Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

Sitat fra: Maartensommer på søndag 06. april 2014, klokken 10:57
Hadde bilen inne på Skøyen i forrige uke og fikk beskjed om at en del av de utfordringene jeg har ville bli utbedret med v6.0.  De hadde ikke oversikt over når denne ville bli lansert, men alt tyder på at v6.0 kommer.

Etter at jeg hadde bilen inne på Skøyen har jeg fått knirking i soltaket.  Jeg fikk beskjed om at v5.9 lukket taket på en ny måte (den lukker seg litt lengre fremme, for å minimere at det skal legge seg vann i taket).  Om denne uttalelsen er nok en "jeg finner på en god historie" fra servicemedarbeiderne vet jeg ikke, men hvis det sant så er min teori at taket er nå står lit i spenn og derfor knirker.  Det er spesielt mye knirking når bilen krenger og/eller kjører på ujevnt underlag.

Har også denne knirkingen etter bytte. Vindavviseren(tror jeg) ligger også hele tiden og skrangler eller slår mot noe når jeg kjører. Jæ.... irriterende, men det som irriterer meg aller mest er at jeg fortsatt må være barnevakt for bilen med tanke på ladning. Trodde virkelig at de skulle greie å få det til nå med 5.9, men dog ei.

Zneip

Kan vi da konkludere med at ladeproblemene som noen har ikke kan fikses i software? Hvis problemet ligger i UMC'n så kan de oppdatere SW i bilen så mye de bare vil - det eneste som vil hjelpe er en ny og bedre UMC. Vi som har installert Saltolader (og de med Mennekeslader) opplever jo ikke disse ladeproblemene.
Nord Trøndelag | X90D

Olatho

Det er tydeligvis flere utgaver av 5.9, så man må evt. også sjekke hvilken "minor" versjon man har. Flere har rapportert at ladeproblemer er løst med de nyeste versjonene av 5.9.

Øggen

Sitat fra: Olatho på søndag 06. april 2014, klokken 12:29
Det er tydeligvis flere utgaver av 5.9, så man må evt. også sjekke hvilken "minor" versjon man har. Flere har rapportert at ladeproblemer er løst med de nyeste versjonene av 5.9.

Har aldri klaget til tesla om ladeproblemer, og er det grunnen til at jeg har fått 88, og de med problemer har fått 94 ???

sims

Jeg fikk bilen 27. mars m FW 5.9 og har per idag ikke klart å framprovosere ladeproblemer med umc. Har ladet ca 10 forskjellige steder, inkludert hytte med skrusikringer..... Kaldeste temp ca -7 på fjellet. Lading kan startes/stoppes fra app, lading fullføres som forventet, charge limit kan endres og lading restartes. Til og med scheduled charging virker. Har testet ca halvparten av jkirkebos adaptere inkludert blå og rød adapter.

Havebigfun

Sitat fra: Zneip på søndag 06. april 2014, klokken 12:25
Kan vi da konkludere med at ladeproblemene som noen har ikke kan fikses i software? Hvis problemet ligger i UMC'n så kan de oppdatere SW i bilen så mye de bare vil - det eneste som vil hjelpe er en ny og bedre UMC. Vi som har installert Saltolader (og de med Mennekeslader) opplever jo ikke disse ladeproblemene.
Samme konklusjon hadde jeg også og presenterte den for teknikeren som spillte over 5.9...94. Han sa bare at dette løser problemene...
Siden er UMC problematikken løst!
Det er ikke til å tro men det er sant for det. De av dere som fortsatt må passe ladingen bør kontakte Tesla og få nevnte versjon av 5.9.

dkw_junior

Jeg har fått lastet ned .94 uten at jeg har rapportert om ladeproblemer (noe jeg ikke har opplevd). Kan virke som det er noe tilfeldig hva man får.
Jeg har derimot fått problemer de siste par-tre dagene med at ladeluka ikke vil åpne  seg ved hjelp av UMC-knappen. Får se det an før jeg klager til Tesla.
S85, grå met, Tech, park, pano, lyd, luft & lys.
Levert 19.mars 14

cairnz

For knirk i soltaket, kjør det opp ca. 20% og smør hele undersiden (hvor det er kontakt) med silikonstift. du ser på undersiden hvor det har "gnikket" mot pakninger. Silikon på dette området gjør knirkingen til en saga blott.
Elbilist

SteinR

Fikk 5.9 her om dagen og var glad for å kunne sette bilen i "low", men har registrert noe merkelig. Jeg har definert at bilen alltid skal stå i "low", men når jeg setter bilen i "park" og går utav så senker bilen seg etter noen sekunder. Når jeg setter meg inn i bilen og setter den i "drive" så hever den seg noe etter kort tid. Displayet viser hele tiden at bilen står i "low". Er det noen andre som har samme oppførsel på bilen? (Har resatt skjermen)

janmb

Har ikke merket den effekten.

Det jeg derimot har er at bilen alltid starter i standard - til tross for at jeg har bedt om alltid low og i tillegg (ettersom det er nødvendig) manuelt setter den i low hver gang jeg begynner å kjøre. Merker og ser helt tydelig at den senker seg når jeg gir beskjed om det.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Muffinman

Automatisk posing mode kanskje   ;D

tho

Ser at jeg har fått mer rekkevidde på 5.9... på 90% SOC fikk jeg tidligere 346 Nå får jeg 364. Ikke sikkert det har noe med 5.9 å gjøre men.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Havebigfun

jeg tror de har endret beregningen av typical-rekkevidden- noe som skal gir et mer realistisk estimat- og flere ideelle kilometer på batteriet.

Trustno1

Noen som vet hvordan beregningen er endret? i 5.8 så går vel typical range ut fra omtrentlig 200wh/km noe jeg syntes virker relativt korrekt for mitt kjøremønster.

Har de endret så den går ut i fra ett mindre forbruk, eller har de "stjålet" denne rekkevidden fra sikkerhetsmarginen under 0?

Øggen

Sitat fra: SteinR på søndag 06. april 2014, klokken 13:28
Fikk 5.9 her om dagen og var glad for å kunne sette bilen i "low", men har registrert noe merkelig. Jeg har definert at bilen alltid skal stå i "low", men når jeg setter bilen i "park" og går utav så senker bilen seg etter noen sekunder. Når jeg setter meg inn i bilen og setter den i "drive" så hever den seg noe etter kort tid. Displayet viser hele tiden at bilen står i "low". Er det noen andre som har samme oppførsel på bilen? (Har resatt skjermen)

Enig. Hører kompressoren begynner å gå, så senker den seg litte grann. Mulig den kompensara for skeivt underlag da jeg har litt grov singel i oppkjørselen foreløpig.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA