noe de ikke skal gjøre.

Så folkens, ikke ring de for oppdatering, tenk på den stakkaren som faktisk har problemer med bilen sin, men ikke kommer gjennom på telefon siden alle skal ha oppdatering.

Oppdateringen kommer til alle etter hvert :) Utrullingsstrategien er helt standard, det er greit å la noen få prøve først i tilfelle det er noe galt som man ikke har fått fanget i test.

bb

Sitat fra: petersv på torsdag 27. mars 2014, klokken 21:39
Så folkens, ikke ring de for oppdatering, tenk på den stakkaren som faktisk har problemer med bilen sin, men ikke kommer gjennom på telefon siden alle skal ha oppdatering.

Oppdateringen kommer til alle etter hvert :) Utrullingsstrategien er helt standard, det er greit å la noen få prøve først i tilfelle det er noe galt som man ikke har fått fanget i test.
Du har et godt poeng der. Jeg tenkte ikke på det da jeg ringe dem.

Anyways, her er video:

Det jeg glemte å nenve var at bluetooth kobler seg automatisk på nå hvis jeg slår på bluetooth på telefonen. Det testet jeg, men glemte å filme det.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

frekri

Sitat fra: Quattro på torsdag 27. mars 2014, klokken 21:35
Jeg fikk bilen min for 10 timer siden. Av en eller annen grunn er det ikke mulig å slå av Creep funksjonen i 5.9 versjonen min, husker at det var mulig når jeg prøvekjørte....

I tillegg skulle jeg også ut å sjekke om ladingen foregikk korrekt (Schuko 13A offentlig ladestolpe i Oslo), den hadde ikke ladet en kilometer og jeg hadde 12v lov og andre feilmeldinger. Tråkket på bremsepedalene og feilmeldigene forsvant (kan ikke ut å kjøre for vi feirer med en god vin så den må stå til i morgen). Jeg kan erindre at jeg dro litt i den "kabelenden" som sitter fast i bilen for å dobbelsjekke at den var låst når jeg forlot bilen, kanskje den ikke satt skikkelig fast og er roten til ladeproblemen? Imidlertid satte jeg igang ladingen igjen og skrudde ned til 11A så jeg har 70 % lading når jeg skal ut å kjøre i morgen formiddag.

Du vet at bilen må stå i P for å slå av og på creep?
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Muffinman

Sitat fra: bb på torsdag 27. mars 2014, klokken 21:54
Det jeg glemte å nenve var at bluetooth kobler seg automatisk på nå hvis jeg slår på bluetooth på telefonen.
Det har min bil gjort rett som det er med alle fw-versjonene. Er på .95 nå og dette funket senest i dag tidlig.

jalias

Ble knittringen i dab borte?

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

turfsurf

Sitat fra: Jimpec på torsdag 27. mars 2014, klokken 15:35
Fontene nederst i "speedometeret" likte jeg ikke. Mindre er bedre.

Enig. Synes hele den lille skjermen ble dårligere. Styggere fonter og hele speedometeret ble mere "cramped". Skjønner ikke hvorfor speedometeret skal gå til 240.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA