Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

mrole

Verkstedet mitt hadde bilen inne, men avventer ny SW for å fjerne "feilen". Var bare å kjøre sa de. De fjernet meldingen, men den kom tilbake etter et par km. Var godt å høre siden jeg har kjørt nesten 2000km med feilmeldingen pga verkstedkø.

LMOR

Sitat fra: mrole på onsdag 27. januar 2016, klokken 19:49
Verkstedet mitt hadde bilen inne, men avventer ny SW for å fjerne "feilen". Var bare å kjøre sa de. De fjernet meldingen, men den kom tilbake etter et par km. Var godt å høre siden jeg har kjørt nesten 2000km med feilmeldingen pga verkstedkø.
Hva mener du med avvente? Avvente time for ny SW, eller at det kommer en ny SW snart som fixer problemet?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

mrole


LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TorS

Bilen min er nå 1 år og 3 mnd gammel. Det har falt av en rød refleksbrikke på førerdøra. Ved sjekk på verksted var også den på passasjersiden løs. De satte inn en ny i førerdøra og byttet den i passasjerdøra. Nå vil de ha betalt for dette! Burde ikke det være dekket på garanti / reklamasjon?
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

Klykken

Selvsagt er dette garanti. Bilen faller jo fra hverandre! Regner med du ikke har fått informasjon om at visse deler av bilen vil falle av etter at et år har gått.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

TM

Hvis det ikke skal dekkes av garanti eller reklamasjonsrett så må de sannsynliggjøre at:

1) Skaden skyldes feil bruk av produktet eller påført ytre skade
2) Det må anses som slitedel

Kunne vært morsomt å høre verksteds argumentasjon for at du skal betale fir jobben.

mrole

Sitat fra: LMOR på torsdag 28. januar 2016, klokken 09:07
Sitat fra: mrole på torsdag 28. januar 2016, klokken 06:34
Ny sw, de hadde ingen fiks nå. Har siste sw.
Ok, så de visste ikke når den kom?
Nei virket ikke sånn. 504 mener jeg er versjonsnummeret jeg har nå.

Kenny

TorS: Hadde sammen feilen på vår, fikk nye av Sulland Trondheim kostnadsfritt.
BMW i3 - Trondheim

JorgenM

Samme "feilen" med den refleksbrikka på min bil i jula også. Men fikset den selv, synes det blir litt drøyt å plage verkstedet med såpass små ting jeg da :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

TorS

Refleksbrikka sjekket de samtidig som de skulle fikse venstre bilbelte bak. Det hadde vridd seg for 2. gang. De klarer ikke å fikse det uten å bytte hele beltet! Det går litt utover det jeg fikser selv...
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

EinarV

Sitat fra: TorS på torsdag 28. januar 2016, klokken 12:39
Bilen min er nå 1 år og 3 mnd gammel. Det har falt av en rød refleksbrikke på førerdøra. Ved sjekk på verksted var også den på passasjersiden løs. De satte inn en ny i førerdøra og byttet den i passasjerdøra. Nå vil de ha betalt for dette! Burde ikke det være dekket på garanti / reklamasjon?

Jeg fikk ny uten spørsmål...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Ara

Vindstøy fra høyre bakdør

Jeg opplever at det bråker ganske mye fra høyre bakdør ved ca. 70 km/t og oppover. Kun på høyre side, ikke på venstre.

Noen andre som har opplevd dette?

Sungrazer

Nei, men her en dag det blåste så hardt så fikk ett vindkast vinduet på førersiden til å dra vinduet ut fra pakningen slik at det oppstod en glippe. Måtte heise ned og opp igjen vinduet for å få det til å bli tett igjen. Fasinerende.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

LMOR

Var med å redde en som hadde låst seg ute av bilen i dag. Det regnet tett. Keyless Access, men nøkkelen lå inne i bilen. Prøvde å få gjenskapt det etterpå, men det var ikke mulig å låse bilen (slik det skal være).
Noen andre som har opplevd det samme, eller som har en forklaring?
Ble låst fra utsiden, og kun førerdøren ble brukt.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA