Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

Li-Ion

Yes...da står min også å koser seg med 5.9 oppdatering  8)
Be afraid...

Jimpec

Progress baren på lydavspilling (flac fil) har blitt borte. Men akkurat nå gir jeg beng i det.

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

bakskj

Har browseren blitt noe raskere?
TM3 LR AWD

Jimpec

Jeg synes den var litt raskere. Prøvde den bare på DN.no og VG.no helt kort.
Men noen racer er den ikke. Ikke i nærheten av smartphone fart. Men den henter vel fullversjonen av siden også da.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Zanka

Sitat fra: bakskj på torsdag 27. mars 2014, klokken 19:41
Browseren virker endel raskere, surfet litt rundt og opplevelsen var ok.

Får ikke stemmestyringen til å fungere, mulig at min Engelsk uttale er for dårlig :D
Hvis jeg sier feks. "Listen to U2" så kommer søke funksjonen til Rado opp, men ingen tekst.
Skjønner heller ikke hvordan jeg kan spille flere sanger fra samme artist etter hverandre, får alltid opp en sang i ca. samme stilart som neste sang.
Hvis jeg søker opp Dumdum så kom CC cowboys som nr.2 og De lillos som nr. 3 :)
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

Li-Ion

Ja, den er blitt litt raskere. Har testet litt forskjellige sider....og det fungerer litt bedre :)
Be afraid...

laumb

Da var min ferdig, senking konfigurert til Always og Rdio er testet noen mil med kosekjøring på kvelden.
Det tok 3 1/2 time å oppgradere fra 5.6 til 5.9 - Takker Don hos Tesla som hadde et øye på den når den begynte nå nærme seg to timer slik at jeg fikk beskjed på e-post når den var klar. :)

Super oppdatering!

Muffinman

Er alle som har fått 5.9 så euforiske at de ikke vet fram og tilbake på en tommestokk?? Mål LOW da folkens!

Øyy, fant egen tråd på det. Men ingen har målt enda med 5.9?

Li-Ion

Her er min i LOW med 5.9...synes det fortsatt er litt å gå på her...
Be afraid...

janmb

Huff ja.

Selvsagt bedre enn ingenting, men egentlig er dette akkurat ikke nok.

Mulig jeg vurderer "lowering links" som er bolt on og lett tilgjengelig - og bruker luftfjæringen i henhold til dette, slik at jeg får low til å faktisk være low.

Det fine med akkurat luftfjæring her er jo at fysisk senking er så godt som umulig å bli tatt for i kontroll - med justerbar fjæring er det fryktelig vanskelig å påstå at bilen er hverken for lav eller for høy.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Gusse

Sitat fra: Zanka på torsdag 27. mars 2014, klokken 20:01
Browseren virker endel raskere, surfet litt rundt og opplevelsen var ok.

Får ikke stemmestyringen til å fungere, mulig at min Engelsk uttale er for dårlig :D
Hvis jeg sier feks. "Listen to U2" så kommer søke funksjonen til Rado opp, men ingen tekst.
Skjønner heller ikke hvordan jeg kan spille flere sanger fra samme artist etter hverandre, får alltid opp en sang i ca. samme stilart som neste sang.
Hvis jeg søker opp Dumdum så kom CC cowboys som nr.2 og De lillos som nr. 3 :)

Samme her :o
Trodde ikke engelsken min var så jæ#@i dårli!
Er det noe vi gjør galt?
Help :'(

Sulle

Noen som har sjekket om langt trykk på fobtaket fortsatt senker alle vinduene? - Usannsynlig lite gjennomtenkt funksjon...
Model 3 LR 2019
Model S 75D 2017
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

Li-Ion

Sitat fra: janmb på torsdag 27. mars 2014, klokken 20:43
Huff ja.

Selvsagt bedre enn ingenting, men egentlig er dette akkurat ikke nok.

Mulig jeg vurderer "lowering links" som er bolt on og lett tilgjengelig - og bruker luftfjæringen i henhold til dette, slik at jeg får low til å faktisk være low.

Det fine med akkurat luftfjæring her er jo at fysisk senking er så godt som umulig å bli tatt for i kontroll - med justerbar fjæring er det fryktelig vanskelig å påstå at bilen er hverken for lav eller for høy.
Til info så har jeg ikke vært ute å kjørt med bilen etter oppdateringen. Men den senket seg da jeg ba om LOW... vet ikke om det er noe håp for at den "setter" seg litt bedre etter en kjøretur? Håpet lever... :-)
Be afraid...

Gusse

Satte den til å senke seg i 80kmt.....jepp ned til low ja når jeg passerte 80. Brukte litt tid til å gå til standard igjen, selv om jeg sank farten ned til 50kmt. Lurer på om det er noe forsinkning her med mening.Prøvde å kjøre opp til 35kmt i very high, så gikk den til high. Kjørte over 50 uten at den gikk til standard.....da måtte jeg dessverre stoppe pga husveggen, men går nok til standard omkring 55kmt.
Konklusjon i forhold til low setting er at den bruker lengere tid på å slå over til standard når man er i low, enn når man øker farten over en viss grense i høy setting....om det gi noe mening 8)
Elsker faktumet at vi kan kjøre fortere med very high og high setting....det har jeg virkelig bruk for :)

turbolurbo

Er det noen her som har fått oppdateringen OTA (over the air)? Eller har dere vært i kontakt med Tesla for å få den?
2019 TM3P

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA