Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

Tinhlevan

Sitat fra: østfolding på torsdag 13. februar 2014, klokken 18:30

Sitat fra: haug på torsdag 13. februar 2014, klokken 15:48
Fikk akkurat beskjed om at min bil står på kai i Bremerhaven, nærmer seg  ;D ;D ;D
Beregn i alle fall to uker til overlevering, men det kan fort bli 3-4 også...

Fra da jeg fikk vite at min var ombord på båten tok det 2 uker så fikk jeg leveringsdato og det er imorgen 14.2.yesssss :) :)

Rabiat22

LMOR

Sitat fra: Rabiat22 på fredag 14. februar 2014, klokken 14:10
Henter min kl 15:00 i dag :)
God Jul :)
Jeg så deg :-)
Du så fornøyd ut! + frue + barn bak. Alle smilte bredt.
Dere har valgt samme farge som oss også.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Rabiat22

Sitat fra: LMOR på fredag 14. februar 2014, klokken 16:01
Sitat fra: Rabiat22 på fredag 14. februar 2014, klokken 14:10
Henter min kl 15:00 i dag :)
God Jul :)
Jeg så deg :-)
Du så fornøyd ut! + frue + barn bak. Alle smilte bredt.
Dere har valgt samme farge som oss også.

Er knallførneøyd :) BMW = Best Med Watt :)
Da er det min tur å hilse neste gang :)

østfolding

Jeg fikk min i dag! Endelig!

Satt meg på liste i september.

Er fortsatt på jobb så har ikke fått kjørt så mye, men hadde en veldig fin overlevering. Kjøpte med allværsmatter. Servicepakke fikk jeg faktisk ikke tilbud om, men dette kan jeg vel sikkert kjøpe senere.

Coachen

Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

i3_X5_730

Sitat fra: østfolding på fredag 14. februar 2014, klokken 18:28Servicepakke fikk jeg faktisk ikke tilbud om, men dette kan jeg vel sikkert kjøpe senere.

Holder med å inngå avtale om dette litt i forkan av første service ... som er om ca. 2,5 år ... hvis jeg ikke tar feil.  :o

Coachen

Burde ikke jeg som bestillte i Juli fått før deg da?
Er vel også flere andre som ikke har fått enda selv om de bestillte såpass tidlig.
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

østfolding

Sitat fra: Coachen på fredag 14. februar 2014, klokken 22:07
Er vel også flere andre som ikke har fått enda selv om de bestillte såpass tidlig.

Det er vel noe utstyr på din bil - som ikke jeg har - som ikke var lagervare, da. Eller andre produksjonsmessige årsaker.

Ellers vet jeg at datoen for kontraktskriving har hatt en del å si. Her var jeg tidlig ute. Ifølge "noen rykter" så fikk BMW Norge raskere enn forventet muligheten til å få produsert flere biler, men da skal bare et fåtall ha skrevet under på kontrakt, så de som da skrev kontrakt tidlig har trolig hoppet noen plasser frem fordi det hastet for Tyskland å få inn ordrene.

Eller så kan det være helt andre grunner selvsagt. Jeg aner ikke, bare tipper utifra det lille jeg har hørt.

LMOR

Sitat fra: østfolding på fredag 14. februar 2014, klokken 22:14

Sitat fra: Coachen på fredag 14. februar 2014, klokken 22:07

Det er vel noe utstyr på din bil - som ikke jeg har - som ikke var lagervare, da. Eller andre produksjonsmessige årsaker.

Ellers vet jeg at datoen for kontraktskriving har hatt en del å si. Her var jeg tidlig ute. Ifølge "noen rykter" så fikk BMW Norge raskere enn forventet muligheten til å få produsert flere biler, men da skal bare et fåtall ha skrevet under på kontrakt, så de som da skrev kontrakt tidlig har trolig hoppet noen plasser frem fordi det hastet for Tyskland å få inn ordrene.

Eller så kan det være helt andre grunner selvsagt. Jeg aner ikke, bare tipper utifra det lille jeg har hørt.
Begge deler er nok riktig.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Coachen

Trudde det var dagen man skrev seg opp på forhåndsbestillingslista var datoen de tok hensyn til for levering.
Kontrakten ble skrevet sent da Bavaria Økern startet sent med å sette opp utstyrspakker og endelig kontrakt signering.
Selger sa hvertfall at det var signatur dagen på før kontrakten som ble fulgt ved bestilling

LMOR

Sitat fra: Coachen på fredag 14. februar 2014, klokken 23:16
Trudde det var dagen man skrev seg opp på forhåndsbestillingslista var datoen de tok hensyn til for levering.
Kontrakten ble skrevet sent da Bavaria Økern startet sent med å sette opp utstyrspakker og endelig kontrakt signering.
Selger sa hvertfall at det var signatur dagen på før kontrakten som ble fulgt ved bestilling
Du får/fikk ikke bilen senere pga dette, det er bare noen få som rykket frem på kort varsel. Slik jeg forstår det, så kjører de et strengt regime på fabrikken, så når de manglet noe bilen på noen dager, så tar de fra køen av de som har signert. De kan ikke starte produksjonen av en bil som ikke har kundens forpliktende underskrift. Det gjør at alle får bilene tidligere (bortsett fra de første), og noen få kom frem i køen. Det er ikke noen annen måte å gjøre det på. I tillegg så har de begrenset antall av noe av ekstrautstyret, som sikkert kan variere. Da rykker noen som ikke skal ha dette utstyret frem i køen. Denne uken var det flere som rykket 100+ plasser frem i køen.
Men ingen taper på dette?

Tror det var noen rett før 1 des som var heldige, og noen rett før jul. Antall biler ble "oppgradert" minst 2 ganger. Hadde de ikke fått flere biler, så ville rekkefølgen blitt 100%. Nå de siste dagene, ser jeg at de først på dagen lager biler i henhold til de opprinnelige kvotene, og så fyller de opp resten av dagen med norske biler. Produksjonen er sikkert låst minst 4-6 uker på forhånd, for at de skal få de riktige delene inn på fabrikken, uten å måtte ha for mye på lager :-)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Nå produserer de biler i dag også. Det gjorde de ikke sist lørdag, så kapasiteten ser ut til å øke nå :-)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

roso

Spurte Bavaria om Vin-kode (?) i går, men det kunne de ikke gi meg... Bilen er imidlertid produsert, og selger sa at de forventer å få fakturaen på mandag eller tirsdag.... Så får vi se da.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA