Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Duplisere ladelukeåpner

Startet av Quattro, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:47

« forrige - neste »

foe

Har "folk" lest Adressa i dag? Elbiler skaper parkeringsproblemer i byen. Det er igrunnen et greit standpunkt, men verre er utsagnet i kronikken til bystyrerepresentant Aglen fra Sp. Teslaeiere blir karakterisert som en gjeng overbetalte sjefer som avgiftsfritt suser til byen i avgiftsfrie luksusbiler i kollektivfelt for å parkere gratis. Får denne holdningen satt seg vil Tesla biler snart komme i samme kategori som Luksusbiler i Sovjet for overklassen der. De har jo egne filer i trafikken ++. Dette til tross for at de fleste vet at Tesla selges til samme pris som en godt utstyrt Passat eller Volvo. Agendaen til enkelte er vel å score enkle politiske poenger på en utbredt misunnelse som i Trøndelag er sterkere enn kjønnsdriften. Samtidig dreper man elbilsatsingen fremover ved å skape en hets mot elbiler som virkelig kan bli en nr. 1 bil i familien.

Philip Marlowe

Både venner og kolleger og også en nabo har spurt meg denne uken om når jeg får bilen. De virker veldig positive. Har ikke hørt noe negativt.

Tror bare det er media som trenger noen skandaler å skrive om. I dag blir forresten Toyota Prius hengt ut igjen http://www.dn.no/dnBil/article2764651.ece
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Teslanewbie

Sitat fra: foe på onsdag 12. februar 2014, klokken 16:54
Har "folk" lest Adressa i dag? Elbiler skaper parkeringsproblemer i byen. Det er igrunnen et greit standpunkt, men verre er utsagnet i kronikken til bystyrerepresentant Aglen fra Sp. Teslaeiere blir karakterisert som en gjeng overbetalte sjefer som avgiftsfritt suser til byen i avgiftsfrie luksusbiler i kollektivfelt for å parkere gratis. Får denne holdningen satt seg vil Tesla biler snart komme i samme kategori som Luksusbiler i Sovjet for overklassen der. De har jo egne filer i trafikken ++. Dette til tross for at de fleste vet at Tesla selges til samme pris som en godt utstyrt Passat eller Volvo. Agendaen til enkelte er vel å score enkle politiske poenger på en utbredt misunnelse som i Trøndelag er sterkere enn kjønnsdriften. Samtidig dreper man elbilsatsingen fremover ved å skape en hets mot elbiler som virkelig kan bli en nr. 1 bil i familien.

Sier mer om denne bystyre representant enn om teslaeiere, trangsynte, smålige og misunnelige mennesker er det dessverre alt for mange av.. Janteloven er sterk her til lands..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

tomrh

Hun er nok ikke selv i den lavtlønte lønnsgruppa hun nevner, hun er nok økonomisk i stand til kjøpe seg Tesla selv. Merker meg at de som roper høyest av misunnelse over Tesla er folk som selv har god råd til smør på brødskiva og vel så det. Og de fletter inn bruk av "svake" grupper, samt generaliserer over alle elbiler for å styrke argumentasjonen. Men det er Tesla de vil til livs.  ::)

Nå selges det elbiler i bøtter og spann, de som kjøper elbil blir alltid konvertert. La oss håpe at mange av disse er journalister og folk i maktposisjoner i samfunnet...  ::)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

McKivre

#109
Dersom fossilbilen er så feilfri så kan en begynne å lure på hva de driver med på alle bilverkstedene.
Vedr. kollektivfeltet..kanskje vi som kjører Tesla skal la være å bruke det inntil dette har roet seg ned. Så kan vi håpe at folk begynner skrive om hvorfor vi tar opp plass i ordinære felt og ikke bruker kollektivfeltet

Geirr

Hvem bryr seg om "folk"? Har en kjøpt bilen, er fornøyd, nyter hver tur; who cares?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Lille Lance

Sitat fra: SKH på onsdag 12. februar 2014, klokken 20:15
Hvem bryr seg om "folk"? Har en kjøpt bilen, er fornøyd, nyter hver tur; who cares?
+1  8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

ebbrey

#112
Sitat fra: GreenTee på onsdag 12. februar 2014, klokken 18:49
Dersom fossilbilen er så feilfri så kan en begynne å lure på hva de driver med på alle bilverkstedene.
Vedr. kollektivfeltet..kanskje vi som kjører Tesla skal la være å bruke det inntil dette har roet seg ned. Så kan vi håpe at folk begynner skrive om hvorfor vi tar opp plass i ordinære felt og ikke bruker kollektivfeltet

Prøvde kollektivfeltet på Tirsdag E18 innover mot Oslo. Var sent ute til møte og satt heldigvis i en elbil med fordeler.
Til min store skuffelse kl 10.30 møtte jeg køen allerede ved holmen. Noe jeg ikke pleier før mye tidligere på morningen. Ja, jeg får dårlig samvittighet av å kjøre i kollektivfeltet men så ingen andre biler der, så prøvde en tur. På vei innover møtte jeg bare 1 taxi og en annen elbil. Ellers var feltet helt tomt. Og køen bevegde seg rimelig sakte helt til Lysaker. Det må da være mulig å ha dette feltet tilgjengelig på slike ubelastede tidspunkter. Skjønner godt at morgen rushen skal stenges for elbiler. Men like greit å ha det åpent mellom 9 og 15.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

tomrh

Sitat fra: foe på onsdag 12. februar 2014, klokken 16:54
Har "folk" lest Adressa i dag? Elbiler skaper parkeringsproblemer i byen. Det er igrunnen et greit standpunkt, men verre er utsagnet i kronikken til bystyrerepresentant Aglen fra Sp. Teslaeiere blir karakterisert som en gjeng overbetalte sjefer som avgiftsfritt suser til byen i avgiftsfrie luksusbiler i kollektivfelt for å parkere gratis. Får denne holdningen satt seg vil Tesla biler snart komme i samme kategori som Luksusbiler i Sovjet for overklassen der. De har jo egne filer i trafikken ++. Dette til tross for at de fleste vet at Tesla selges til samme pris som en godt utstyrt Passat eller Volvo. Agendaen til enkelte er vel å score enkle politiske poenger på en utbredt misunnelse som i Trøndelag er sterkere enn kjønnsdriften. Samtidig dreper man elbilsatsingen fremover ved å skape en hets mot elbiler som virkelig kan bli en nr. 1 bil i familien.
I 2010 var Aglen positiv til elbiler: http://www.nrk.no/trondelag/rekordsalg-av-elbiler-i-trondheim-1.7056142
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Leif1

Hun er jo nå gått over fra politikken, til å være profesjonell "synser" hos Adressa. Da er det vel obligatorisk å komme med noe oppgulp som selger.
Og er det noe som fungerer bedre enn å henge seg på bølgen med jantelov som råder for tiden?
Det skrives om direktører i sine Teslaer. Problemet er vel heller at det ikke er direktører, men heller vanlige folk som kjører Tesla. Dermed ganske mange.

Og flere blir det i følge han som solgte bil til meg. Det er et kjemperush med biler som skal ut nå de kommende par måneder. Det er hyret inn to ekstra mann bare i Trondheim for å hjelpe til med dette. Står vel "Drammen" på det meste av det som ruller av samlebåndet akkurat nå.  :)
Konvertitt fra S til X

AndersinOslo

Det er nok smart om vi tar igjen, og ikke her. Skriv på Facebook, send twitter, kommenter under artikler og de som orker, send inn leserinnlegg til avisene.

Velg din egen vinkel. At den kjøpes av vanlige folk. At du byttet ut den og den bilen og sparer miljøet lokalt for utslipp. At det er ulemper med en elbil, og det er derfor de har fått fordeler. At vi er betatestere for en helt ny bilmodell...
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

cra

Sitat fra: foe på onsdag 12. februar 2014, klokken 16:54
Har "folk" lest Adressa i dag? Elbiler skaper parkeringsproblemer i byen.

Har du dobbeltsjekket at det ikke er en annonse kjøpt av Spetalen?  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tomrh

Sitat fra: Leif1 på onsdag 12. februar 2014, klokken 23:51
Hun er jo nå gått over fra politikken, til å være profesjonell "synser" hos Adressa. Da er det vel obligatorisk å komme med noe oppgulp som selger.
Og er det noe som fungerer bedre enn å henge seg på bølgen med jantelov som råder for tiden?
Det skrives om direktører i sine Teslaer. Problemet er vel heller at det ikke er direktører, men heller vanlige folk som kjører Tesla. Dermed ganske mange.
Jeg ble så provosert at jeg tok kontakt med dama pr. epost for å gjøre det klart for henne - i en vennlig og saklig tone - at hun faktisk ødelegger for barnefamiliene og ikke direktørene ved å fyre opp under misunnelse. Selv om vi ikke selv har kjøpt Tesla S, har vi råd til den. Valgte å kjøpe hytte i forfjor, kan ikke få både i pose og sekk. Fortalte henne bl.a. at direktører har råd til både å kjøpe og kjøre Mercedesen sin, mens barnefamilier må ha noen økonomiske fordeler for å betale ned de ekstra 200'-300' de måtte belåne huset med. Responsen jeg fikk skremmer meg litt, hun kunne ikke skjønne at dette hadde med misunnelse å gjøre. Og skrev bare for å "spissformulere litt" fordi det er jobben hennes... ::) Ba henne om å heller spissformulere litt andre veien neste gang.  :P
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Leif1

Ha ikke for store forventninger om å få noe fornuftig svar der...

Konvertitt fra S til X

RoadRunner

Sitat fra: Quattro på tirsdag 04. februar 2014, klokken 21:29
Det var alltid noen som ikke ville slippe meg frem
Jeg synes det er blitt mange som "protesterer" i trafikkbildet nå. Senest igår morges var det en kar som lå på hornet og fjernlys etter at jeg foretok filskifte.
Jeg utførte en meget ryddig manøver med mange sekunders varsling med blinklys og tilpassing av farten, før jeg svingte rolig over i den store luka mellom bussen og denne karen med aggressivt horn. Han følte tydeligvis et behov for å uttrykke sin frustrasjon over min bil og/eller manøver.

I august/september snudde folk på hodet da se så en Tesla. Men fokuset i media nå på "rikmannsbil" og "sponsing fra staten" tror jeg dessverre skaper negative holdninger hos endel sjåfører. Jeg ikke det er lurt å parkere på offentlige steder hvis denne tendensen fortsetter (med tanke på skader :().

Husker fortsatt at folk smilte til meg da jeg kom kjørende i Buddyen ...
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA