Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: vnm på torsdag 10. desember 2015, klokken 19:20
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 10. desember 2015, klokken 17:23
Sitat fra: vnm på torsdag 10. desember 2015, klokken 15:50
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 10. desember 2015, klokken 15:27
Skyddet er der for å ikke få riper i Chromebraketten når speilene felles inn og ut konstant .
Ja, men det er visst ikke Tesla så opptatt av. Vanskelig å la seg sjokkere av det, når man ser hva de klarer å levere ut av visuelle defekter...

Jepp, jeg er litt sur nå, men de mener at dørene mine er fine (ref post. for et par dager siden i denne tråden)! Er det mulig?  :o

Ja, de bølgene nederst på dine dører ser ikke bra ut . Rart at de i det hele tatt forsøker å forklare dette som normalt .. får meg å tenke på : (se på etter 3min)



Ha ha! Hadde egentlig ikke forundret meg om de holder på sånn hos Tesla nå i 2015.

Men hva gjør jeg nå? Dette med dørene og et par andre ting har de tydeligvis problemer med å innrømme feil på eller rette. Jeg tenker å gjøre følgende:

1. Melde inn de samme manglene enda en gang og forlange å snakke med noen lenger opp i systemet. Det blir da tredje gang for de fleste av feilene.

2. Dersom de ikke klarer/vil løse feilene på tredje forsøk kan jeg enten forlange ny bil (som de helt sikkert ikke vil gå med på), eller jeg kan kreve å heve kjøpet. Å heve kjøpet er ikke aktuelt for meg, da jeg gjerne vil ha en Model S som er i orden, men en ny bil koster jo nå ca 90.000 mer enn jeg gav for min. Et tredje alternativ er selvfølgelig prisavslag, men det er jeg heller ikke interessert (hvis ikke det er betydelig).

3. For å få de til å rette feilene må jeg trolig søke hjelp. Jeg tenker NAF, Forbrukerrådet eller andre muligheter. Tweet til Elon?

Alle innspill mottas med takk.


Ha ha , ja filmen er god  :-) lurer jo på hvordan de retter ut saker hos tesla :-) etter å ha sett en reparasjon med teip....

Få en uttalelse fra et uavhengig seriøst karosseriverksted og send dette som vedlegg på din klage.

Ta kontakt med Forbrukerrådet.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

LASOL

Siste kapittel for meg mht alvorlige feil og ikke småfeil er at bilen som jeg fikk fra verkstedet nå på onsdag etter et opphold der siden 9. november!  ble kjørt ca 20 mil totalt i dag. Da kom først den gule trekanten med beskjed om at bilen måtte på service etter ca 9 mil, men jeg kjørte videre ca 10 km med meldingen. Så sto bilen parkert en snau time da var feilmeldingen vekk, men kom tilbake etter ca 2 mil og etter ca 6 mil fra pausen kom melding om at frontmotor var koblet ut..
Jeg har siden jeg hentet bilen 22. oktober brukt den 2,5 uker.. Huff ikke  enda en måned med en liten leiebil :-(
S 85d ap1 oktober 2015

nie

Har du hatt den meldingen om utkoblet frontmotor før eller kom den for første gang nå? Vet du om de har gjort noe med motoren?

joda

Sitat fra: joda på mandag 07. desember 2015, klokken 15:21
Har fått panotak lekkasje igjen i min bil ..  :'(
Andre gang at bilen må inn på fiks etter utlevering i slutten av Mars -15..  (2 ganger på 6 mnd)

Meldt til SC i Bergen for snart 1 mnd siden, og enda kan de ikke gi et svar på når de kan ta inn bilen for fiks.. (mangler deler + holder på å lære opp folk til å ta dette lokalt)

Situasjonen for min del har nå eskalert til at seter er søkk gjennomvåte fremme (både sittepute og rygg) + synlig vått taktrekk.

Har måttet avtale at jeg blir nødt til å parkere bilen hos de og få utlevert lånebil frem til de kan få utbedret feilen, da bilen ikke er kjørbar slik situasjonen er nå.

Får oppdatere saken min med litt skryt til Tesla i Bergen også. :)

Etter først å ha fått beskjed om at det ble vanskelig med fiks av bilen før på nyåret (pga manglende deler), kom kontrabeskjeden i ettermiddag om at bilen var fikset og klar for henting!

Ble først forespeilet 2 uker+ i leiebil (Golf), men etter kun 3 dager var bilen nå altså ferdig fikset!

Bilen hentet og lånebil er levert tilbake i ettermiddag.

Ikke fått service rapport enda, men det ble sagt at alle pakningene rundt panotaket var byttet + panotaket var justert.

Da er det bare å håpe på at fiksen de nå har utført holder lenger en forrige fiks..
TMS 85D

LASOL

Sitat fra: nie på fredag 11. desember 2015, klokken 22:18
Har du hatt den meldingen om utkoblet frontmotor før eller kom den for første gang nå? Vet du om de har gjort noe med motoren?

Jeg har nesten ikke brukt bilen. På alle turene (3)over 5-6 mil har det kommet gul varseltrekant med behov for service og i går kom for første gang melding om at frontmotor var utkoblet. Jeg syntes bilen gikk dårlig når jeg fikk den overlevert og jeg vet de har sjekket noe med frontmotoren, men tror det er det de har gjort. -sjekket og ikke reparert. Så ble det mye frem og tilbake og jeg var svært misfornøyd med verkstedet. Dette gjorde at bilen jeg fikk 22 oktober sto på verksted fra 9 november til 9 desember.. mens jeg kjørte Mercedes A leiebil. Men jeg prøver nå å "restarte" kundeforholdet med Tesla. jeg hadde jo lyst på en elbil og dette er den eneste med tilstrekkelig rekkevidde for mitt bruk..
S 85d ap1 oktober 2015

nie

Hvis du googler "front motor disabled" så får du opp noen tilfeller  av dette på det amerikanske forumet. For meg ser det ut for at disse har fått skiftet motor.

Det samme skjer hvis du google "rear motor disabled".

Mener Cookie Monster har skrevet noe om ledninger som ligger for nær et eller annet og så smelter. Kan det ha sammenheng med disse motor-meldingene?


sven erik

er dt noen somhar hvert borte i at lade kablen tar sikringene  ja min fungerer ikke om du setter den i tar den bare sikringen  og kablen er ny bilen er ikke mange dagene gammel
og i tilegg er det normalt å ha  du lyd forfra på en 90D

Teslanewbie

Ja sikringen går ibland, jeg skrur ned A til 10A når jeg lader på hytta teks hvor gulvvarmen og utekontakten er på samme krets :-(
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sven erik

har ladet 16A på samme kretsen  100 ganger  bilen står på 12A

vnm

Sitat fra: sven erik på lørdag 12. desember 2015, klokken 23:02
er dt noen somhar hvert borte i at lade kablen tar sikringene  ja min fungerer ikke om du setter den i tar den bare sikringen  og kablen er ny bilen er ikke mange dagene gammel
og i tilegg er det normalt å ha  du lyd forfra på en 90D
Det må være noe galt med din ladekabel. DU-lyd er helt normalt. Høres best under akselerasjon og hvis range mode står på.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Martinius

Min S85D ble hentet i mars 2015, og nærmer seg 16000 km. I det siste har jeg merket meg at når batteriet er kaldt (regen begrenset), og jeg gir fullt pådrag så gir motor (front?) fra seg en "hakkelyd". Det høres virkelig ikke bra ut. Er det noen som vet hva det kan være? Bør man være forsiktig med pådrag ved kaldt batteri? Jeg har lagt ved en .m4a fil (lagret som .txt), hvis det er noen med interesse for slikt som vil høre hvordan det arter seg. Det virker som lyden forsvinner når batteriet/bilen bir varmt

nie

Fullt pådrag ved kald motor er vel ikke særlig smart enten bilen er elektrisk eller fossil? Personlig gir jeg ikke fullt pådrag når bilen er varm heller men det er en helt annen sak.

Quintilian

Hola,

siste nytt på problemfronten nå er at dimmingen i de autokromatiske sidespeilene ikke virker. Tesla finner heller ikke feilen, og har nå hatt bilen inne i 15(!) dager for å forsøke å løse dette. I forrige uke involverte de teknikere i Nederland uten at det hjalp, og nå er de visst i dialog med ingeniørene på fabrikken...

De trodde det i utgangspunktet bare skulle ta noen timer å utbedre, så vi fikk først en fossil lånebil... Etter noen dager fikk vi tilbud om å bytte denne ut med en Tesla (P85+) og takket selvfølgelig ja til det. Fredag i forrige uke (5 dager siden) var denne solgt, og de informerte oss om at vi måtte levere den inn. Som plaster på såret fikk vi en P90DL(!) som vi har nå... I dag ringte de og sa at de ikke klarer å utbedre feilen sånn uten videre, og spurte om vi kunne akseptere å ta vår egen bil i retur og sette opp en ny time i januar (de forventer å selge P90DL i løpet av noen uker, og vi har informert om at vi tar lånebilen med oss på juleferie fra 19.12 -> 05.01 om vi ikke hører noe...)

Vi har hatt bilen inne 10-12 ganger på garantireperasjoner så langt, så jeg sa at vi i utgangspunktet var drittlei å organisere å komme sent på jobb, kjøre innom for å bytte bil i rushet og ta ut- og inn 2 barneseter hver jævla gang.... Han som ringte viste forståelse for dette og skulle sjekke med salgsavdelingen om vi kunne ha den lenger og ringe opp igjen - noe han ikke gjorde... Så inntil videre durer vi rundt i Ludicrous-kjerre, som forsåvidt er kjekt nok det.... Men kjenner at vi begynner å bli rimelig lei av alle problemene (har beskrevet de i denne tråden tidligere; ca. 10 forskjellige momenter av varierende alvorlighetsgrad)...

Muffinman

Sidespeilene på vår P85 har ikke virket siden de ble byttet tidlig i april. Hverken dimmingen, varme eller justering med profiler og autotilt i revers. Skal inn i januar, håper dette ikke blir et nysterium de ikke klarer å løse i løpet av de fire dagene som er satt av...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA