Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

LMOR

Mine rapporter om produksjonsstatus må dessverre ta slutt. Jeg ble svartelistet pga oppfølgningen :-(
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

østfolding

Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 10:50
Mine rapporter om produksjonsstatus må dessverre ta slutt. Jeg ble svartelistet pga oppfølgningen :-(

Svartelistet av hvem?

Skipp

Sitat fra: roso på lørdag 15. februar 2014, klokken 08:38
Spurte Bavaria om Vin-kode (?) i går, men det kunne de ikke gi meg... Bilen er imidlertid produsert, og selger sa at de forventer å få fakturaen på mandag eller tirsdag.... Så får vi se da.

Det ser ut til at mange her inne kan følge bilene sine fra A til Å, jeg har flere ganger vært i kontakt med min selger her i Bergen (liste august, ordre november).

Veldig lite informasjon å få der - og i hvert fall ikke VIN - selv etter flere forespørsler.

Coachen

Sist jeg spurte hvordan det lå an med min bil så tok selger en bilde av skjermen sin der de følger utviklingen, der sto også VIN nummeret.
Forsøk å få selger til å sende deg dette.
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

LMOR

#244
Sitat fra: østfolding på lørdag 15. februar 2014, klokken 11:06
Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 10:50
Mine rapporter om produksjonsstatus må dessverre ta slutt. Jeg ble svartelistet pga oppfølgningen :-(

Svartelistet av hvem?
De som leverer VIN kode info:
http://www.bmwarchiv.de

Har sendt dem en email for å få dem til å fjerne sperren.

Oppdatering :-), de opphevet sperren, men må nok begrense antall søk for ikke å bli sperret, så statistikk på hvor mange biler som sendes til Norge, tror jeg at jeg må slutte med :-(
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Skipp

Sitat fra: Coachen på lørdag 15. februar 2014, klokken 11:47
Sist jeg spurte hvordan det lå an med min bil så tok selger en bilde av skjermen sin der de følger utviklingen, der sto også VIN nummeret.
Forsøk å få selger til å sende deg dette.

Forsåvidt rett det du skriver, men skal det være nødvendig å mase på en selger for slikt?
Mange selgere tror at jobben er gjort når kontrakten er underskrevet (og i dette tilfellet var det ikke en særlig stor jobb  :P) - gjør meg happy i dag og jeg ringer kanskje direkte til deg neste gang jeg er i markedeet for en ny bil...... rimelig enkle mekanismer dette..... jeg gleder meg uansett, men hadde kanskje fått en bedre opplevelse av BMW salgsapparat og enda mer ut av ventetiden med litt "hjelp". Hvis alt som skal til er et screen shot så høres det ikke ut som allverdens arbeid akkurat?

Coachen

Jeg er helt enig i dette.
Mulig selgerene har fått beskjed om at de ikke skal si for mye om leveringstider for å ikke "gå på en smell" men mye kunne vært gjort bedre.
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

Oisuri

Endelig fått VIN fra selger.  Men finner ikke Info på bmwarchiv. 
Veldig spent på når jeg fåt bilen min nå :)   
Selger sider det kommer mye ann på Drammen og transport og mengde med andre biler.


1988 Range Rover, 1990 BMW E30 325ix touring, 2014 BMW i3

LMOR

Sitat fra: Oisuri på mandag 17. februar 2014, klokken 10:46
Endelig fått VIN fra selger.  Men finner ikke Info på bmwarchiv. 
Veldig spent på når jeg fåt bilen min nå :)   
Selger sider det kommer mye ann på Drammen og transport og mengde med andre biler.
Hvis du oppgir ca forskjell på din VIN og 60400, så kan jeg estimere produksjonsdato .-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Oisuri

Sitat fra: LMOR på mandag 17. februar 2014, klokken 11:29
Sitat fra: Oisuri på mandag 17. februar 2014, klokken 10:46
Endelig fått VIN fra selger.  Men finner ikke Info på bmwarchiv. 
Veldig spent på når jeg fåt bilen min nå :)   
Selger sider det kommer mye ann på Drammen og transport og mengde med andre biler.
Hvis du oppgir ca forskjell på din VIN og 60400, så kan jeg estimere produksjonsdato .-)

VZ60616 er nummeret jeg fikk
1988 Range Rover, 1990 BMW E30 325ix touring, 2014 BMW i3

LMOR

Sitat fra: Oisuri på mandag 17. februar 2014, klokken 11:42
Sitat fra: LMOR på mandag 17. februar 2014, klokken 11:29
Sitat fra: Oisuri på mandag 17. februar 2014, klokken 10:46
Endelig fått VIN fra selger.  Men finner ikke Info på bmwarchiv. 
Veldig spent på når jeg fåt bilen min nå :)   
Selger sider det kommer mye ann på Drammen og transport og mengde med andre biler.
Hvis du oppgir ca forskjell på din VIN og 60400, så kan jeg estimere produksjonsdato .-)
VZ60616 er nummeret jeg fikk
Da får du nok dessverre en mandagsbil :-(
Altså neste mandag, eventuelt denne lørdagen eller neste tirsdag. Så tar det vel mellom 2-6 uker før du får den avhengig av hvor heldig du er.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Oisuri

Sitat fra: LMOR på mandag 17. februar 2014, klokken 12:02
Sitat fra: Oisuri på mandag 17. februar 2014, klokken 11:42
Sitat fra: LMOR på mandag 17. februar 2014, klokken 11:29
Sitat fra: Oisuri på mandag 17. februar 2014, klokken 10:46
Endelig fått VIN fra selger.  Men finner ikke Info på bmwarchiv. 
Veldig spent på når jeg fåt bilen min nå :)   
Selger sider det kommer mye ann på Drammen og transport og mengde med andre biler.
Hvis du oppgir ca forskjell på din VIN og 60400, så kan jeg estimere produksjonsdato .-)
VZ60616 er nummeret jeg fikk
Da får du nok dessverre en mandagsbil :-(
Altså neste mandag, eventuelt denne lørdagen eller neste tirsdag. Så tar det vel mellom 2-6 uker før du får den avhengig av hvor heldig du er.

Det var det selger sa, Den skal være ferdig satt sammen neste uke, så kommer det ann på frakten.
I januar sa han den ble produsert i Uke  3, og tidligste overlevering 28. Feb. 
1988 Range Rover, 1990 BMW E30 325ix touring, 2014 BMW i3

LMOR

Sitat fra: Oisuri på mandag 17. februar 2014, klokken 12:10
Det var det selger sa, Den skal være ferdig satt sammen neste uke, så kommer det ann på frakten.
I januar sa han den ble produsert i Uke  3, og tidligste overlevering 28. Feb.
Samme som meg. Produksjon er par dager før deg, men med 28.feb i ordrebekreftelsen. Tror ikke de har klart å øke produksjonen slik de hadde lagt opp til. Ser heller ikke ut til at det produseres flere biler i dag enn forrige mandag heller.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Oisuri

Kjedelig å vente på bil !!
Jeg må også dra ett stykke for å hente den, Jeg bor i Ålesund og måtte bestille i Trondheim. Rekkevidden er heller ikke lang nok til å kjøre, så blir nok hurtigruten.
Men også litt styr å klare å må ta fri fra jobb for å hente bil.  Kom akkurat hjem fra en lang ferie, så vil ikke kreve for mye fra arbeidsplassen heller.
1988 Range Rover, 1990 BMW E30 325ix touring, 2014 BMW i3

LMOR

Sitat fra: Oisuri på mandag 17. februar 2014, klokken 12:23
Kjedelig å vente på bil !!
Jeg må også dra ett stykke for å hente den, Jeg bor i Ålesund og måtte bestille i Trondheim. Rekkevidden er heller ikke lang nok til å kjøre, så blir nok hurtigruten.
Men også litt styr å klare å må ta fri fra jobb for å hente bil.  Kom akkurat hjem fra en lang ferie, så vil ikke kreve for mye fra arbeidsplassen heller.
Kan du ikke få dem til å sette bilen på en av bil-transporten som går til Ålesund?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA