Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

pberg

Og da har Bavaria fikset opp i problemet. De hadde smurt og fikset på kabelen. Det virket ikke på mekanikeren at dette var en helt ukjent feil..
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

LMOR

Sitat fra: bromm på tirsdag 10. november 2015, klokken 10:27
Sitat fra: LMOR på tirsdag 10. november 2015, klokken 06:07
Men hvis du gjør dette selv, hva sier BMW da? Hva med neste gang den sitter fast?
Det er vel bedre å la verkstedet finne ut hva som bør gjøres?
Hvis man bruker nødutløser, så finner man ikke ut problemet med låsing før påfølgende lading - og da kan man fort stå der i ødemarken med tomt batteri. Det er da man evt. bør gjøre dette. Hvis man har nok SoC når man oppdager at kontakten ikke blir låst, så kjører man selvfølgelig til verkstedet. For meg personlig så skjedde dette i Vestby sør for Oslo (580 km hjemmefra), og Storlien, Sverige (93 km hjemmefra), så da var det rimelig uaktuelt å ringe veihjelp.
Fint at du klarer dette bromm, men for de fleste er dette en feil som de ikke bør prøve å fikse selv.
Det er irriterende å måtte ringe etter veihjelp, men det er den beste løsningen. Virket ikke som pberg klarte å ordne det selv, selv med detaljert forklaring som veldig få i3 eiere har tilgang på?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

ELLP

Vår i3 har vært problemfri fra vi fikk den tidlig i 2014. Men de siste to dagene har batteriet tappet seg ca. 35km i døgnet. Siste døgn fra 48km parkert til 12km. Noen som har opplevd noe lignende?

LMOR

Sitat fra: ELLP på søndag 15. november 2015, klokken 17:21
Vår i3 har vært problemfri fra vi fikk den tidlig i 2014. Men de siste to dagene har batteriet tappet seg ca. 35km i døgnet. Siste døgn fra 48km parkert til 12km. Noen som har opplevd noe lignende?
Står forvarming på?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Forvarming kobler vel ikke inn hvis batteriet har så lave ladenivå ?. Det kunne vært interessant å høre hvor mye SOC falt når rekkevidden ble redusert med 35 km.

ELLP

Sitat fra: LMOR på søndag 15. november 2015, klokken 18:24
Sitat fra: ELLP på søndag 15. november 2015, klokken 17:21
Vår i3 har vært problemfri fra vi fikk den tidlig i 2014. Men de siste to dagene har batteriet tappet seg ca. 35km i døgnet. Siste døgn fra 48km parkert til 12km. Noen som har opplevd noe lignende?
Står forvarming på?
Nei, ingen forvarming aktivert. Har ladet den opp nå, skal koble den fra og se om den taper seg like mye i natt.

ELLP

Mistet over 30km over natten (123km til 89km ved 7 grader), men la merke til at bilen ikke virker helt avslått. Lys på deler av instrumentpanelet, håndbrekket og det blinker rødt rundt tenningen selv om bilen er lukket og låst. Får ringe BMW...

JorgenM

Bilen resatte seg totalt idag mens jeg var inne på en butikk. La først merke til at ikke blinklysene blinket da jeg låste opp. Menyene var blitt svenske og radioen startet på P1 (som selvsagt var det værste :D )

Mener også at jeg mistet 10-15% av rekkevidden, men dette er jeg usikker på.

Har aller nyeste software, den som viser gjenværende batterikapasitet i %
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

02jan

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Tinhlevan

Opplevde det samme da tempen falt fra 2-3 + til -8. Fra 140km til 100km er mye. Men opplevde også at varmeapparatet ikke fungerte 3-4 ganger. Men etter lading fungerer varmen igjen som vanlig, rimelig kjipt i disse dager at man ikke kan stole på om varmeapparatet fungerer eller ikke:-(

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Larser

Skulle til feilsøking på varmepumpen som ikke varmer alltid, og fikk beskjed om de skulle bytte en kabel til takluka også, noe som gjaldt mange biler! Noen som har hørt noe om det?

dan-erb

Har nettopp fått meg bil. Har hatt den 3 uker. Opplever dette(bilen min er produsert i feb 2015):
- Noen ganger bråker viften noe forferdelig når jeg lader. Må stoppe lading og kjøre noen meter før jeg kan lade igjen uten viftebråk.
- Cruicecontrollen kobler seg ut stadig vekk. Særlig inne i tunneler, når sol står lavt rett i mot samt når det blir veldig svingete vei.
- Noen ganger registrerer ikke bilen når man når igjen en annen bil (med adaptiv cruicecontrollen på).
- Køassist krever hele tiden at jeg må holde i rattet. Eneste måten å unngå dette er å ratte frem og tilbake og kjøre slalom:-)

Skal innom BMW og få sjekket dette. Skal ikke være slik.

Truls Martin


Synes nå nesten at det høres ut som den oppfører likt som de fleste andre i3ene. Den kamerabaserte cruisekontrollen er på ingen måte perfekt, men du kan trøste deg med at den blir bedre. Kamera kalibrerer over tid. Bare trykk reset hver gang den avbryter, så bilen lærer seg at den gjorde noe feil..
For at køassist skal virke må man holde i rattet.
Kjølevifta går ofte for fullt når man putter i ladekabel.


Sitat fra: dan-erb på lørdag 05. desember 2015, klokken 07:30
Har nettopp fått meg bil. Har hatt den 3 uker. Opplever dette(bilen min er produsert i feb 2015):
- Noen ganger bråker viften noe forferdelig når jeg lader. Må stoppe lading og kjøre noen meter før jeg kan lade igjen uten viftebråk.
- Cruicecontrollen kobler seg ut stadig vekk. Særlig inne i tunneler, når sol står lavt rett i mot samt når det blir veldig svingete vei.
- Noen ganger registrerer ikke bilen når man når igjen en annen bil (med adaptiv cruicecontrollen på).
- Køassist krever hele tiden at jeg må holde i rattet. Eneste måten å unngå dette er å ratte frem og tilbake og kjøre slalom:-)

Skal innom BMW og få sjekket dette. Skal ikke være slik.
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

dan-erb

Er jo litt betryggende å høre, men det med kø assist slår jeg ikke meg til ro med. Det er ikke nok bare å holde i rattet; man må svinge frem og tilbake for ikke å få beskjed om å holde i ratt. Slik skal det vel ikke være? Har en annen bil med køassist og der registrerer bilen motstand mot rattbevegelse når man kun holder i ratt. I i3 hjelper ikke det.

Sitat fra: Truls Martin på lørdag 05. desember 2015, klokken 08:44

Synes nå nesten at det høres ut som den oppfører likt som de fleste andre i3ene. Den kamerabaserte cruisekontrollen er på ingen måte perfekt, men du kan trøste deg med at den blir bedre. Kamera kalibrerer over tid. Bare trykk reset hver gang den avbryter, så bilen lærer seg at den gjorde noe feil..
For at køassist skal virke må man holde i rattet.
Kjølevifta går ofte for fullt når man putter i ladekabel.


Sitat fra: dan-erb på lørdag 05. desember 2015, klokken 07:30
Har nettopp fått meg bil. Har hatt den 3 uker. Opplever dette(bilen min er produsert i feb 2015):
- Noen ganger bråker viften noe forferdelig når jeg lader. Må stoppe lading og kjøre noen meter før jeg kan lade igjen uten viftebråk.
- Cruicecontrollen kobler seg ut stadig vekk. Særlig inne i tunneler, når sol står lavt rett i mot samt når det blir veldig svingete vei.
- Noen ganger registrerer ikke bilen når man når igjen en annen bil (med adaptiv cruicecontrollen på).
- Køassist krever hele tiden at jeg må holde i rattet. Eneste måten å unngå dette er å ratte frem og tilbake og kjøre slalom:-)

Skal innom BMW og få sjekket dette. Skal ikke være slik.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA