Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Duplisere ladelukeåpner

Startet av Quattro, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:47

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: Tai på onsdag 05. februar 2014, klokken 17:37
Sitat fra: gzegorz på onsdag 05. februar 2014, klokken 17:10
Noen har i alle fall vendt seg mot min Tesla i natt. Stod parkert utenfor leiligheten i Bergen og i dag tidlig åpenbarte det seg nøkkelmerke langs hele siden fra forskjerm, begge dører og til bakskjerm. Ufattelig unødvendig.

Så ufattelig dårlig gjort!!

Det er akkurat dette jeg er redd for skal skje med min bil og. Folk er misunnelige og  når folk som Spetalen får mediedekning for å spre løgn tror folk på det og blir forbanna. På en eller annen måte må vi får snudd folks oppfatning om bilen, slik det er nå tror jo folk på røverhistorier

Tai
Slik herverk skjer desverre av og til med alle typer biler, og har trolig ikke noe å gjøre med at det er en Tesla.
Det er antagelig nok at den ser dyr og ny ut.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Tai

Sitat fra: Griffel på onsdag 05. februar 2014, klokken 17:45
Slik herverk skjer desverre av og til med alle typer biler, og har trolig ikke noe å gjøre med at det er en Tesla.
Det er antagelig nok at den ser dyr og ny ut.

jeg er uenig.

Hvis folk velger å tro på løgnaktige påstander som Spetalen spyr ifra seg vil de mislike Tesla mer enn bare fordi det er en dyr bil. Slik er de enkle sinn bygget opp.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Kallagtunet

#62
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 05. februar 2014, klokken 17:29
Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 05. februar 2014, klokken 15:05
Det er NYE Leaf jeg har, jeg vet heller ikke om du har kjøpt en mandagsbil. Men hvorfor du prøver å innbille deg selv og andre at Tesla ikke gjennomsnittlig har mer problemer enn nye Leaf skjønner jeg ikke.(vi må jo sammenligne nybil mot nybil) 12V problemet til Leaf forsvant for svært lenge siden.

Hva gjennomsnittet er vet jeg ikke men det er ikke mer enn 3 uker siden Leafen min sto med tomt 12V batteri og 2 uker siden jeg sist hadde problemer med å starte den etter forvarming fra batteri. Måtte starte og stoppe varmen en gang til fra mobilen for å få den i gang. De nye har sikkert ikke dette problemet, men til gjengjeld har det vært svært mye krøll med at varmekolben har røket, opptil flere ganger for enkelte.

Får ta en tur ned til Brennes igjen. Hadde håpet dette skulle være i orden etter siste oppdatering.

Du er nå alltid så uhelding med Leafen din du da, jirk, du må ha den eneste som er produsert på mandag i hele Norge.

Vi hadde en Leaf i 2 år 2500 problemfrie mil....

2 md og 300 mil med Tesla = 2 ganger på verksted en gang på planet til en bergingsbil fra NAF... Venter på ny time hos Tesla for å fikse den siste listen med utestående ting dvs det blir sannsynlig 3 besøk på tre mnd hvis nå Tesla vil får ut fingeren og responderer (4 purremail nå uten respons....)

Poenget, hverken din eller min erfaring er noe en skal generalisere ut i fra....

Hvis en skal prøve å generalisere noe så kan en jo se på havarier om medfører berging til verksted så ligger vel det på 12% av de 160 eller så som har svart! Det er ett skremmende høyt tall som selvsagt heller ikke er statistisk signifikant. Men hvis vi gjør antagelsen at vi pollen har fanget ALLE havarier i Norge som medfører berging og deler på alle tesla som er solgt det siste halve året så har det vært nærmere 1% sjans for å ha denne type havari, fortsatt ett skremmende høyt tall spør du meg..

Dvs det koster litt å være beta tester for ett banebrytende produkt!

Kjell Leaf

#63
Hærverk skjer over alt.
Det var nettopp en på BMW forumet som en morgen oppdaget at noen hadde røsket av bakvingen hans, han fant den igjen i en snøfonn bortenfor, det var langt fra noen ny bil.
Slutt å være så paranoude og tro at ting bare hender med Tesla.
Tror dere virkelig at Tesla er den eneste pene bilen i Norge ? Det finnes da biler som er langt stilgere, men også langt dyrere.



Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Havebigfun

Jeg synes Leaf-diskusjonen er til de grader OT- Kjell Leaf: åpne heller en egen tråd- eller ta samme inlegg under "hvorfor jeg ikke kjøper TMS"

Kjell Leaf

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 05. februar 2014, klokken 21:10
Jeg synes Leaf-diskusjonen er til de grader OT- Kjell Leaf: åpne heller en egen tråd- eller ta samme inlegg under "hvorfor jeg ikke kjøper TMS"
Mitt innlegg var i forbindelse med at noen tror at alle er misunnelige på de som eier en Tesla. Da må det være lov å svare på det dere påstår om meg og andre. Jeg skrev da hvorfor jeg ikke kjøpte Tesla nå, og svarte deretter på noen meningsløse påstander. Kan ikke se at jeg skrev noe som ikke er relevant, selv om du sikkert har problemer med det.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Havebigfun

Ingen problemer her -synes bare den diskusjonen er komplett OT i denne tråden :)

Quattro

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 05. februar 2014, klokken 21:24
Ingen problemer her -synes bare den diskusjonen er komplett OT i denne tråden :)

Som trådstarter er jeg enig;-)
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

frekri

Spetalen veltet det han trodde var en Tesla. :)
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

fredag

Sitat fra: Quattro på tirsdag 04. februar 2014, klokken 21:29
I mine yngre dager byttet jeg ut Porsche bilene jeg hadde med en Audi S versjon, hovedsakelig for å bli anonym og slippe å bli "uglesett og presset" av andre bilister. Det var alltid noen som ikke ville slippe meg frem eller skulle kjøre om kapp osv., da jeg kjørte Porsche.

Nå har jeg ikke fått min Model S ennå, men jeg sitter og lurer på om det er slik det har blitt å kjøre Model S...?

Jeg kjørte gjennom veien der jeg vokste opp i Groruddalen idag. Det er ikke så ofte jeg er på stedet jeg vokste opp. En stor flokk med innvandrerungdom var akkurat ferdig på ungdomsskolen ved siden av, og gikk midt i veien foran meg... Flere smilte og ga meg tommel opp da jeg kjørte forbi dem.

Ellers er det mange hyggelige Tesla-eiere som hilser. En Tesla med EL-skilt noen få nr lavere enn mitt la seg ved siden av meg på Ring 3 i går kveld og hilste. Sånt blir man i godt humør av.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

snurrehue

Sitat fra: Tai på onsdag 05. februar 2014, klokken 17:46
Sitat fra: Griffel på onsdag 05. februar 2014, klokken 17:45
Slik herverk skjer desverre av og til med alle typer biler, og har trolig ikke noe å gjøre med at det er en Tesla.
Det er antagelig nok at den ser dyr og ny ut.

jeg er uenig.

Må si meg enig med Griffel. Dette er ikke noe typisk Tesla. Slett ikke umulig at den personen som ripet opp gzegorz's bil har ripet opp flere andre biler også. Jeg har selv stått gateparkert med en tilårskommen Nissan Sunny til 15000 kroner. Kom en morgen ut til bilen og så at noen hadde tegnet med sprittusj på bakruta og ellers noen andre steder på bilen. Mistenker ikke akkurat at de var misunnelig eller hadde noe hatsk forhold til Nissan Sunny av den grunn, men heller at disse rett og slett bare tilhørte kategorien "folk som har en type feilkobling i skallen" (og nei, ikke noen diagnostiserte hemminger).
Min bror har opplevd å komme ut til sin Golf en morgen, med delvis senka tak og panser etter at noen tydeligvis hadde hatt bomma på fortauet når de spaserte hjem etter en fuktig tur på byen.

Så har du også de som har en slik feilkobling at de hater visse typer biler. Joda, de finnes. For eksempel dyre biler. Rånebiler. Trege biler. Etc. Og de går inniblant til det skritt å gjøre hærverk. Dessverre.

Jeg tror ikke akkurat det er noen grunn til å bli panisk av frykt for at et folkeopprør går inn for å ripe opp og skade enhver Model S i vårt rike. Noen bomskudd av noen mennesker vil en sjelden gang ripe opp en og annen bil, og jeg tviler på at Model S blir et hyppigere mål enn andre biler.

Hans Håvard Kvisle

Jeg tror ikke noiaen helt skal ta av i Teslaklanen. Bilhærverk av ymse slag er en gjenganger i byene. Og det må jeg si, noen ganger er det også lov til å misunne dem som har ei lita plastkasse, ikke så mye som går i stykker da:
http://elbil.no/mennesker/506-kampen-om-ladestasjonene
St.Hanshaugen

Leif1

Jaja.. Skal de sette en TMS på høykant så får de legge seg i trening...
Konvertitt fra S til X

jkirkebo

Sitat fra: Leif1 på onsdag 05. februar 2014, klokken 23:33
Jaja.. Skal de sette en TMS på høykant så får de legge seg i trening...

Hehe, når NHTSA tester takets styrke bruker de en maskin som vipper bilen rundt. Når de skulle gjøre dette med Teslaen gikk maskinen i stykker ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA