Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

bb

Så hvis jeg svinger innom Skøyen i morgen ettermiddag og ber de om å laste ned oppdateringen, så gjør de det on the fly? Det hadde vært fett da :) Denne oppdateringen ser jeg faktisk frem til. Spesielt hill hold og active air suspension settings.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

satheesh.net

Sitat fra: bb på onsdag 26. mars 2014, klokken 00:33
Så hvis jeg svinger innom Skøyen i morgen ettermiddag og ber de om å laste ned oppdateringen, så gjør de det on the fly? Det hadde vært fett da :) Denne oppdateringen ser jeg faktisk frem til. Spesielt hill hold og active air suspension settings.

Du kan bare si til dem at du ønsker den nye firmware'en, så gir de beskjed videre. De trenger VIN på bilen og et par timer etterpå: vips, så har du oppdateringsikonet. ;)

Jeg har gjort dette ved et par anledninger. Som nevnt i en annen tråd tidligere, liker jeg å teste ut nye ting! :)

Cirion

Noen fler som har fått 5.9?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

ArneS

Det kan se ut som dette er en utvidet beta versjon som kun går ut til noen få før 6.0 slippes.
De ønsker nok å luke ut bugs før 6.0 som i følge Elon: "make sure it is great"
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Hyperstress

Sitat fra: bb på onsdag 26. mars 2014, klokken 00:33

Kanskje det holder å parkere utenfor og la bilen koble opp på SC nettverket en time? :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Stig O

Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 25. mars 2014, klokken 21:55
Sitat fra: Zanka på tirsdag 25. mars 2014, klokken 17:17
Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 25. mars 2014, klokken 15:58
Da er 5.9 installert.
Alt virker tilsynelatende veldig bra. Endelig Hill Hold!!!
Rdio tar voice commands. En litem detalj er at ladepunktet mitt nå vises som et lite "super-charger" symbol på Navi-app'en. Riktig nok grått...

Fikk du 5.9 på service eller som en standard oppdatering i bilen.
Jeg skal ha bilen på service på Skøyen imorgen, kanskje jeg også er heldig.
Den ble lastet ned til bilen på service center, så kjørte jeg oppdateringen da jeg kom hjem...

Kan du måle forskjellen mellom standard og low framme?
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Muffinman

Sitat fra: janmb på tirsdag 25. mars 2014, klokken 16:06
I verste fall betyr det at man må skaffe seg lowering links og fysisk senke bilen
Og jeg har en mening om hvor regningen for disse bør sendes i så fall. Det var et overgrep å fjerne en funksjon vi har betalt for i utgangspunktet, og det vil være et nytt å bare levere den delvis tilbake. Jeg håper det beste, men dessverre er ikke kommunikasjon i forkant av slike stunt Tesla sin sterke side.

bb

Kanskje litt OT, men jeg har klart å dunke bilen nedi asfalten to ganger allerede. Hastigheten var bare 5-10 km/t ellerno da. Så langt har det gått bra og ingenting har tatt fyr. Er det noen som vet hvor mye juling panseret under bilen tåler?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

MartinezSC

Sitat fra: bb på onsdag 26. mars 2014, klokken 14:22
Kanskje litt OT, men jeg har klart å dunke bilen nedi asfalten to ganger allerede. Hastigheten var bare 5-10 km/t ellerno da. Så langt har det gått bra og ingenting har tatt fyr. Er det noen som vet hvor mye juling panseret under bilen tåler?
Beskyttelsesplaten under bilen er 1/4 inch tykk, og skal tåle mye. Her er en link til Edmunds Long Term TMS da de så under bilen og vurderte sikkerheten: http://www.edmunds.com/tesla/model-s/2013/long-term-road-test/2013-tesla-model-s-looking-at-the-battery-pack-from-below.html

Jeg har ikke hørt om noen andre tilfeller enn de bilene som brant, der det har skjedd stor skade på platen, som førte til skade på batteriet. Jeg er ganske sikker på at denne platen er riktig designet, mtp sikkerhet og vekt.

Cobos

Da har jeg også fått meg 5.9. Var innom Skøyen for å levere sommerhjul og ba om 5.9. De tok inn bilen og la inn oppdateringen. Tok vel omtrent en time å installere. Testet såvidt rdio og autosenkning og begge deler virker fint. Skal vel få testet litt mer imorgen.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Rawen76

Da har jeg installert 5.9 jeg også. Bilen oppga ca 45 min installasjonstid.
Sjekket Rdio og fikk spørsmål om å logge inn...
Fikset seg selv etter noen minutter. Tror VIN nr er en del av log-in.

Rdio virker som en knotet affære. Kan søke opp artister og album, men så snart jeg velger en så starter den å spille av en sang som er "riktig". Hvis jeg da trykker neste sang, så kommer den opp med en helt annen artist og album, men i samme sjanger.

Skjønner ikke hvordan jeg skal få den til å spille av et helt album i stedet for å lage en slags radiokanal!
Noen som har skjønt det bedre enn meg?
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

Havebigfun

Er det noen som har sjekket ladehastighet ved 22kW- stolpene?

Hyperstress

Sitat fra: Rawen76 på onsdag 26. mars 2014, klokken 18:36
Da har jeg installert 5.9 jeg også. Bilen oppga ca 45 min installasjonstid.
Sjekket Rdio og fikk spørsmål om å logge inn...
Fikset seg selv etter noen minutter. Tror VIN nr er en del av log-in.

Rdio virker som en knotet affære. Kan søke opp artister og album, men så snart jeg velger en så starter den å spille av en sang som er "riktig". Hvis jeg da trykker neste sang, så kommer den opp med en helt annen artist og album, men i samme sjanger.

Skjønner ikke hvordan jeg skal få den til å spille av et helt album i stedet for å lage en slags radiokanal!
Noen som har skjønt det bedre enn meg?

Det er nok her betaling kommer inn..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Jimpec

Begynner vel å bli beleilig med noen bilder her vel?

Skulle gjerne hatt en "Check for new updates" knapp. Under Controls -settings
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Muffinman

Jepp - bilder, eller så lyver dere hele 5.9-gjengen  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA