Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

Anew

Sitat fra: Øggen på søndag 06. april 2014, klokken 12:32
Har aldri klaget til tesla om ladeproblemer, og er det grunnen til at jeg har fått 88, og de med problemer har fått 94 ???
Jeg fikk akkurat mail fra SC om at de hadde fått beskjed fra brukerstøtten om mine ladeproblemer, og at jeg kunne komme bort for å få ny FW som skulle løse problemene. Om problemet ikke ble løst, så skulle jeg få Mennekes-kabel. Mao. hjelper det å ringe brukerstøtten og fortelle om problemer - man blir fulgt opp.

Imidlertid har det seg sånn at jeg fikk .94 alt på fredag basert på sutringen min her på forumet (utrolig positiv opplevelse - go Skøyen SC!). Etter det har jeg ikke hatt noen problemer. Softwaren funker.

Protip: ha VIN i signaturen ;)
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

RaBalder

Sitat fra: Øggen på søndag 06. april 2014, klokken 12:32
Sitat fra: Olatho på søndag 06. april 2014, klokken 12:29
Det er tydeligvis flere utgaver av 5.9, så man må evt. også sjekke hvilken "minor" versjon man har. Flere har rapportert at ladeproblemer er løst med de nyeste versjonene av 5.9.

Har aldri klaget til tesla om ladeproblemer, og er det grunnen til at jeg har fått 88, og de med problemer har fått 94 ???

Det er viktig å gi beskjed til Tesla Support om de problemene en har av flere grunner:

• For det første så er det eneste måten Tesla formelt får dokumentasjon på hvor mange som har et problem.
  • Og for det andre, så får du som kunde tilgang til en løsning fortere (det er jo ikke i Teslas interesse at der finnes misfornøyde kunder)

Jeg hadde store ladeproblemer med min bil fra dag 1 etter at jeg hadde mottatt den. Forsøkte å omgå problemet selv, men beskrev problemet detaljert i en mail og sendte Tesla. Dagen etter kom forslag til løsning som igjen ble implementert etter enda en dag.

Og nå er alt helt topp  :D

Alternativet hadde vært at jeg fremdeles drev og surret rundt med problemene selv. Og blitt stadig mer misfornøyd.

"Det er viktig å gi beskjed til Tesla Support om de problemene en har av flere grunner"

Hvem/hva skriver dere til? DS, Verksted eller ringer Dere 800nr??
Lika egentlig ikke å syte, men blei jæ.... irritert ute i kulden idag tidlig når ej hverken fikk satt på varme eller kom inn i bilen. Da va begeret fullt liksom. ...

RaBalder

Sitat fra: Øggen på søndag 06. april 2014, klokken 20:25

"Det er viktig å gi beskjed til Tesla Support om de problemene en har av flere grunner"

Lika egentlig ikke å syte, men blei jæ.... irritert ute i kulden idag tidlig når ej hverken fikk satt på varme eller kom inn i bilen. Da va begeret fullt liksom. ...

Jeg skrev ned i en mail alt jeg opplevde av feilsituasjoner. Og hva jeg hadde gjort av testing. Og hva jeg hadde tenkt å teste videre.

Så sendte jeg det til oslo_service@teslamotors.com (jeg bor i oslo).

Man trenger ikke være redd for å sende noe feil. Dem videresender det til rett sted.
Og har man ikke gitt nok opplysninger, så vil dem etterspørre mer informasjon.

Få avgårde opplysningene så man får startet en formell feilsøkingsprosess. Det tjener alle.

Og siden det tydeligvis er en del amerikanere her og hjelper til med support, så er det kanskje optimalt å skrive på engelsk hvis man behersker det. Ikke noen nødvendighet, men det trekker jo i rett retning.

Anew

Sitat fra: Øggen på søndag 06. april 2014, klokken 20:25
Jeg ringte 800-nummeret når jeg fikk ladeproblemer i forrige uke. Det er ikke å syte å si ifra om at produktet ikke virker.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

pej

Sitter hos skøyen nå. Snakket med en godt voksen amerikansk servicetekniker. Han sier at det er mange forskjellige versjoner av 5.9. og de skulle gi meg 5.9.9 da denne koblet ut kretsen som gjør at bilen ikke starter lading igjen etter at den er fulladet. Noe som igjen gir 12v tap. De tok inn bilen nå og laster inn sw. Blir spennende å teste i natt når jeg skal lade igjen.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Gusse

Sitat fra: pej på mandag 07. april 2014, klokken 11:30
........og de skulle gi meg 5.9.9 da denne koblet ut kretsen som gjør at bilen ikke starter lading igjen etter at den er fulladet.

Wtf :o
Hva med vedlikeholdslading da?
Håper dette er bare en midlertidlig løsning via en versjon av 5.9 som leveres ut til de som er plaget med problemet.
For de fleste av eierne, viser det jo seg at ting fungerer bra nå.

Øggen

rene

Jeg mangler mulighet for å skru av "Sync temp" etter oppgradering til 5.9. Når jeg nå skrur opp/ned temperaturen så går den opp/ned på begge, og popup-menyen for sync kommer ikke opp lenger. Andre som opplever dette?

Thor2014

Jeg fikk ny i dag v5.9 (1.51.94)
Har ikke hatt noen problemer med forrige version.

bakskj

hvor mye lenger range har fått folk i displayet etter oppgraderingen? Jeg hade 299 på 80% og det stemte veldig bra på typical med mitt kjøremønster. Men etter lading nå får jeg 325 km, så da stemmer det jo ikke så veldig bra med kjøringen min lenger egentlig.
TM3 LR AWD

Gusse

Står å koser seg med oppdatering min også nå. Har 5.9(1.51.88) fra før, så nå kommer det nok en bugfix ;)

Gusse

Sitat fra: Øggen på mandag 07. april 2014, klokken 12:23
Men langt ifra alle
Nei absolutt, men håper bare at de jobber ut ifra" if it ain't broke, don't fix it" mentaliteten. Har hatt mine ting med min TMS, men akkurat dette jar ikke vært det store problemet, så jeg håper at jeg får beholde vedlikeholdsladingen.

HKS

Mange som ikke har fått 5.9 enda?
Har ikke dukket opp noe på min bil enda.
Tesla Model S 90D

Øggen

Har fått 2 versjon nå etter fortsatt ladeproblem. Regner med det er 94 som løser det :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA