Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

brukeri3

Kjedelig etter kun 140 km i en i3. Feilmelding - Drivverk/kontroller straks. Snakket med selger og det er tydeligvis flere av de sist leverte bilene som får meldingen. Selger mente det var software feil (som flere nevner i dette forum) og ba oss kontakte verksted. Kan være tilfeldig, men feilmeldingen kom etter noen meter kjøring med DTC redusert.
i3/mineral grey/loft

Meldola

Sitat fra: brukeri3 på mandag 11. januar 2016, klokken 20:14
Kjedelig etter kun 140 km i en i3. Feilmelding - Drivverk/kontroller straks. Snakket med selger og det er tydeligvis flere av de sist leverte bilene som får meldingen. Selger mente det var software feil (som flere nevner i dette forum) og ba oss kontakte verksted. Kan være tilfeldig, men feilmeldingen kom etter noen meter kjøring med DTC redusert.

Var innom verkstedet i dag, bare softwarefeil. Fjernet feilmeldingen i påvente av software update, men de ville gjerne ha bilen inn til sjekk om den kom tilbake for å være sikker. Ugreit om den for en gangs skyld var reell. Får håpe de er kjappe med en fiks.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Anterialis

Sitat fra: Sungrazer på søndag 10. januar 2016, klokken 20:57
Høres lyden slik ut?


Det er i såfall varmepumpen som slår inn og er ingenting å bekymre seg over. Den skal høres slik ut.

Ja dette høres noe likt ut.
Jeg skal se om jeg får "filmet" min lyd også...
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Geir Bergmann

Sitat fra: Meldola på mandag 11. januar 2016, klokken 22:08
Sitat fra: brukeri3 på mandag 11. januar 2016, klokken 20:14
Kjedelig etter kun 140 km i en i3. Feilmelding - Drivverk/kontroller straks. Snakket med selger og det er tydeligvis flere av de sist leverte bilene som får meldingen. Selger mente det var software feil (som flere nevner i dette forum) og ba oss kontakte verksted. Kan være tilfeldig, men feilmeldingen kom etter noen meter kjøring med DTC redusert.

Var innom verkstedet i dag, bare softwarefeil. Fjernet feilmeldingen i påvente av software update, men de ville gjerne ha bilen inn til sjekk om den kom tilbake for å være sikker. Ugreit om den for en gangs skyld var reell. Får håpe de er kjappe med en fiks.

Hentet bilen min i dag etter denne feilmeldingen. De ville sjekke for å være helt sikre. Men det var en software-feil her også. De har nullstilt så feilmeldingen forsvant. De hadde ikke noe perspektiv på når denne buggen ble fikset, så vi får bare håpe det blir gjort snart.
BMW i3 fra 23.12.2015

LMOR

Det er greit at det er kaldt, og da trenger vi å ade oftere, men nå har altså ladeluken frosset fast... Noen gode råd for å få den opp?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Sitat fra: LMOR på lørdag 16. januar 2016, klokken 01:01
Det er greit at det er kaldt, og da trenger vi å ade oftere, men nå har altså ladeluken frosset fast... Noen gode råd for å få den opp?
Det gamle trikset med en pose varmtvann over luka bør fungere rimelig kjapt...

LMOR

Sitat fra: bromm på lørdag 16. januar 2016, klokken 04:21
Sitat fra: LMOR på lørdag 16. januar 2016, klokken 01:01
Det er greit at det er kaldt, og da trenger vi å ade oftere, men nå har altså ladeluken frosset fast... Noen gode råd for å få den opp?
Det gamle trikset med en pose varmtvann over luka bør fungere rimelig kjapt...
Takk bromm!
Kjapt gikk det ikke, ca 10min, fikk opp luka. Men "proppene" var også frosset fast. Prioriterte AC. Nå står bilen til lading. Får ta resten senere, og håper ladingen sprer litt varme.
Det blir fossilbil til Stavanger i dag. Kan ikke ta sjansen på at det fryser igjen der nede.

MEN, jeg hørte ingen lyd fra motoren som driver opp luka før den til slutt gikk opp. Var den også frosset?
Hvordan kan jeg unngå at den dette fryser igjen. Gammeldags spray?
Eller må jeg skifte en del?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

Noe som gir glid og tåler kulde burde være greit.  WD40, låsolje osv?  Hvis det nå ikke er noen komponenter som ikke tåler slikt inni der da..
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Kanon

Det legger seg snø/is på innsiden av ladeluke slik at luken ikke lar seg klemme inn. Da starter ikke mekanismen som frigjør luken. Opplevd dette noen ganger. "Trikset" mitt er og tulle en plastpose eller lignende rundt ladepistol og luke ved lading for og hindre snø/is legger seg på innsiden av luke. Ikke hatt problem etter at jeg begynte med dette

LMOR

Sitat fra: Klykken på lørdag 16. januar 2016, klokken 11:54
Noe som gir glid og tåler kulde burde være greit.  WD40, låsolje osv?  Hvis det nå ikke er noen komponenter som ikke tåler slikt inni der da..
Brukte enda lengre tid på å få ut DC dekselet. Det var frosset fast rundt hele, selv om den ikke har vært ute siden forrige lørdag, da det ikke var vått/snø.
Litt skremmende at det var så raskt, ca 1-2 timer etter det snødde i går, til alt var frosset. Men tilhengerhengslene + låsehengsler var også frosset fast, så det var nok litt ekstremt.
Men nå er alt sprayet med 5-56, så får vi se om det er nok til at det ikke skjer igjen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Kanon

Sitat fra: LMOR på lørdag 16. januar 2016, klokken 21:19
Sitat fra: Klykken på lørdag 16. januar 2016, klokken 11:54
Noe som gir glid og tåler kulde burde være greit.  WD40, låsolje osv?  Hvis det nå ikke er noen komponenter som ikke tåler slikt inni der da..

Silikonspray har jeg god erfaring med på ting som skal bevegelse seg i kulde..

fyfasan

Sitat fra: Geir Bergmann på tirsdag 12. januar 2016, klokken 15:12
Sitat fra: Meldola på mandag 11. januar 2016, klokken 22:08
Sitat fra: brukeri3 på mandag 11. januar 2016, klokken 20:14
Kjedelig etter kun 140 km i en i3. Feilmelding - Drivverk/kontroller straks. Snakket med selger og det er tydeligvis flere av de sist leverte bilene som får meldingen. Selger mente det var software feil (som flere nevner i dette forum) og ba oss kontakte verksted. Kan være tilfeldig, men feilmeldingen kom etter noen meter kjøring med DTC redusert.

Var innom verkstedet i dag, bare softwarefeil. Fjernet feilmeldingen i påvente av software update, men de ville gjerne ha bilen inn til sjekk om den kom tilbake for å være sikker. Ugreit om den for en gangs skyld var reell. Får håpe de er kjappe med en fiks.

Hentet bilen min i dag etter denne feilmeldingen. De ville sjekke for å være helt sikre. Men det var en software-feil her også. De har nullstilt så feilmeldingen forsvant. De hadde ikke noe perspektiv på når denne buggen ble fikset, så vi får bare håpe det blir gjort snart.

Har alle dere tre nye biler?
Fikk min i3 nå i midten av desember og fikk også denne feilmelding i forrige uke etter å ha kjørt litt med DTC redusert. Har fått en time i neste uke for sjekk, men kundebehandleren hadde aldri hørt om denne feilmelding.
Ser at motorkraften ble halvvert til å begynne med men at den nå har kommet gradvis tilbake igjen selv om bilen fortsatt gir advarsel.
Brukte først den innebygde funksjonen for å få bilen til å oversende feil til BMW. Etter vellykket opplasting så stod det at en eller annen kundebehandler vill ta kontakt så raskt som mulig men har fortsatt ikke hørt noe.
Noen som vet om denne funksjonen virker?

bromm

Ser at denne buggen på nye biler fra desember har en viss sammenheng med DTC. Dette kan kanskje derfor være relatert til den siste SW-fixen for "free-wheeling", hvor motorfestene sto i fare for å ryke ved "flyveturer" hvor bakhjulene kunne få enorme omdreiningstall på kort tid og dermed bli for voldsomt for festene når bilen landet igjen. Vet ikke, men det er i samme gata - så det kan hende at f.eks en "ny" tilnærming av DTC fører til denne feilmeldingen. Det er fint at det oppdages såpass tidlig da - er jo vinterføre nå, og ellers ville det kanskje ikke ha vist seg før neste vinter (med potensielt mange flere biler med samme problem). Regner med at de finner årsaken til dette ganske raskt, og at det sannsynligvis er snakk om SW-fix...

brukeri3

Sitat fra: fyfasan på tirsdag 19. januar 2016, klokken 10:36
Sitat fra: Geir Bergmann på tirsdag 12. januar 2016, klokken 15:12
Sitat fra: Meldola på mandag 11. januar 2016, klokken 22:08
Sitat fra: brukeri3 på mandag 11. januar 2016, klokken 20:14
Kjedelig etter kun 140 km i en i3. Feilmelding - Drivverk/kontroller straks. Snakket med selger og det er tydeligvis flere av de sist leverte bilene som får meldingen. Selger mente det var software feil (som flere nevner i dette forum) og ba oss kontakte verksted. Kan være tilfeldig, men feilmeldingen kom etter noen meter kjøring med DTC redusert.

Var innom verkstedet i dag, bare softwarefeil. Fjernet feilmeldingen i påvente av software update, men de ville gjerne ha bilen inn til sjekk om den kom tilbake for å være sikker. Ugreit om den for en gangs skyld var reell. Får håpe de er kjappe med en fiks.

Hentet bilen min i dag etter denne feilmeldingen. De ville sjekke for å være helt sikre. Men det var en software-feil her også. De har nullstilt så feilmeldingen forsvant. De hadde ikke noe perspektiv på når denne buggen ble fikset, så vi får bare håpe det blir gjort snart.

Har alle dere tre nye biler?
Fikk min i3 nå i midten av desember og fikk også denne feilmelding i forrige uke etter å ha kjørt litt med DTC redusert. Har fått en time i neste uke for sjekk, men kundebehandleren hadde aldri hørt om denne feilmelding.
Ser at motorkraften ble halvvert til å begynne med men at den nå har kommet gradvis tilbake igjen selv om bilen fortsatt gir advarsel.
Brukte først den innebygde funksjonen for å få bilen til å oversende feil til BMW. Etter vellykket opplasting så stod det at en eller annen kundebehandler vill ta kontakt så raskt som mulig men har fortsatt ikke hørt noe.
Noen som vet om denne funksjonen virker?

Prod dato 30.11.15. Hentet 08.01.16. Merket ikke noe reduksjon i motoreffekt. Feilmelding ble slettet og meldingen har ikke vist seg på nytt. Har også benyttet DTC redusert flere ganger de siste dagene.
i3/mineral grey/loft

AndreS

Jeg og har hatt samme feil siden 970 km. Den står på verksted på 2 uka...
I3 i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA