Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: Jorgensen på onsdag 12. februar 2014, klokken 16:25
Sitat fra: LMOR på onsdag 12. februar 2014, klokken 16:12
Det ser ut til at de er kommet opp på ca 30-35 produserte biler per dag, og de fleste går til Norge.

Nå er de kommet til VZ60265 for dem som sitter med et VIN-lodd :-)

Jeg har fått VIN kode VZ60307 og i dag fikk jeg frem produksjonsdato 12.02.2014.
Fikk en utskrift av selger forrige uke og den viste da status 150-Prod Plan (03.02.2014). På denne utskriften viste også chassisnummer (og da VIN kodene som er de 7 siste karakterene på denne).
Det var jo interessant. Noen biler kommer ut før "køen", men det visste vi vel kanskje allerede. Det må være noe på din bil som gjør at den kommer raskere gjennom...

Ser ikke ut som du har spart på noe :-) Kanskje derfor?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Terondo

Jessda :D

Da har jeg fått en hyggelig telefon som kunne informere at bilen var kommet til Bergen og jeg kunne komme å hente den på fredag, om jeg ville.

Woohooo!!
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Bertone

Satte meg på liste 23 august og skrev kontrakt 9 desember. Er nr 261 nasjonalt. Har ikke fått estimert levering eller noen bekreftelse på produksjon av Bavaria Oslo.
Er det normalt ?
Når kan jeg forvente å få bilen ?

Jorgensen

Sitat fra: LMOR på onsdag 12. februar 2014, klokken 16:32
Sitat fra: Jorgensen på onsdag 12. februar 2014, klokken 16:25
Sitat fra: LMOR på onsdag 12. februar 2014, klokken 16:12
Det ser ut til at de er kommet opp på ca 30-35 produserte biler per dag, og de fleste går til Norge.

Nå er de kommet til VZ60265 for dem som sitter med et VIN-lodd :-)

Jeg har fått VIN kode VZ60307 og i dag fikk jeg frem produksjonsdato 12.02.2014.
Fikk en utskrift av selger forrige uke og den viste da status 150-Prod Plan (03.02.2014). På denne utskriften viste også chassisnummer (og da VIN kodene som er de 7 siste karakterene på denne).
Det var jo interessant. Noen biler kommer ut før "køen", men det visste vi vel kanskje allerede. Det må være noe på din bil som gjør at den kommer raskere gjennom...

Ser ikke ut som du har spart på noe :-) Kanskje derfor?

Jeg ser på listen her at det er flere som allerede har fått levert bilene sine selv om de skrev seg på reservasjonslisten etter meg, så det er vel kanskje Solar Orange som skal produseres nå :-). Det går vel 3-6uker før jeg får bilen antar jeg.
Av utstyr så kuttet jeg ut Alarm, Soltak, Comfort Access, Concierge Service og røykepakke.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

LMOR

Sitat fra: Bertone på onsdag 12. februar 2014, klokken 16:54
Satte meg på liste 23 august og skrev kontrakt 9 desember. Er nr 261 nasjonalt. Har ikke fått estimert levering eller noen bekreftelse på produksjon av Bavaria Oslo.
Er det normalt ?
Tror de fleste av oss har tatt kontakt for å så status. Jeg skulle anta at din bil allerede er produsert, og sannsynligvis på vei.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Sitat fra: Jorgensen på onsdag 12. februar 2014, klokken 16:58
Jeg ser på listen her at det er flere som allerede har fått levert bilene sine selv om de skrev seg på reservasjonslisten etter meg, så det er vel kanskje Solar Orange som skal produseres nå :-). Det går vel 3-6uker før jeg får bilen antar jeg.
Av utstyr så kuttet jeg ut Alarm, Soltak, Comfort Access, Concierge Service og røykepakke.
Ser ikke ut til at fargen spiller noen rolle, men det kan være at du skulle ha noe som de har hatt leveringsproblemer med, men at de nå har de leveringsproblemer med Alarm, Soltak eller Comfort Access. Håper ikke det er det siste for min del :-)

Ser den siste som er produsert fra køen har alt det du ikke skal ha, så det kan være grunnen.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Jorgensen

Sitat fra: Bertone på onsdag 12. februar 2014, klokken 16:54
Er det normalt ?
Jeg satte meg på liste i slutten av juli hos Bavaria Oslo og fikk da vite at jeg var nr 147. i køen hos Bavaria Oslo, og da var det ca 400 stk i kø totalt i Norge. Ta kontakt med selger, så kan han gi deg status. Jeg fikk først vite min status for et par uker siden.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Sirka

Sitat fra: LMOR på onsdag 12. februar 2014, klokken 17:06
(...)

Ser den siste som er produsert fra køen har alt det du ikke skal ha, så det kan være grunnen.

Hvor ser du dette, LMOR?
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

LMOR

Sitat fra: Sirka på onsdag 12. februar 2014, klokken 18:59
Sitat fra: LMOR på onsdag 12. februar 2014, klokken 17:06
(...)

Hvor ser du dette, LMOR?

http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html

Du må lete litt, men den siste i serien nå i dag (utenom de som blir tatt før av en eller annen grunn), er: VZ60269

Den skal til Norge (99% sikkert med svensk manual, nordisk ladekabel og varmepumpe)

Minst 75% av bilene nå går til Norge :-), + en del til Nederland.

2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TAS

BMW i3 Capparis/suite
Range Rover 4.4 V8 Vogue Arden
Porsche 944
mfl.

østfolding

Det er produsert nesten 900 biler etter at min ble ferdig (hvis man kan stole på VIN og rekkefølgelen oppover...) - men bilen er fortsatt ikke overlevert. Riktignok bare to dager igjen, men ventingen siden den ble produsert rett ved årsskiftet har vært helt jævlig... :)

Sirka

Sitat fra: østfolding på onsdag 12. februar 2014, klokken 20:19
Det er produsert nesten 900 biler etter at min ble ferdig (hvis man kan stole på VIN og rekkefølgelen oppover...) - men bilen er fortsatt ikke overlevert. Riktignok bare to dager igjen, men ventingen siden den ble produsert rett ved årsskiftet har vært helt jævlig... :)

+1

Hadde vært artig å gjøre et lite anslag på antall timer med ingenting annet i hodet enn i3 ... (Surfing, YouTube, elbilforum, artikler, prat med kollegaer og andre, dagdrømming ...)  :P
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

haug

Fikk akkurat beskjed om at min bil står på kai i Bremerhaven, nærmer seg  ;D ;D ;D

østfolding

Sitat fra: haug på torsdag 13. februar 2014, klokken 15:48
Fikk akkurat beskjed om at min bil står på kai i Bremerhaven, nærmer seg  ;D ;D ;D

Beregn i alle fall to uker til overlevering, men det kan fort bli 3-4 også...

SE

Sitat fra: Sirka på onsdag 12. februar 2014, klokken 23:43
Sitat fra: østfolding på onsdag 12. februar 2014, klokken 20:19

+1

Hadde vært artig å gjøre et lite anslag på antall timer med ingenting annet i hodet enn i3 ... (Surfing, YouTube, elbilforum, artikler, prat med kollegaer og andre, dagdrømming ...)  :P
Samme her. Pussig mye opptatt av i3.    Mandag er dagen  ;D ;D juhiii!!  ;D ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA