Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Tuxedo

Og siden Chess41 er nokså ny både på forumet og med bilen, så betyr for ordens skyld "reset" at man holder begge scrollhjulene på rattet inne til store skjermen bli svart.  Dette er en prosedyre som løser det utroligste av feil.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Anderwin

Sitat fra: Muffinman på søndag 06. desember 2015, klokken 14:35
Susing fra begge trekantvinduer i dag, samt sus fra bakkant av vinduet på passasjersiden. Virker tilfeldig når det oppstår, men om dørene lukkes fra utsiden med press på glasset blir det mindre merkbart. Oppdaget også et lite feilkapp på taktrekket fra baksetet i dag. Og må stadig bryte opp ladeluka med nøkkelen. Greit med noen småfeil på ny bil, men synes det er litt for mange på denne.

Ikke bra i det hele tatt, tror jeg skal ta en titt i min bil også, ettersom synes jeg hører susing på høyreside foran.. Takker for bilde! Hvordan overlever du :P?

joda

Har fått panotak lekkasje igjen i min bil ..  :'(
Andre gang at bilen må inn på fiks etter utlevering i slutten av Mars -15..  (2 ganger på 6 mnd)

Meldt til SC i Bergen for snart 1 mnd siden, og enda kan de ikke gi et svar på når de kan ta inn bilen for fiks.. (mangler deler + holder på å lære opp folk til å ta dette lokalt)

Situasjonen for min del har nå eskalert til at seter er søkk gjennomvåte fremme (både sittepute og rygg) + synlig vått taktrekk.

Har måttet avtale at jeg blir nødt til å parkere bilen hos de og få utlevert lånebil frem til de kan få utbedret feilen, da bilen ikke er kjørbar slik situasjonen er nå.
TMS 85D

sven erik

Sitat fra: joda på mandag 07. desember 2015, klokken 15:21
Har fått panotak lekkasje igjen i min bil ..  :'(
Andre gang at bilen må inn på fiks etter utlevering i slutten av Mars -15..  (2 ganger på 6 mnd)

Meldt til SC i Bergen for snart 1 mnd siden, og enda kan de ikke gi et svar på når de kan ta inn bilen for fiks.. (mangler deler + holder på å lære opp folk til å ta dette lokalt)

Situasjonen for min del har nå eskalert til at seter er søkk gjennomvåte fremme (både sittepute og rygg) + synlig vått taktrekk.

Har måttet avtale at jeg blir nødt til å parkere bilen hos de og få utlevert lånebil frem til de kan få utbedret feilen, da bilen ikke er kjørbar slik situasjonen er nå.

spesifiser at de må bytte taktrekk  og eventuelt seter oog for det er kke noe autoatikk i det  jeg  ba om ytte av taktrekk på min  6 ganger etter lekk  men det ble ikke byttet  før jeg ble sint  men ja hadde da  4 lekasjer og da  dette er på en 2014    men kryss fingrene på at det nye taket som er kommet passer   det skal vist hvere mye bedre

HaakonH

Hentet ny 70D i forrige uke...

Dugg i begge lyktene foran
Dugg i høyre lys bak
Dårlig tilpasning gummilister rundt i hele bilen, men har fått rettet det meste selv.
Vibrasjon i rattet ved 70-80 km/t (ikke lane assist nei)
Dårlig tilpasning panser

Får ta en tur innom og melde fra en dag, og håper det blir behandlet like profesjonelt som hos Møller hvor jeg har kjøpt en Skoda Superb og en VW E-up.
Der er det "bukking og skraping, beklagelser o.s.v." og raskt time for fikse av garantisaker
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

Digiman

#2045
Usikker på om dette kvalifiserer som dugg eller utette lykter.
Begge har vanndråper i seg. Vedlagt bilde  er det værste. Hva tror dere?
Er 3 dager siden bilen ble vasket å dråpene er fortsatt ikke borte.

Tuxedo

Sitat fra: Digiman på mandag 07. desember 2015, klokken 22:53
Usikker på om dette kvalifiserer som dugg eller utette lykter.
Begge har vanndråper i seg. Vedlagt bilde  er det værste. Hva tror dere?
Er 3 dager siden bilen ble vasket å dråpene er fortsatt ikke borte.
Det er dugg.  Men ingen eksemplarer av denne bilen har tette lykter.  Siden dugg krever fuktig luft (og synkende temperatur) i utgangspunktet, så har jo den luften kommet inn der på en eller annen måte.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Digiman

Er det ikke noen her inne, som hadde fått info fra Tesla at lyktene ikke er tette. Altså konstruksjonen er slik? Hadde lignende fenomen på min 2013 Superb. Svaret fra Møller var at lyktene er bevist ikke tette og dugg er normalt i Norskklima til varmen fra pærene tørker lyktene. Mulig dette gjelder Model S også da?

Anderwin

#2048
Gjelder model S også ettersom de ikke er tett. Men dugget skal bli borte etterhvert som man kjører sa Tesla til meg. Etter å ha kjørt over tre timer med fjernlys av og på så blir det bare verre og verre på min bil...

Edit: Dårlig kamera, men måtte bare parkere ved siden av denne muskel bilen å ta bilde :p


Tenkte eventuelt å dra innom vegvesenet å få bevis på at dette blir en 2er feil, noe som gjør at bilen ikke blir EU godkjent. :S

cirys1

Sitat fra: Digiman på mandag 07. desember 2015, klokken 23:26
Er det ikke noen her inne, som hadde fått info fra Tesla at lyktene ikke er tette. Altså konstruksjonen er slik? Hadde lignende fenomen på min 2013 Superb. Svaret fra Møller var at lyktene er bevist ikke tette og dugg er normalt i Norskklima til varmen fra pærene tørker lyktene. Mulig dette gjelder Model S også da?
Det stemmer det at lykter ikke er helt tette, nettopp for å unngå dugg.
Men Tesla har så svake lys at de ikke klarer å fordampe den fuktigheten inni lykten.

cirys1

Sitat fra: joda på mandag 07. desember 2015, klokken 15:21
Har fått panotak lekkasje igjen i min bil ..  :'(
Andre gang at bilen må inn på fiks etter utlevering i slutten av Mars -15..  (2 ganger på 6 mnd)

Jeg hadde ikke lekkasje de mente uansett at "kasetten" måtte byttes, dette kunne jeg få time på en uke nede på Minde (husker ikke om det var Riis eller noen andre) Jeg valgte og vente til service siden det ikke dreide seg om lekkasje.

MrBacardi

Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Powerflux

Sitat fra: HaakonH på mandag 07. desember 2015, klokken 21:55
Hentet ny 70D i forrige uke...

Dugg i begge lyktene foran
Dugg i høyre lys bak
Dårlig tilpasning gummilister rundt i hele bilen, men har fått rettet det meste selv.
Vibrasjon i rattet ved 70-80 km/t (ikke lane assist nei)
Dårlig tilpasning panser

Får ta en tur innom og melde fra en dag, og håper det blir behandlet like profesjonelt som hos Møller hvor jeg har kjøpt en Skoda Superb og en VW E-up.
Der er det "bukking og skraping, beklagelser o.s.v." og raskt time for fikse av garantisaker

Kjenner jeg begynner å bli bittelitt småsvett av å lese dette.
Dårlig QC på fabrikk er dårlig i seg selv men at slikt slippes gjennom ved utlevering er bare helt på trynet :o
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Muffinman

Sitat fra: Digiman på mandag 07. desember 2015, klokken 22:53
Usikker på om dette kvalifiserer som dugg eller utette lykter.
Begge har vanndråper i seg. Vedlagt bilde  er det værste. Hva tror dere?
Er 3 dager siden bilen ble vasket å dråpene er fortsatt ikke borte.
Dette synes jeg ikke kvalifiserer som "dugg". Alle Model S har litt dugg innimellom som raskt blir borte, men jeg har aldri sett dråper på innsiden av glasset. Hos deg vedvarer de over tid i tillegg. Slik skal det definitivt IKKE være.

vnm

Frontlyktene har en åpen konstruksjon ja, så dugg må påregnes. Jeg hadde dugg etter første kjøretur, siden har jeg ikke sett noe til det. Har imidlertid hørt at noen har hatt store problemer med dugg og fått byttet lyktene likevel.

Jeg har hatt følgende problemer med min bil, noen er løst, andre ikke. Den er gått ca. 2500 km. Den er nå inne hos Tesla for andre gang og i øyeblikket hos Drammen Karosseri. I over 2 av ca 6 uker jeg har eid den har jeg altså hatt diverse lånebiler...

- Ujevnheter nederst på dørene (se vedlagte bilde for eksempel fra dørene på passasjersiden, tatt ved utlevering).
- Dårlig tilpasning av panser.
- Krever mye kraft for å lukke førerdør. Etter justering av førerdør er den lettere å lukke men ikke lenger like godt tilpasset/justert til resten av karosseriet
- For stor glippe mellom toppen av skjermen i midtkonsollen og dashbordet. Fører til at noe av "teknikken" synes. Ikke pent. Ble verre (skjevt og rart) etter Tesla forsøkte å fikse. Nytt forsøk...
- Dårlig/ujevn montering av den fremste delen av dashbordet (den delen som ligger langs ruten).
- Elektrisk klikkelyd (trolig ved skiftene mellom drift, sleep og regen). Høres som et relé .
- Mekaniske klakkelyder fra setet ved kjøring over ujevnheter (forventes løst ved skifta av sete)
- Fold i sidestøtten ved døren på førersetet (NG-seter) allerede etter 1500 km. Jeg er en normalt person på ca. 80 Kg... Tesla skal bytte setet.
- Knirk og kakkelyder ved dreining på rattet. Tesla har begynt å bytte ut luftfjæring foran ++
- Vibrasjoner ved kjøring (delvis utbedret ved rebalansering av hjulene)
- Vindusspylere traff for lavt. Etter utbedring er det delvis bedre og delvis verre.
- Mobilsignaler slår inn på anlegget (skal være utbedret med skjerming av noen kabler, men problemet er ikke borte)
- Ladeport vanskelig å åpne med knappen på UMC (skal være utbedret - har ikke fått testet så mye før bilen skulle inn igjen)

Har fått god behandling av Tesla. Min kundebehandler gjør så godt hun kan (i et tydeligvis kaotisk system).

Tesla prøvde seg med at ujevnheten på dørene var "innenfor avtale og fabrikkens spesifikasjon". Jeg skrev tydelig i en mail med bilder at det der ikke er OK i en hvilken som helst ny bil (uansett pris) og da ga de seg med en gang. Alle andre punkter forsøker de også å løse.

Etter min mening tyder dette på skremmende dårlig presisjon ved produksjon og elendig kvalitetskontroll ved fabrikk og før utlevering. Håper jeg bare har vært veldig uheldig. Dersom dette er standarden, burde de som er ansvarlige for finans,, salg, utvikling og produksjon sette seg ned og finne ut hvor ufattelig dyrt det er å spare noen få kroner i produksjonsleddet for å så bruke masse tid og penger på å reparer bilene i etterkant (med tilhørende dårlig omdømme).

Jeg forsøker å ta det med godt humør og får nok derfor verkstedstimer på kort varsel og for øvrig god oppfølging.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA