Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

østfolding

Sitat fra: Joi på lørdag 01. februar 2014, klokken 14:07
Du må ha VIN på bilen og så må du gå inn på bmwarchiv.de
I dag holder de på med ca vz60011 osv

Noen som vet om VIN-nummeret forteller hvor mange i3-er som er serieprodusert så langt?

SE

Sitat fra: TAS på lørdag 01. februar 2014, klokken 13:54
Hvordan finner man ut mer nøyaktig rundt produksjonsdag? Vet fra Bilia Skøyen at min skal produseres i uke 8!
Hei!  Jeg fikk hanket ut VIN av min selger. Du trenger siste 7 siffer.  Så taste disse inn på
http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html

Når jeg gjorde det , kom det frem at min ble produsert 16.1...

jaxry

Sitat fra: østfolding på lørdag 01. februar 2014, klokken 14:03
Noen som har sett noen kundebiler i Østfold enda?
Nærmeste jeg har sett er en i friskt driv i Ski retning Østfold ;)
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

ali_ben

Sitat fra: jaxry på lørdag 01. februar 2014, klokken 20:09
Sitat fra: østfolding på lørdag 01. februar 2014, klokken 14:03
Noen som har sett noen kundebiler i Østfold enda?
Nærmeste jeg har sett er en i friskt driv i Ski retning Østfold ;)

Jeg har heller ikke sett noen bortsett fra den ene demobilen de fikk inn på Stamsaas i Moss. Faktisk ikke sett noen i det hele tatt bortsett fra en jeg møtte en på Ring 3 ved Teisen fredag ettermiddag da.
BMW i3 levert 2. mai 2014

Tinhlevan

Det hadde vært artig om det fantes en mulighet til å følge byggeprosessen dag for dag helt frem til siste dag og den ruller ut fabrikklokalene:-)
Med VIN-nr står det jo bare produksjonsstart.

ali_ben

Sitat fra: østfolding på lørdag 01. februar 2014, klokken 14:03
Noen som har sett noen kundebiler i Østfold enda?
Så en hvit i3 på vei nordover på E6 ved Vestby i dag tidlig kl 06:00.
Kjenner at jeg gleder meg til bilen kommer!
BMW i3 levert 2. mai 2014

AndesiteSilver_i3

Når fikk dere tak i VIN-number for din bil?
Selger sier de ikke får det før "like før" produksjonstart.
BMW i3 kontrakt 11.01.2014, prod. 12.05.2014, registrert 20.06.2014

Tinhlevan

Sitat fra: AndesiteSilver_i3 på mandag 03. februar 2014, klokken 14:18
Når fikk dere tak i VIN-number for din bil?
Selger sier de ikke får det før "like før" produksjonstart.


VIN er en del av chassisnr. Kanskje det hjelper bare å spørre etter chassisnr:-)
Jeg fikk min via selger flere uker før produksjonsstart.

AndesiteSilver_i3

Jeg har fått estimert produksjon uke 16 så det da litt for tidlig for VIN enda da uansett...
Da stemmer det også med det selgeren sa til meg om at VIN-number ikke var klart før noen uker før produksjonsstart.
BMW i3 kontrakt 11.01.2014, prod. 12.05.2014, registrert 20.06.2014

Vind

Sitat fra: AndesiteSilver_i3 på mandag 03. februar 2014, klokken 15:17
Jeg har fått estimert produksjon uke 16 så det da litt for tidlig for VIN enda da uansett...
Da stemmer det også med det selgeren sa til meg om at VIN-number ikke var klart før noen uker før produksjonsstart.
Dette stemmer nok bra.  Jeg fant noen papirlapper bak baksetene som tyder på at de ble produsert nesten 10 dager før bilen, og var merket med VIN nummer. 
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

pberg

BMW har "alltid" lagt en lapp under baksetene med utstyrlista for bilen.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Jone

Da har jeg hentet min i3 hos Bavaria Stavanger. Veldig, veldig kjekt! De hadde også slengt med gummi-matten til meg, hyggelig!

Selger kunne fortelle at nå de to neste månedene skal det leveres veldig mange biler, og de planlegger å ha levere ut ca 10 i slengen. Planen var visst små events på verkstedet med i3-ansvarlig, da slipper de transportere bilene frem og tilbake på tvers av Forus. De første nå ble levert direkte en-og-en til kunde, de synes det var kjekt å kunne levere ut direkte til oss som tålmodig har ventet lenge.

MortenH

#177
Hyggelig å lese at utlevering av de første i Stavanger har begynt. Min er klar for utlevering. Men jeg har ikke fått tid før fredag. Gleder meg.

Edit: Grunnen til forsinkelsen er at selgeren må ha glemt å sende faktura til meg. Den må visst betales to dager i forveien, og registreres sentralt før bilen kan utleveres. ::)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

østfolding

Noen som vet at din bil er produsert og sendt fra fabrikk - men ikke når den kommer til Norge? Skriv gjerne her hva du har fått vite fra din agent hvis du er i samme situasjon...

Tinhlevan

Sitat fra: østfolding på tirsdag 04. februar 2014, klokken 19:00
Noen som vet at din bil er produsert og sendt fra fabrikk - men ikke når den kommer til Norge? Skriv gjerne her hva du har fått vite fra din agent hvis du er i samme situasjon...


Fikk vite idag at min er ombord på båten og på vei til Drammen, men herfra vet de ikke mer før båten kommer i land og blir registrert i tollen etc..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA