Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Duplisere ladelukeåpner

Startet av Quattro, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:47

« forrige - neste »

ebbrey

#15
Sitat fra: Tai på tirsdag 04. februar 2014, klokken 23:40
At en eller annen misunnelig gærning skraper eller bulker bilen når den står parkert.

Dette er vel alle nybil eieres mareritt.

Skulle i et møte her om dagen. Så kom det noen bort og ville spørre om bilen. Det var greit nok det, men jeg hadde dårlig tid og skulle i møte. Jeg la merke til at de gikk bort for å kikke.. Men tenkte ikke noe mer over det. Før jeg hørte alarmen gå av. Da fikk jeg testet sikkerhetspakken. Han ene hadde tydeligvis lent seg mot bilen for å kikke inn. Og bilen sa godt ifra.

Skjønner bilen godt jeg, liker heller ikke skrapemerker.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Jalla

Sitat fra: janmb på tirsdag 04. februar 2014, klokken 21:33
Slik et samlet mediakorps holder på, og slipper til kritikere nesten uimotsagt er det nesten merkelig om det ikke blir slik.

Det du hevder er med respekt bare tull.
Aldri har vel en bil fått så mye omtale i media i Norge, og det alt overveiende har vært positivt.
Tror du trenger å ta av deg el-brillene. ;D

janmb

#17
Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 04. februar 2014, klokken 22:43
Jeg syns ikke Tesla har fått mye negativ omtale, litt må man jo tåle når bilen sliter med litt diverse problemer. Dere må ikke bli paranoide, Toyota Prius fikk mye mer tyn for noen år siden...

Joda, men det er en stor forskjell: Tesla får kritikk som resultat av jantelov, misunnelse og ondsinnede agendaer i langt større grad enn reelle problemer.

F.eks all kritikken rundt kollektivfeltet, som mer eller mindre begynte når TMS-leveranser begynte i fjor, er jo et godt eksempel på vikarierende motiver.... Man kritiserer den fine, dyre luksusbilen for trafikale problemer - når den fortsatt utgjør en forsvinnende liten andel av elbilene i nettopp kollektivfeltet. Om man faktisk ville se på DET problemet er jo Leaf og i-Miev de man må hyle om, ikke TMS



Sitat fra: Jalla på tirsdag 04. februar 2014, klokken 23:58
Det du hevder er med respekt bare tull.
Aldri har vel en bil fått så mye omtale i media i Norge, og det alt overveiende har vært positivt.
Tror du trenger å ta av deg el-brillene. ;D

Hehe.

Det er stor forskjell på diverse tester etc som lovpriser bilen, men er ærlige på at det er nettopp meninger og ikke fakta det handler om, kontra en fyr som Spetalen (og til en viss grad Hegnar) som presenterer meninger, politiske agendaer, og grove faktafeil som sannheter - påstander mange dessverre kjøper rått
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Tai

Sitat fra: Jalla på tirsdag 04. februar 2014, klokken 23:58
Det du hevder er med respekt bare tull.
Aldri har vel en bil fått så mye omtale i media i Norge, og det alt overveiende har vært positivt.
Tror du trenger å ta av deg el-brillene. ;D

Legg merke til at så godt som all positiv omtale har vært fortjent mens så godt som all negativ omtale har vært ytret uten god nok fakta i bunn. Det som er så trist er at folk som Spetalen får komme på landsdekkende aviser og TV for å si det de mener. Og som vi alle hørte i dag, Spetalen vet jo ikke hva han snakker om.

Hadde bare SPetalen vært eneste eksempelet men det har vært flere som har omtalt Tesla negativt og påstått at hver bil "koster" Norge nesten 1 million. Det er jo rett og slett usant og det er trist at mediene uten filter sender ut slike artikler og programmer som overtaler nordmenn til å hate en liten gruppe billister på usanne premisser.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Muffinman

Hvis man veier antall positive artikler mot negative tror jeg nok at man ender med overvekt av positiv omtale.

Så skal man også huske på at når usakligheter får stå uimotsagt er de glemt neste dag. Gjør man det til et tema og lager en debatt av det lever det videre og blir husket. Før øvrig er det ikke lurt å diskutere med idioter. Som kjent drar de deg ned på sitt nivå og slår deg på erfaring.

Stiania79

DET KALLES JANTELOVEN.

Dessverre er den meget utbredt her i landet... missunnelse er Ola dunks kjennemerke og dypt forandret i vår sosialistiske tenkemåte - "ingen er bedre enn andre". Vel, godt vi har en ny regjering i det minste så får folk bare si hva de ønsker å si. Som TMS eier er det bare å heve seg over all denne "støyen" og nyte bilen - eller alle el.biler for den sakens skyld.

Det er kanskje ikke verdens beste bil mtp driftssikkerhet og byggekvalitet enda, men når vi blir så til de grader "flådd" av avgifter på hk, vekt og co2, så er det bare å benytte seg av dette så lenge det varer. Joda, vi bor nok i verdensbeste land på mange måter, men at biler i Norge skal koste dobbelt enn i Sverige er meg en gåte. Det er kun at staten vil ha mer penger og som kjent ..."mye vil ha mer".

Så, ikke lytt på støyet i media eller fra en missunnelig kollega eller nabo - sett heller på Simon & Garfunkel "The sounds of silence"...
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på onsdag 05. februar 2014, klokken 08:04
Så skal man også huske på at når usakligheter får stå uimotsagt er de glemt neste dag. Gjør man det til et tema og lager en debatt av det lever det videre og blir husket. Før øvrig er det ikke lurt å diskutere med idioter. Som kjent drar de deg ned på sitt nivå og slår deg på erfaring.
I de aller fleste tilfeller er jeg helt enig. Dog er Brodergate et godt eksempel på at det kan nytte å slå tilbake :)

Istedenfor å bøye nakken og svare med taushet slo Elon tilbake med fullt frontalangrep og god dokumentasjon. Resultatet var en vanvittig reklame på CNBC hvor en kar kjørte samme løypa som Broder i et helt morgen/formiddagsshow. Så mye positiv fokus ene og alene på Tesla i en slik kanal i prime time er verd millioner (om ikke titalls millioner) i PR. CNN knuste også Broders tøvete test, og samtidig kjørte en haug eiere samme runden for å bevise at Broder ikke hadde utført testen med ærlige hensikter.NY Times tapte anseelse.

Jeg er helt sikker på at frontalangrep i det tilfellet totalt sett var mest positivt. Men i mange tilfeller vil det som du sier ikke gå veien.

I dette tilfellet er det enkleste å bare fortsette å demonstrere at Spetalen er på viddene :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

snurrehue

Sitat fra: Stiania79 på onsdag 05. februar 2014, klokken 08:12
DET KALLES JANTELOVEN.

Nei, det er det ikke. Tenk deg all den enorme, positive oppmerksomheten Tesla-eiere har fått siden de første fikk sine biler. Enormt med skuelystne. Og media har skrevet spaltekilometer på spaltekilometer med positiv omtale om bilen. Det er ikke uten grunn at Teslas showrooms er fullbooket med prøvekjøringer og at de har lagt på salgstoppen her til lands. Dette til tross for null annonsering.

Jo, selvsagt. Noen er jo også misunnelige. Sånn er det overalt. Alle jeg har lest om som har fått rabatter på ditt og datt fordi de har vist sin Tesla. Er det misunnelse?

Og når det gjelder kommentarer fra folk: når jeg sier jeg kjører Skoda. Du kan jo selv tenke deg hvor mange ganger jeg har fått høre uttrykket "Hvorfor Skoda når du kan gå da"... Er det jantelov når de sier det? Neppe. Eller når de spør meg hvor ofte bilen stopper. Folk sier det som regel humoristisk, og jeg gidder ikke bry meg. Jeg vet selv at jeg kjører en bil med null feil, som starter når den skal, tar meg hit og dit som den skal etc. Og attpåtil er svært økonomisk i drift. Og tenk deg alle kommentarene som Prius-eierne fikk for få år siden... Hva med all nedrakkingen på fossilbiler her på forumet?

Når jeg har flagget for folk i diverse bilsamtaler at jeg er i ferd med å kjøpe meg Tesla, får jeg selvsagt også spørsmål om kvaliteten på den. Men også en haug med "tøft!".

Media vil for evig og alltid forsøke å selge seg selv. Det er jo det de lever for; oppmerksomhet. Leser du gjennom tråden om Tesla i media her på forumet, ser du at det er enormt med positive artikler der. Og selvsagt også en del negative. Hva er det som selger? "Arne (85) nyter en kaffe på verandaen mens han nyter stillheten i Hasvåg" eller "Arne (85) måtte flykte fra flammene da brannen herjet i Hasvåg" ? Eller hva med: "Per (32) kom smilende på jobb i sin Tesla" eller "Per (32) hjemmeværende med ladeproblemer med Teslaen sin" ?

Når Tesla ble den store snakkisen i fjor, er det selvsagt populært å dra frem både positivt og negativt, og man legger selvsagt (dessverre) mest merke til det negative.

Bjoris

Jeg har også fått høre at "håper du får en regning på 1 Mnok i posten for å ha svindlet samfunnet". Vel, hva skal en si:)

99% er positive, men denne diskusjonen i går er synd for presset vil øke på politikkerene til å gjøre noe med insentivene og det er jo alle de andre bilene det går utover, ikke Tesalen som jo er en bilnr 1, men blir det kutt som rammer en Leaf eller Miev og gjør dem mindre attraktive å eie og bruke så stopper dette opp...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Talvern

For første gang merker jeg en "negativ" trend som ble forsterket på fredag som var....

Jeg var vakt på den lokale idretts lags pubén og der ser jeg at en luring står å pisser på bakhjulet på bilen.

Da jeg konfronterte han med dette svarte han at vi "svindlet" staten for avgifter. Morro....
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

eledille

Hittil har ikke jeg opplevd noe sånt, og synes faktisk folk ofte opptrer respektfullt i trafikken. Noen idioter er det, men ikke mange.

Men jeg føler at det begynner å haste med å få installert dashcam...
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Stiania79

Sitat fra: snurrehue på onsdag 05. februar 2014, klokken 08:58
Sitat fra: Stiania79 på onsdag 05. februar 2014, klokken 08:12
DET KALLES JANTELOVEN.

Nei, det er det ikke. Tenk deg all den enorme, positive oppmerksomheten Tesla-eiere har fått siden de første fikk sine biler. Enormt med skuelystne. Og media har skrevet spaltekilometer på spaltekilometer med positiv omtale om bilen. Det er ikke uten grunn at Teslas showrooms er fullbooket med prøvekjøringer og at de har lagt på salgstoppen her til lands. Dette til tross for null annonsering.

Jo, selvsagt. Noen er jo også misunnelige. Sånn er det overalt. Alle jeg har lest om som har fått rabatter på ditt og datt fordi de har vist sin Tesla. Er det misunnelse?

Og når det gjelder kommentarer fra folk: når jeg sier jeg kjører Skoda. Du kan jo selv tenke deg hvor mange ganger jeg har fått høre uttrykket "Hvorfor Skoda når du kan gå da"... Er det jantelov når de sier det? Neppe. Eller når de spør meg hvor ofte bilen stopper. Folk sier det som regel humoristisk, og jeg gidder ikke bry meg. Jeg vet selv at jeg kjører en bil med null feil, som starter når den skal, tar meg hit og dit som den skal etc. Og attpåtil er svært økonomisk i drift. Og tenk deg alle kommentarene som Prius-eierne fikk for få år siden... Hva med all nedrakkingen på fossilbiler her på forumet?

Når jeg har flagget for folk i diverse bilsamtaler at jeg er i ferd med å kjøpe meg Tesla, får jeg selvsagt også spørsmål om kvaliteten på den. Men også en haug med "tøft!".

Media vil for evig og alltid forsøke å selge seg selv. Det er jo det de lever for; oppmerksomhet. Leser du gjennom tråden om Tesla i media her på forumet, ser du at det er enormt med positive artikler der. Og selvsagt også en del negative. Hva er det som selger? "Arne (85) nyter en kaffe på verandaen mens han nyter stillheten i Hasvåg" eller "Arne (85) måtte flykte fra flammene da brannen herjet i Hasvåg" ? Eller hva med: "Per (32) kom smilende på jobb i sin Tesla" eller "Per (32) hjemmeværende med ladeproblemer med Teslaen sin" ?

Når Tesla ble den store snakkisen i fjor, er det selvsagt populært å dra frem både positivt og negativt, og man legger selvsagt (dessverre) mest merke til det negative.

Enig idet, men janteloven er tross alt veldig tilstede i Norge. Ref Skoda, så vel - både Octavia og Superb er meget bra biler, men et frynsete rykte fra 80 og 90 tallet sitter dessverre igjen... det går nok over da dette er biler som virkelig gir "value for money", men ingen status. Greit for de som ikke vil eller behøver å ha en Audi, Porsche, Merc eller BMW i oppkjørselen... (dog jeg har hatt BMW/Audi siden 2005 før TMS så skal ikke si noe... he he - men kvalitet og kjøreopplevelsen er bra - akkurat som i TMS - bare der hakket bedre!)
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

sindrej

Har opplevd kun positivt så langt, men selvsagt også humoristiske "fikk du ladda før den brant opp" og sånne, de har vært sagt med glimt i øyet og ikke i vond mening i det hele tatt.

Når de som mener vi svindler avgifter kommer på banen, så synes det er en prima sjanse til å vise de hvor hinsides absurd avgiftssystemet på bil i er i Norge.  Ikke på elbiler, men på fossilbiler.  Hvorfor skal nye lavtutslippende biler straffes med mer avgifter bare fordi de også har flere hk ??

mhg

Jeg har definitivt motsatt inntrykk. Mange snakker om det på jobben og det kommer en del småhets, men det er godt ment og når det kommer til stykket så innrømmer de aller fleste at de egentlig har lyst på den (og flere har bestilt den). I trafikken har jeg ikke opplevd noen negative hendelser, men derimot fått tommel opp av både medtrafikanter og fotgjengere. Det finnes alltid "petrolheads" som ikke kan tenke seg noen elbil, men det må være lov på samme måte som at jeg aldri kan tenke meg fossilbil igjen etter TMS.

sondell

Har hatt et par opplevelser siste uken med biler som vegret å slippe meg inn fra kollektivfeltet. Har også hatt et par som vegret la meg skifte fil på E18. Når jeg etter å ha blinket flere ganger uansett presset meg ut ble en av dem helt vansinning, kjørte forbi meg, presset meg til siden, svingte flere ganger inn forn meg å bråbremset, bremset inn så han kom til siden om meg, pekte på siden av veien og mente nok at vi skulle gjøre opp på siden av veien. Har ikke opplevd noen slike ting på de kanskje 500 000 km jeg vært i trafikken før jeg fikk Teslaen. Jantelov, mulig, men alle disse bilene kostet mer enn min Tesla. Den siste var en Audi av ikke helt billigste sort... Han stakk for øvrig i vei når jeg tok frem mobilen for å filme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA