Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: turfsurf på fredag 28. mars 2014, klokken 06:31
Sitat fra: Bjørn på fredag 28. mars 2014, klokken 02:08
Pokker heller.. dette gjør meg litt frustrert..! *hvorfor* må dem ta for å gi..!?
"Justerbar høyde tilbake.. hm, ja da må vi jo fjerne noe, jo vi tar bort amp-minnet.. + div andre småting som dem ikke kommer til å forstå m en gang"  >:(
Og at dem har satt absolutt max amp fra 48A (3x16pr dellader) til 40A (13A pr dellader) el 96A for dobbellader forvirrer meg.. Vi skal jo få 3x 16A tilbake *veldig* snart nå ifølge tesla, som først skulle gi oss dette tilbake i Januar..! Hvorfor da skjule siste spor på hva som skulle vært..?!

Hva mener du med at de tar bort amp-minnet ?


Øggen lenger opp i tråden rapporterer at bilen med 5.9 ikke lenger husker valgt strømtrekk på ladepunkter han har brukt tidligere.

Hvis dette er tilfelle, og det antar jeg det er, så synes jeg det er et stort tilbakeskritt. Funksjonen med at bilen husker strømtrekk som ble valgt sist på de enkelte ladesteder synes jeg er er svært praktisk, bla. fordi den eliminerer risikoen for at man blåser sikringer på ladesteder man har brukt tidligere. Denne funksjonen må komme tilbake!
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

OleJA

#151
Sitat fra: fonberg på fredag 28. mars 2014, klokken 08:35
Sitat fra: turfsurf på fredag 28. mars 2014, klokken 06:31
Sitat fra: Bjørn på fredag 28. mars 2014, klokken 02:08
Pokker heller.. dette gjør meg litt frustrert..! *hvorfor* må dem ta for å gi..!?
"Justerbar høyde tilbake.. hm, ja da må vi jo fjerne noe, jo vi tar bort amp-minnet.. + div andre småting som dem ikke kommer til å forstå m en gang"  >:(
Og at dem har satt absolutt max amp fra 48A (3x16pr dellader) til 40A (13A pr dellader) el 96A for dobbellader forvirrer meg.. Vi skal jo få 3x 16A tilbake *veldig* snart nå ifølge tesla, som først skulle gi oss dette tilbake i Januar..! Hvorfor da skjule siste spor på hva som skulle vært..?!

Hva mener du med at de tar bort amp-minnet ?


Øggen lenger opp i tråden rapporterer at bilen med 5.9 ikke lenger husker valgt strømtrekk på ladepunkter han har brukt tidligere.

Hvis dette er tilfelle, og det antar jeg det er, så synes jeg det er et stort tilbakeskritt. Funksjonen med at bilen husker strømtrekk som ble valgt sist på de enkelte ladesteder synes jeg er er svært praktisk, bla. fordi den eliminerer risikoen for at man blåser sikringer på ladesteder man har brukt tidligere. Denne funksjonen må komme tilbake!
Jo, den husker, men ikke før du har plugget inn. :-\
Dvs dersom du bestemmer deg for å endre ladefarten fra f.eks 16A til 32A idet du parkerer i garasjen, så må man nå enten trykke seg hele veien fra 80A og ned til 32A. Evt. først plugge inn, så gå tilbake til bilen og endre fra 16A til 32A. Tidligere lå vel gammel instilling klar idet man satte bilen i 'P' på et kjent ladested, og det ble noe mindre knotting for å gjøre små justeringer.
Så litt mer upraktisk nå, men ingen fare for å ryke sikringer fordi bilen har glemt gammel instilling.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

satheesh.net

Sitat fra: fonberg på fredag 28. mars 2014, klokken 08:35
Sitat fra: turfsurf på fredag 28. mars 2014, klokken 06:31
Hva mener du med at de tar bort amp-minnet ?

Øggen lenger opp i tråden rapporterer at bilen med 5.9 ikke lenger husker valgt strømtrekk på ladepunkter han har brukt tidligere.

Hvis dette er tilfelle, og det antar jeg det er, så synes jeg det er et stort tilbakeskritt. Funksjonen med at bilen husker strømtrekk som ble valgt sist på de enkelte ladesteder synes jeg er er svært praktisk, bla. fordi den eliminerer risikoen for at man blåser sikringer på ladesteder man har brukt tidligere. Denne funksjonen må komme tilbake!

Kan vi ikke først få dette bekreftet at denne funksjonen nå er borte før vi lar dette eskalere til nye synsinger og unødvendig støy. Jeg kjenner to andre som fikk 5.9 i går, og ingen av disse opplever denne "feilen". Foreslår at Øggen prøver på nytt (eventuelt tar en omstart ved å holde inne scroll-hjulene, da Tesla selv i noen tilfeller har sagt at det kan være sunt å restarte "maskinen" etter en oppdatering) eller kanskje prøve på nytt å sette korrekt Amp-verdi for så å teste om den husker innstillingen. ???

På et litt generelt (og personlig) grunnlag, synes jeg uansett denne krisemaksimeringsholdningen blant enkelte begynner å bli litt slitsom. :-X Husk at det ikke bare er de gamle revene som befinner seg på dette forumet, det kommer til stadighet nye folk inn hit også...

ankul

Sitat fra: satheesh.net på fredag 28. mars 2014, klokken 09:11
Sitat fra: fonberg på fredag 28. mars 2014, klokken 08:35
Sitat fra: turfsurf på fredag 28. mars 2014, klokken 06:31
Hva mener du med at de tar bort amp-minnet ?

Øggen lenger opp i tråden rapporterer at bilen med 5.9 ikke lenger husker valgt strømtrekk på ladepunkter han har brukt tidligere.

Hvis dette er tilfelle, og det antar jeg det er, så synes jeg det er et stort tilbakeskritt. Funksjonen med at bilen husker strømtrekk som ble valgt sist på de enkelte ladesteder synes jeg er er svært praktisk, bla. fordi den eliminerer risikoen for at man blåser sikringer på ladesteder man har brukt tidligere. Denne funksjonen må komme tilbake!

Kan vi ikke først få dette bekreftet at denne funksjonen nå er borte før vi lar dette eskalere til nye synsinger og unødvendig støy. Jeg kjenner to andre som fikk 5.9 i går, og ingen av disse opplever denne "feilen". Foreslår at Øggen prøver på nytt (eventuelt tar en omstart ved å holde inne scroll-hjulene, da Tesla selv i noen tilfeller har sagt at det kan være sunt å restarte "maskinen" etter en oppdatering) eller kanskje prøve på nytt å sette korrekt Amp-verdi for så å teste om den husker innstillingen. ???

På et litt generelt (og personlig) grunnlag, synes jeg uansett denne krisemaksimeringsholdningen blant enkelte begynner å bli litt slitsom. :-X Husk at det ikke bare er de gamle revene som befinner seg på dette forumet, det kommer til stadighet nye folk inn hit også...

+1 :D
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

ellholt

Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

Hotshot86

Jeg kan bekrefte at bilen min ladet på 10A på jobb i går (v 5.8.x) og lader på 13A på jobb i dag (v5.9).

eclipse

Sitat fra: satheesh.net på fredag 28. mars 2014, klokken 09:11

På et litt generelt (og personlig) grunnlag, synes jeg uansett denne krisemaksimeringsholdningen blant enkelte begynner å bli litt slitsom. :-X Husk at det ikke bare er de gamle revene som befinner seg på dette forumet, det kommer til stadighet nye folk inn hit også...

Støtter deg 100%, det må kunne gå an å undersøke litt før en kaster seg over tastaturet.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Bjørn

Endel av oss har vel blitt en smule negative, eller ihvertfall ganske skeptiske til oppdateringene.. etter stadig vekk lært at disse kan ta bort atskillig mer enn dem gir..
Syns overhodet ikke det er rart man blir litt forutinntatt.. denne gangen er ampere-minnet, som var en veldig nyttig liten ting tydeligvis kludret m.. Speedometer skalaen er øket til 240kmt ?! som gir tettere skalering.. = vanskeligere å se, hva er vitsen m dette.. ingen mod s går jo fortere enn 210..

OleJA

Sitat fra: Bjørn på fredag 28. mars 2014, klokken 10:31
Speedometer skalaen er øket til 240kmt ?! som gir tettere skalering.. = vanskeligere å se, hva er vitsen m dette.. ingen mod s går jo fortere enn 210..
Dette kan jo være Autobahn tilpassningen som Elon har lovet. Er det noen som har testet at toppfarten ikke nå er 240km/t  8)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Øyvind.h

Er det virkelig noen som bruker den kvasianaloge speedometervisningen istedenfor de store tydelige som er midt i speedometeret???
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

eclipse

Sitat fra: Bjørn på fredag 28. mars 2014, klokken 10:31
Endel av oss har vel blitt en smule negative, eller ihvertfall ganske skeptiske til oppdateringene.. etter stadig vekk lært at disse kan ta bort atskillig mer enn dem gir..
Syns overhodet ikke det er rart man blir litt forutinntatt.. denne gangen er ampere-minnet, som var en veldig nyttig liten ting tydeligvis kludret m.. Speedometer skalaen er øket til 240kmt ?! som gir tettere skalering.. = vanskeligere å se, hva er vitsen m dette.. ingen mod s går jo fortere enn 210..

Rart med det der, det virker som de som er mest skeptiske til oppdateringer er de samme som ringer Tesla for å få disse oppdateringene fortest mulig. Kanskje det hadde lønnet seg å ventet litt for å sett hva som dukket opp av bug's...?
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Bjørn

Sitat fra: eclipse på fredag 28. mars 2014, klokken 10:44
Sitat fra: Bjørn på fredag 28. mars 2014, klokken 10:31
Endel av oss har vel blitt en smule negative, eller ihvertfall ganske skeptiske til oppdateringene.. etter stadig vekk lært at disse kan ta bort atskillig mer enn dem gir..
Syns overhodet ikke det er rart man blir litt forutinntatt.. denne gangen er ampere-minnet, som var en veldig nyttig liten ting tydeligvis kludret m.. Speedometer skalaen er øket til 240kmt ?! som gir tettere skalering.. = vanskeligere å se, hva er vitsen m dette.. ingen mod s går jo fortere enn 210..

Rart med det der, det virker som de som er mest skeptiske til oppdateringer er de samme som ringer Tesla for å få disse oppdateringene fortest mulig. Kanskje det hadde lønnet seg å ventet litt for å sett hva som dukket opp av bug's...?

Gjør det..?! Jeg må være en av dem få som ikke gjør denne ulogiske selvmotsigelsen.. jeg sitter her, og ser hva som dukker opp av negative og positive ting på oppdat. så venter jeg enda litt til.. noen ganger installerer jeg ikke i det hele tatt.. men venter på oppdateringen som skal fikse oppdateringen..

Bjørn

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 28. mars 2014, klokken 10:35
Er det virkelig noen som bruker den kvasianaloge speedometervisningen istedenfor de store tydelige som er midt i speedometeret???

Ja, noen bruker denne kvasianaloge speedometervisningen.. særlig når man skal justere/sjekke cruise cont. innstillingen..
Dessuten liker jeg analoge instrumenter best.. for meg gir det kjappere avlesning/forståelse av hva som vises.. digitale instrumenter i biler var hippe en gang på 80 tallet husker jeg, men det tok aldri helt av..

Øyvind.h

Sitat fra: Bjørn på fredag 28. mars 2014, klokken 11:23
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 28. mars 2014, klokken 10:35
Er det virkelig noen som bruker den kvasianaloge speedometervisningen istedenfor de store tydelige som er midt i speedometeret???

Ja, noen bruker denne kvasianaloge speedometervisningen.. særlig når man skal justere/sjekke cruise cont. innstillingen..
Dessuten liker jeg analoge instrumenter best.. for meg gir det kjappere avlesning/forståelse av hva som vises.. digitale instrumenter i biler var hippe en gang på 80 tallet husker jeg, men det tok aldri helt av..
Det er da uendelig mye lettere å lese de store tallene midt i dashen, enn den lille upresise speedometet-saken? Hva som var hipt i gamledager er ikke så interessant. Faktum er at hastigheten er svært lettavlest og velplassert. Savner ikke upresis nål :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Gusse

Sitat fra: Gusse på torsdag 27. mars 2014, klokken 20:45
Sitat fra: Zanka på torsdag 27. mars 2014, klokken 20:01
Sitat fra: bakskj på torsdag 27. mars 2014, klokken 19:41
Har browseren blitt noe raskere?
Browseren virker endel raskere, surfet litt rundt og opplevelsen var ok.

Får ikke stemmestyringen til å fungere, mulig at min Engelsk uttale er for dårlig :D
Hvis jeg sier feks. "Listen to U2" så kommer søke funksjonen til Rado opp, men ingen tekst.
Skjønner heller ikke hvordan jeg kan spille flere sanger fra samme artist etter hverandre, får alltid opp en sang i ca. samme stilart som neste sang.
Hvis jeg søker opp Dumdum så kom CC cowboys som nr.2 og De lillos som nr. 3 :)

Samme her :o
Trodde ikke engelsken min var så jæ#@i dårli!
Er det noe vi gjør galt?
Help :'(

Svarer meg selv her:

Husk å holde inn knappen til du er ferdig med å si det du skal si, ikke bare trykk en tur å prat :) Tenkte at jeg som gammel sambandsmann i HV skulle vite såpass om PTT prosedyre :)
Bare et tips til dere som sliter med voicecontrol funksjonen.
Tok meg en lengere biltur for å skjønne dette ::)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA