Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Obba

Sitat fra: haug på lørdag 08. februar 2014, klokken 09:43
Sitat fra: Obba på fredag 07. februar 2014, klokken 22:02
I ordrebekreftelsen var uke 8 angitt som tidligste levering, men siste oppdatering er at Bavaria forventer at bilen ankommer i uke 12.

Var det Bavaria som ringte deg, Obba, eller måtte du kontakte selger selv for oppdatering?
Min ble produsert denne uken, så er veeldig klar  :D
Jeg kontaktet selger for å spørre om status.

Sirka

 :D

Min bil er ferdig produsert allerede, og på vei til Norge! Selger tror den vil kunne leveres et par uker tidligere enn først antatt (som var uke 13/14).

:D
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

MortenH

Det stod tre oransje og to hvite, og en grå eller svart hos forhandleren i Stavanger da jeg hentet min i går.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Finnøy (Arne Johan Larsen)


Rabiat22

Nå er eg lagt inn :)
Sendte inn pappirene 29mai :)
Har ventet leeeenge nå.
Den kommer til byen i dag eller morgen.

Sitat fra: LMOR på lørdag 08. februar 2014, klokken 10:00
Sitat fra: Rabiat22 på lørdag 08. februar 2014, klokken 08:50
Jez, da kommer min. Har den på veien (Haugesund)onsdag håper eg :)
Du ligger ikke i excel listen:

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AgQNwSINsATNdGQ2eVVWeEQzSTVXMUZZSVV1UEhFeEE&usp=sharing#gid=0

Når reserverte du?

Skipp


Etter purring på Jæger i Bergen fikk i dag vite at statuskode på min bil er 150 - som i følge selger er planlagt produksjon. Planlagt produksjoen er i følge denne tråden egentlig 112 (Order scheduled for Production).

150 er Production Started - hvem er det som ikke holder orden her? Og i worst case hvor lang produksjonstid må påregnes? Jeg satt meg på liste i august 13, skrev kontrakt 26 november, så dersom "planlagt produksjon" er riktikg - så holder vel neppe uke 12 som er opplyst som leverings uke....?

Er det noen av dere som har oversikt over hvor lang tid det tar fra A til Å?

MortenH

#202
Det jeg vet er at selve produksjonen bare tar [Edit] ca 20 timer, dvs 3 dager med vanlige 7 timers dager.

Kilde: http://wardsauto.com/plants-amp-production/bmw-says-i3-sets-new-paradigm-manufacturing-efficiency
"We can build the entire vehicle in 20 hours vs. 40 hours for a conventional vehicle," a BMW executive says. That's from the time the vehicle parts are stamped in the body shop until the completed EV rolls off the assembly line.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

TAS

Min har produksjonsoppstart neste uke; fikk oppgitt VIN nummer i dag, men det ligger ingen info på bmwarchiv.de ennå!
BMW i3 Capparis/suite
Range Rover 4.4 V8 Vogue Arden
Porsche 944
mfl.

Tinhlevan

Tar nok mer enn to dager, mener selger sa ca.1 uke. Men de har skrudd opp tempo på produksjonen så det ligger an til tidligere levering enn estimert dato. Bor i Drammen og i dag ved lunsjtid kjørte jeg forbi bilhavnen og der stod det flere titalls i3:-)

Skipp

Sitat fra: TAS på mandag 10. februar 2014, klokken 13:55
Min har produksjonsoppstart neste uke; fikk oppgitt VIN nummer i dag, men det ligger ingen info på bmwarchiv.de ennå!

Vil jo sværet gjerne følge min bil, og jeg har flere ganger bedt selger om VIN nummer, men får det ikke.
Er dette noe som de lett har tilgang på? Er det bare min selger som er treig? Kan han skaffe prod status har han vel også VIN?

MortenH

Redigert svaret mitt over (det tar vel tre dager, ikke to)
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Tinhlevan

Sitat fra: Skipp på mandag 10. februar 2014, klokken 16:44
Sitat fra: TAS på mandag 10. februar 2014, klokken 13:55
Min har produksjonsoppstart neste uke; fikk oppgitt VIN nummer i dag, men det ligger ingen info på bmwarchiv.de ennå!

Vil jo sværet gjerne følge min bil, og jeg har flere ganger bedt selger om VIN nummer, men får det ikke.
Er dette noe som de lett har tilgang på? Er det bare min selger som er treig? Kan han skaffe prod status har han vel også VIN?


Uten å være for skråsikker så mener jeg at VIN-nr er tilgjengelig for selger når produksjonsstart er like rundt hjørnet. VIN-nr er jo en del av chassisnr. Så det betyr at bilen får en identitet på fabrikken. Først da får selger i Norge info om bilen.

LMOR

Det ser ut til at de er kommet opp på ca 30-35 produserte biler per dag, og de fleste går til Norge.

Nå er de kommet til VZ60265 for dem som sitter med et VIN-lodd :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Jorgensen

Sitat fra: LMOR på onsdag 12. februar 2014, klokken 16:12
Det ser ut til at de er kommet opp på ca 30-35 produserte biler per dag, og de fleste går til Norge.

Nå er de kommet til VZ60265 for dem som sitter med et VIN-lodd :-)

Jeg har fått VIN kode VZ60307 og i dag fikk jeg frem produksjonsdato 12.02.2014.
Fikk en utskrift av selger forrige uke og den viste da status 150-Prod Plan (03.02.2014). På denne utskriften viste også chassisnummer (og da VIN kodene som er de 7 siste karakterene på denne).
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA