Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Duplisere ladelukeåpner

Startet av Quattro, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:47

« forrige - neste »

Stiania79


Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 05. februar 2014, klokken 13:06
Sitat fra: Stiania79 på onsdag 05. februar 2014, klokken 08:12
DET KALLES JANTELOVEN.

Dessverre er den meget utbredt her i landet... missunnelse er Ola dunks kjennemerke og dypt forandret i vår sosialistiske tenkemåte - "ingen er bedre enn andre". Vel, godt vi har en ny regjering i det minste så får folk bare si hva de ønsker å si. Som TMS eier er det bare å heve seg over all denne "støyen" og nyte bilen - eller alle el.biler for den sakens skyld.

Det er kanskje ikke verdens beste bil mtp driftssikkerhet og byggekvalitet enda, men når vi blir så til de grader "flådd" av avgifter på hk, vekt og co2, så er det bare å benytte seg av dette så lenge det varer. Joda, vi bor nok i verdensbeste land på mange måter, men at biler i Norge skal koste dobbelt enn i Sverige er meg en gåte. Det er kun at staten vil ha mer penger og som kjent ..."mye vil ha mer".

Så, ikke lytt på støyet i media eller fra en missunnelig kollega eller nabo - sett heller på Simon & Garfunkel "The sounds of silence"...
Man må ikke være misunnelig for å kritisere en Tesla eller andre biler i den prisklassen. Hvis dere tror at alle i Norge vil ha bilen deres tror dere feil. Jeg kjøper f.eks ikke en bil med så mye problemer som den har (kom ikke aå si at det er problemfri), men har råd til å kkjøpe meg en Tesla ? JA, dblir oppladetet har jeg, og det har de fleste på min alder. Men dersom det ikke dukker opp luksuriøse alternativer i fremtiden ser jeg ikke bort fra at neste generasjon kan bli aktuell om de får orden på kvaliteten.
Jeg vil ha en el-bil som man bare lader og kjører uten å lure på om den faktisk er blitt oppladet om natten eller ikke, uten å måtte resette skjermer, uten å ikke få start pga tomt batteri, uten å ringe produsenten for å få hjelp" kona må kunne bruke den uten å måtte lære masse tjuvtriks. En sånn el-bil har jeg nå i min Leaf, og den kommer jeg til å ha frem til det kommer en langtrekkende luksusbil som er like driftsikker som den. Så misunnelig er jeg absolutt ikke i det hele tatt, to biler har jeg også selv om jeg egentlig ikke trenger det.

Flott at du er fornøyd med Leaf'n Leif. For min del ble det Tesla pga rekkevidde og plass, men har også bestilt en VW E-up som vil bli brukt til og fra butikken, trening, hente unger samt t/r jobb. Så viktig å tenke behov. Klarer du deg med Leaf så supert - Nissan er min største kunde og frakter mang en Leaf på våre skip...


Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

jkirkebo

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 05. februar 2014, klokken 13:06
Man må ikke være misunnelig for å kritisere en Tesla eller andre biler i den prisklassen. Hvis dere tror at alle i Norge vil ha bilen deres tror dere feil. Jeg kjøper f.eks ikke en bil med så mye problemer som den har (kom ikke aå si at det er problemfri), men har råd til å kkjøpe meg en Tesla ? JA, dblir oppladetet har jeg, og det har de fleste på min alder. Men dersom det ikke dukker opp luksuriøse alternativer i fremtiden ser jeg ikke bort fra at neste generasjon kan bli aktuell om de får orden på kvaliteten.
Jeg vil ha en el-bil som man bare lader og kjører uten å lure på om den faktisk er blitt oppladet om natten eller ikke, uten å måtte resette skjermer, uten å ikke få start pga tomt batteri, uten å ringe produsenten for å få hjelp" kona må kunne bruke den uten å måtte lære masse tjuvtriks. En sånn el-bil har jeg nå i min Leaf, og den kommer jeg til å ha frem til det kommer en langtrekkende luksusbil som er like driftsikker som den. Så misunnelig er jeg absolutt ikke i det hele tatt, to biler har jeg også selv om jeg egentlig ikke trenger det.

Jeg har både Leaf og Tesla. Hvilken av de to har endt opp med tomt 12V batteri? Jo, Leafen. Hvilken av de har jeg hatt startproblemer på flere ganger etter å ha brukt forvarming uten å være tilkoblet? Jo, Leafen.  Hvilken av de har nektet å lade med fornuftig hastighet i kulda? Nettopp Leafen. Hvilken bil har jeg måttet kjøre ned til forhandleren to ganger for software-oppdatering? Leafen.

Ikke misforstå meg, jeg er glad i Leafen men noen uproblematisk bil har den ikke vært. Hittil har det definitivt vært mindre krøll på Teslaen for min del.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mhg

Sitat fra: sindrej på onsdag 05. februar 2014, klokken 10:06
Sitat fra: mhg på onsdag 05. februar 2014, klokken 09:59
...Det finnes alltid "petrolheads" som ikke kan tenke seg noen elbil, men det må være lov på samme måte som at jeg aldri kan tenke meg fossilbil igjen etter TMS.
Det finnes mange Petrolheads som liker TMS og ;)  Tesla gir mye utseende og ytelse for pengene, det er det mange Petrolheads som anerkjenner ;)  Tipper vi finner endel her på forumet og :)

Alle har vel vært petrolheads inntil ganske nylig ;D For meg kom vendepunktet med levert TMS i november. (Jeg spesifiserte derfor at jeg tenkte på de som aldri vil finne på å kjøpe en elbil-og det finnes jo fortsatt en del av dem)

Kjell Leaf

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 05. februar 2014, klokken 13:18
Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 05. februar 2014, klokken 13:06
Man må ikke være misunnelig for å kritisere en Tesla eller andre biler i den prisklassen. Hvis dere tror at alle i Norge vil ha bilen deres tror dere feil. Jeg kjøper f.eks ikke en bil med så mye problemer som den har (kom ikke aå si at det er problemfri), men har råd til å kkjøpe meg en Tesla ? JA, dblir oppladetet har jeg, og det har de fleste på min alder. Men dersom det ikke dukker opp luksuriøse alternativer i fremtiden ser jeg ikke bort fra at neste generasjon kan bli aktuell om de får orden på kvaliteten.
Jeg vil ha en el-bil som man bare lader og kjører uten å lure på om den faktisk er blitt oppladet om natten eller ikke, uten å måtte resette skjermer, uten å ikke få start pga tomt batteri, uten å ringe produsenten for å få hjelp" kona må kunne bruke den uten å måtte lære masse tjuvtriks. En sånn el-bil har jeg nå i min Leaf, og den kommer jeg til å ha frem til det kommer en langtrekkende luksusbil som er like driftsikker som den. Så misunnelig er jeg absolutt ikke i det hele tatt, to biler har jeg også selv om jeg egentlig ikke trenger det.

Jeg har både Leaf og Tesla. Hvilken av de to har endt opp med tomt 12V batteri? Jo, Leafen. Hvilken av de har jeg hatt startproblemer på flere ganger etter å ha brukt forvarming uten å være tilkoblet? Jo, Leafen.  Hvilken av de har nektet å lade med fornuftig hastighet i kulda? Nettopp Leafen. Hvilken bil har jeg måttet kjøre ned til forhandleren to ganger for software-oppdatering? Leafen.

Ikke misforstå meg, jeg er glad i Leafen men noen uproblematisk bil har den ikke vært. Hittil har det definitivt vært mindre krøll på Teslaen for min del.
Det er NYE Leaf jeg har, jeg vet heller ikke om du har kjøpt en mandagsbil. Men hvorfor du prøver å innbille deg selv og andre at Tesla ikke gjennomsnittlig har mer problemer enn nye Leaf skjønner jeg ikke.(vi må jo sammenligne nybil mot nybil) 12V problemet til Leaf forsvant for svært lenge siden.
Men Leaf er selvsagt ikke i klasse med Tesla på andre områder, det er jo derfor jeg skriver at jeg kan tenke meg en langtrekkende rask luksusbil, men Tesla er ikke moden nok for meg enda, kanskje neste generasjon, eller en lignende konkurrent om det kommer noen de neste 5-6 år.
Noen her på forumet vil jo tydeligvis ha forbud mot at media nevner noe som helst om Tesla som er negativt selv om sakene er reelle, men sannheten må man tåle å høre, for ladeproblemer har det jo vært mye av og ikke bare om vinteren som media sier. Jeg vet bare om en ting som har fått mer omtale enn fortjent, det er brannene som er sterkt overdrevet.
Som sagt kunne jeg tenke meg en Tesla eller lignenede selv når bilene er blitt modne nok for meg og samtidig har det utstyret en luksusbil fortjener.

Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

janmb

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 05. februar 2014, klokken 15:05
Noen her på forumet vil jo tydeligvis ha forbud mot at media nevner noe som helst om Tesla som er negativt selv om sakene er reelle, men sannheten må man tåle å høre, for ladeproblemer har det jo vært mye av og ikke bare om vinteren som media sier. Jeg vet bare om en ting som har fått mer omtale enn fortjent, det er brannene som er sterkt overdrevet.

Tror det er bom å tro det er spesielt mange som har problemer med saklig kritikk og skepsis.

Det jeg selv har problemer med (og tror det gjelder de fleste her) er kritikk og skepsis basert på det som ofte er rene faktafeil og utelukkende synsing.

Folk må få mene akkurat hva de vil, feil eller ei, og gjerne ytre sine meniner - så lenge de ytres som meninger og synspunkter og ikke som rene allmennopplærende faktapåstander i massemedia. DET er et problem og noe man har god grunn til å like dårlig.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Jarleø

Mandagsbiler finnes i alle varianter!

Jeg har nå hatt min Tesal MS i snart 2mnd og kjørt 3500 km.
Jeg har foreløpig hatt minimalt med problemer.

Annet en:
jeg har en veldig trang til å vaske bilen hver søndag!!
Fruen i huset var skeptisk, men etter noen turer til og fra jobb er uttrykket "bilen din" blitt til "bilen Min"  ???
Svart 85 Kwh,pano,barne seter,tec pakke,lyd & lys, sensor.
Bestilt: 26/6
Finalized: 30/6
In Production:2/11
In Transit: 6/11
Mottatt bil: 17/12/13

Kjørt 5000 km 3/3-2014

gzegorz

Noen har i alle fall vendt seg mot min Tesla i natt. Stod parkert utenfor leiligheten i Bergen og i dag tidlig åpenbarte det seg nøkkelmerke langs hele siden fra forskjerm, begge dører og til bakskjerm. Ufattelig unødvendig.

Noen som har tips til hvem som kan fikse dette i Bergen?b
Tesla Model S85

sigurdi

Sitat fra: gzegorz på onsdag 05. februar 2014, klokken 17:10
Noen har i alle fall vendt seg mot min Tesla i natt. Stod parkert utenfor leiligheten i Bergen og i dag tidlig åpenbarte det seg nøkkelmerke langs hele siden fra forskjerm, begge dører og til bakskjerm. Ufattelig unødvendig.

Noen som har tips til hvem som kan fikse dette i Bergen?b

Att det går an, trodde folk var mer voksne en som så, vandalisme er ikke noe serlig. :-(
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

christian1986

Du som står ute mot Nordnes? Merker jeg blir svært skeptisk til å sette den gatelangs framover :-\

SIS

Hadde jeg kommet over noen som gjorde noe sånt, er jeg redd det hadde blitt utøvd "stump vold" på stedet..

gzegorz

Tesla Model S85

jkirkebo

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 05. februar 2014, klokken 15:05
Det er NYE Leaf jeg har, jeg vet heller ikke om du har kjøpt en mandagsbil. Men hvorfor du prøver å innbille deg selv og andre at Tesla ikke gjennomsnittlig har mer problemer enn nye Leaf skjønner jeg ikke.(vi må jo sammenligne nybil mot nybil) 12V problemet til Leaf forsvant for svært lenge siden.

Hva gjennomsnittet er vet jeg ikke men det er ikke mer enn 3 uker siden Leafen min sto med tomt 12V batteri og 2 uker siden jeg sist hadde problemer med å starte den etter forvarming fra batteri. Måtte starte og stoppe varmen en gang til fra mobilen for å få den i gang. De nye har sikkert ikke dette problemet, men til gjengjeld har det vært svært mye krøll med at varmekolben har røket, opptil flere ganger for enkelte.

Får ta en tur ned til Brennes igjen. Hadde håpet dette skulle være i orden etter siste oppdatering.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

krister461

Sitat fra: gzegorz på onsdag 05. februar 2014, klokken 17:10
Noen som har tips til hvem som kan fikse dette i Bergen?b
Tragisk.

Micropaint er vel kjent for å være et greit alternativ i Bergen.

christian1986

Sitat fra: gzegorz på onsdag 05. februar 2014, klokken 17:27
Nordnes ja, pleier å parkere i gaten.
Syntes jeg kjente den igjen ja. Har gått forbi den en del ganger, pleier å stå i parkeringshuset der ute med min..

Er vel tynt med kamera i den gaten også :-\...

Tai

Sitat fra: gzegorz på onsdag 05. februar 2014, klokken 17:10
Noen har i alle fall vendt seg mot min Tesla i natt. Stod parkert utenfor leiligheten i Bergen og i dag tidlig åpenbarte det seg nøkkelmerke langs hele siden fra forskjerm, begge dører og til bakskjerm. Ufattelig unødvendig.

Så ufattelig dårlig gjort!!

Det er akkurat dette jeg er redd for skal skje med min bil og. Folk er misunnelige og  når folk som Spetalen får mediedekning for å spre løgn tror folk på det og blir forbanna. På en eller annen måte må vi får snudd folks oppfatning om bilen, slik det er nå tror jo folk på røverhistorier

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA