Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Duplisere ladelukeåpner

Startet av Quattro, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:47

« forrige - neste »

Quattro

I mine yngre dager byttet jeg ut Porsche bilene jeg hadde med en Audi S versjon, hovedsakelig for å bli anonym og slippe å bli "uglesett og presset" av andre bilister. Det var alltid noen som ikke ville slippe meg frem eller skulle kjøre om kapp osv., da jeg kjørte Porsche.

Nå har jeg ikke fått min Model S ennå, men jeg sitter og lurer på om det er slik det har blitt å kjøre Model S...?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

janmb

Slik et samlet mediakorps holder på, og slipper til kritikere nesten uimotsagt er det nesten merkelig om det ikke blir slik.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

christian1986

Merker tendensene selv. For ikke å snakke om hvordan en må forsvare seg over lunchen....

Rett før begeret renner over og jeg blir usakelig.

DaX

Ref Spetalen: Alt du trenger her i livet, er uvitenhet og selvtillit. Da er du sikker på å lykkes.
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Muffinman

Det var en ukjent mann som lurte på om jeg var stolt av bilen min i dag. Jeg svarte at jeg er stolt av familien min, og at den dagen jeg blir stolt av en bil søker jeg hjelp. Fyren kvitterte med uhemmet skryt av sin "blodtrimmede" BMW diesel som gikk 0-100 på 4,2 sekunder som han ikke engang hadde råd til å ta inn i Norge fra Polen...

Jeg lar meg ikke provosere av slik. Det er bare en bil. Folkeopplysning får andre ta seg av.

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Lille Lance

Til slutt må vel media gå tom for anti-Tesla artikkler ... bra OL kommer nå, da tar det vel all fokus
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

ebbrey

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 04. februar 2014, klokken 21:36
Merker tendensene selv. For ikke å snakke om hvordan en må forsvare seg over lunchen....

Rett før begeret renner over og jeg blir usakelig.

Kjenner meg igjen her. Begynner å bli passe lei. Håper det kommer an annen bil i skuddlinjen snart. Alle blir jo overforet av media på denne bilen. Sikkert 5 stykker bare idag som har spurt om jeg har ladeproblemer og om det var gøy på vekkelsesmøtet på folketeateret.

Noen ganger er det enklere å bare leke med dem og rakke ned på eget utstyr. Blir kjapt kjedeligere lunsjer for zippo folket når man ikke bryr seg like mye.



11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

christian1986

Dyktig du som klarer å jatte med :)..

Jeg derimot, klarer ikke det. Har vært på nippet til å bli usakelig før.. Hvis folk er misunnelig så bør de kjøpe selv. Hvis de ikke klarer å regne ut at en BMW X5 blir dyrere i drift får det være deres problem... Faren er stor for at jeg kommer til å påpeke dette i nærmeste framtid...

Epleskreller

Ja, er svaret til trådstarter.

Folk elsker nå alt som er negativt med Model S. Helt merkelig hvordan folk har snudd på bare kort tid. Tydelig at massene kan styres av media..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Havebigfun

Jeg har ingen slike negative opplevelser.
Det er riktig at folk spør etter ladeproblemer- svaret er- ja men det er ikke hemmende :)
Da gir de seg.
Det har vært mye positiv omtale i media- de trenger imidlertid nyheter og gnissing.
At rike ukyndige duster som Spetalen får så mye taletid ligger i deres Guru-status mtp investeringer og den spektakulære avkastningen de har fått- slikt tilbes i våre dager, også av media.
Vi får være overbærende- det går nok over 8)
Så får vi kose oss med bilene.


gbzdoc

Så langt har jeg ikke opplevd noe uønsket i trafikken i hvert fall, selv når jeg skal legge meg inn fra kolektivfeltet. På Mosseveien er det fletting som gjelder, og alle er med, elbiler som fossilbiler. Har også ved flere anledninger sett Teslaer blunke med nødblinken for å takke fossilbilen bak som slapp vedkommende inn.

Heldigvis har jeg så langt ikke observer en eneste grisekjørende Tesla. For min egen del gir den ro i sjela på vei til jobb, og jeg glemmer nesten at jeg ved en enkel fotbevegelse kan runde 100 på 5 sekunder... :)

Fortsetter vi å være gode trafikanter alle sammen så tror jeg ikke litt støy i media spiller noen stor rolle. ;)

Kjell Leaf

Sitat fra: janmb på tirsdag 04. februar 2014, klokken 21:33
Slik et samlet mediakorps holder på, og slipper til kritikere nesten uimotsagt er det nesten merkelig om det ikke blir slik.
Jeg syns ikke Tesla har fått mye negativ omtale, litt må man jo tåle når bilen sliter med litt diverse problemer. Dere må ikke bli paranoide, Toyota Prius fikk mye mer tyn for noen år siden...
I starten fikk Tesla bare skryt fra journalister som ropte halleluja og bare var opptatt av den enorme aksen, de var ikke kritiske til noe som helst slik en journalister skal være.
At noen folk erter dere er helt normalt, men har de blitt lei av at dere skryter for mye blir det selvsagt ekstra mye erting ;)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Birger

Tja, jeg merker ikke akkurat noen hets nei.

Heller det motsatte. Det er mange som er oppriktig bekymret og lurer på om vi har store problemer med bilen.

Og så blir de lettet når jeg forklarer at, nei, ikke alle har problemer med bilen :-)

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Tai

Jeg har gledet meg vilt til bilen kommer i månedsvis nå men i det siste har gleden også hatt selskap av en voksende bekymring. Desverre er det slik at mange er veldig misunnelig på bilen og tror at vi stjeler 1 million fra staten og det norske folk ved å kjøpe Tesla. Vi utnytter systemet på det groveset og er noen arrogante rikinger som trenger et leketøy.
Det jeg er mest redd for er hærverk på bilen. At en eller annen misunnelig gærning skraper eller bulker bilen når den står parkert. Det kommer til å bli en bekymring i hverdagen og jeg kommer nok til å unngå å parkere offentlig hvis jeg kan det. Desverre blir det den eneste bilen vi har og siden vi er langt fra rike har vi ikke økonomi til å utbedre skader som er påført av smålige idioter.
Jeg har ingen problemer med å skyte ned hver eneste argument Spetalen kom med i kveld men desverre finns der folk som kjøper denne dritten. Nå står vi i fare for å bli de mest forhatte billistene i trafikken med dertil ulemper det medfølger.  Jeg er oppriktig bekymret for utviklingen!

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA