Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

bilpower.no

Leser at mange andre har hatt problem med dørhåndtak - nå vil ikke dørhåndtaket på passasjerside foran komme ut. Når jeg tar borti kommer alle de andre ut........... Noen som vet om dette er noe Tesla kan få fikset kjapt? Så vidt jeg har lest meg frem til er det el-motoeren til håndtaket som har tatt kvelden. Eventuelt hvor i Oslo-området de ikke bruker lang tid? Har ganske negative erfaringer med Tesla på Grorud dessverre, og kunne tenkt meg å satt inn bilen en annen plass.

Salvesen

Noen som har hatt problemer med at releet til førersetet(eller passasjer) ligger å "slår" når en kjører? Ligger å klikker helt tilfeldig(tror det kommer av bevegelse, så om det rister er det værst). Kom ut av ingenting i går og irriterer noe sinnssykt. Rett før jeg kobler det ut, men noen som har erfaring/tips/triks? bilen skal inn i mars, orker aldri å kjøre så lenge med dette..
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

fonberg

Sitat fra: Salvesen på onsdag 20. januar 2016, klokken 17:41
Noen som har hatt problemer med at releet til førersetet(eller passasjer) ligger å "slår" når en kjører? Ligger å klikker helt tilfeldig(tror det kommer av bevegelse, så om det rister er det værst). Kom ut av ingenting i går og irriterer noe sinnssykt. Rett før jeg kobler det ut, men noen som har erfaring/tips/triks? bilen skal inn i mars, orker aldri å kjøre så lenge med dette..

Sikker på at det ikke er det nedre setebeltefestet som dunker borti setet nede ved dørkarmen? Dette kan også gi en ganske kraftig "klakkelyd" om sittestilling og vinkler er "riktig", da det er plast som dunker mot plast. Løsning her kan være å feste et stykke mørk filt på på setebeltefestet.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Salvesen

Sitat fra: fonberg på onsdag 20. januar 2016, klokken 19:47
Sitat fra: Salvesen på onsdag 20. januar 2016, klokken 17:41
Noen som har hatt problemer med at releet til førersetet(eller passasjer) ligger å "slår" når en kjører? Ligger å klikker helt tilfeldig(tror det kommer av bevegelse, så om det rister er det værst). Kom ut av ingenting i går og irriterer noe sinnssykt. Rett før jeg kobler det ut, men noen som har erfaring/tips/triks? bilen skal inn i mars, orker aldri å kjøre så lenge med dette..

Sikker på at det ikke er det nedre setebeltefestet som dunker borti setet nede ved dørkarmen? Dette kan også gi en ganske kraftig "klakkelyd" om sittestilling og vinkler er "riktig", da det er plast som dunker mot plast. Løsning her kan være å feste et stykke mørk filt på på setebeltefestet.

Ganske sikker på at  det er releet, men jeg skal absolutt sjekke det ut i morgen :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

vnm

Sitat fra: fonberg på onsdag 20. januar 2016, klokken 19:47
Sitat fra: Salvesen på onsdag 20. januar 2016, klokken 17:41
Noen som har hatt problemer med at releet til førersetet(eller passasjer) ligger å "slår" når en kjører? Ligger å klikker helt tilfeldig(tror det kommer av bevegelse, så om det rister er det værst). Kom ut av ingenting i går og irriterer noe sinnssykt. Rett før jeg kobler det ut, men noen som har erfaring/tips/triks? bilen skal inn i mars, orker aldri å kjøre så lenge med dette..

Sikker på at det ikke er det nedre setebeltefestet som dunker borti setet nede ved dørkarmen? Dette kan også gi en ganske kraftig "klakkelyd" om sittestilling og vinkler er "riktig", da det er plast som dunker mot plast. Løsning her kan være å feste et stykke mørk filt på på setebeltefestet.
Jeg har nøyaktig dette problemet (klakkelyd grunnet beltefeste som slår mot sete). Men jeg har OGSÅ en tikkelyd som høres ut som et rele. Min teori er at det kan ha noe med motorstyringen (frontmotor). Er veldig vanskelig å si om det kommer fra under setet eller lenger frem i bilen.

Virker som det kommer ved hastighetsendring gjerne rundt energibruk 0 (altså når bilen veksler mellom pådrag og regen). Kan også få tikkelyden under svakt gasspådrag (men i det tilfellet kan det tenkes at den ene motoren kobler inn/ut grunnet lavt effektbehov). Den er ikke regelmessig og det er ikke alltid jeg hører lyden i det hele tatt (virker som om bilen må være kjørt litt varm først). Ikke så høy lyd. Hører den ikke hvis anlegget står på middels volum eller mer. Er radioen av kan jeg høre lyden selv i 100 km/t.

Andre med D-biler som det samme?
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Muffinman


vnm

Sitat fra: Muffinman på torsdag 21. januar 2016, klokken 09:36
Tikkelyd? Har du varme i ratt?
Jepp! Skal teste om det har en sammenheng, men synes det er veldig rart i så fall... (noen ganger klikker det jo flere ganger pr sekund)
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Muffinman

Regulering av rattvarmen vil jeg tro. Har vært diskutert før her inne.

Salvesen

Jeg har ikke varme i ratt, og lyden kommer garantert fra under setet eller lengre bak. Ganske sikker på at det er rele som lager lyd og ikke setebeltet, prøvde å "simulere" setebeltet men det er en helt annen lyd. Lyden er veldig lik lyden når en skifter posisjon på setene, derfor jeg har satset på det. Men det er ingen grunn til at dette skal ligge å slå og det er fantastisk irriterende, ganske sikker på at dette er kommet de siste dagene.

Merket lyden etter at jeg fikk installert solfilm på rutene, så jeg håper ikke det er noe i dørene som ligger å slår som de har klusset til med under installasjon. Men det virker ikke som lyden kommer der i fra så jeg tror ikke det har noen sammenheng.

Har også D modell forresten.

PS, noen som vet hvordan ventetiden i bergen er om dagen? Fikk time i Stavanger i slutten av mars, det blir for mye med en slik irriterende lyd for meg, kommer vell til å rive i sundt setet før den tid.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

cairnz

Få med deg en passasjer som kan lokalisere lyden for deg mens du kjører.
Elbilist

Salvesen

Sitat fra: cairnz på torsdag 21. januar 2016, klokken 13:45
Få med deg en passasjer som kan lokalisere lyden for deg mens du kjører.

hadde med fruen i går og hun var enig, virket til å komme fra under setet. Det som var litt rart var at lyden ikke kom når hun kjørte.... Mulig det er den tunge rompa mi som skaper trøbbel, men det er åpenbart en feil på bilen og ikke meg :p
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Hyperstress

Kommer lyden uansett hvilke klær du har på deg?
Jeg gjennomførte et stort detektivarbeid på tilsvarende klikkelyd som kom og gikk. Viste seg at det var glidelåsen på sidelomma til ene jakka mi som slo inn i beltefestet.  :o
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Salvesen

Sitat fra: Hyperstress på fredag 22. januar 2016, klokken 00:01
Kommer lyden uansett hvilke klær du har på deg?
Jeg gjennomførte et stort detektivarbeid på tilsvarende klikkelyd som kom og gikk. Viste seg at det var glidelåsen på sidelomma til ene jakka mi som slo inn i beltefestet.  :o

Ja det er ikke noe som slår, jeg er gaanske sikker på at det er ett rele eller en form for bryter som ligger å "slår", det ser ut til å bli påvirket av vibrajsoner så jeg antar dårlig kobling på ett rele som skal ligge inne, men jeg får ingen feilmeldinger eller noe slikt.

utrolig irriterende og det blir bare verre og verre for hver dag, og ja tesla svarer ikke på mail når jeg ber om fortgang på løsning da dette er ett stort irritasjonsmoment. Blir vell til at jeg røsker ut alt under der snart, montro om det går på garanti etterpå  :o
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

torboro

Jeg har samme problem. Det klikker akkurat som et rele, og klikker kun på meg og ikke kona.

Tesla strammet setet. Det hjalp litt, men lyden forsvant aldri helt. Før stramming så klikket det hele tiden, nå er det mest ved fartsdumper og litt røft terreng.

lunitiks

Sitat fra: Salvesen på fredag 22. januar 2016, klokken 17:08
utrolig irriterende og det blir bare verre og verre for hver dag ...


Pussig at det skulle bli verre og verre for hver dag. Skulle tro det var en stabil ulyd hvis det kun var lyden av et klikkende rele..
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA