Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Cookie Monster

Nå forsvant volumhjulet på rattet inn og er ødelagt. møkk.
Noen andre som har erfart det og er det en enkel fiks?

Bilen har vært 6 ganger på verksted i løpet av noen måneder så begynner å bli drit lei hele bilen og Tesla.
2015 P85D

sven erik

ja n hanger hånbrekket seg på min har sakt  at  det er noe feil lenge
og holder tesla seg til  norsk lov nei  jeg sier at  jeg vil ha en omlevering   får da  at om jeg kjøper ny bil tar  de min i bytte ikke noe annet

Lynet

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 24. november 2015, klokken 18:02
Nå forsvant volumhjulet på rattet inn og er ødelagt. møkk.
Noen andre som har erfart det og er det en enkel fiks?

Bilen har vært 6 ganger på verksted i løpet av noen måneder så begynner å bli drit lei hele bilen og Tesla.

Er ikke rattet med rattstamme og hendler hentet fra premiummerket Mercedes, bare byttet logo?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

OleJA

Sitat fra: Lynet på tirsdag 24. november 2015, klokken 20:33
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 24. november 2015, klokken 18:02
Nå forsvant volumhjulet på rattet inn og er ødelagt. møkk.
Noen andre som har erfart det og er det en enkel fiks?

Bilen har vært 6 ganger på verksted i løpet av noen måneder så begynner å bli drit lei hele bilen og Tesla.

Er ikke rattet med rattstamme og hendler hentet fra premiummerket Mercedes, bare byttet logo?
Byttet logo og knappepanel!
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Reagerte på de knappene når jeg hentet bilen min i 2013, de framstod som noe skikkelig raklete og billig jall - men de har holdt bra. Faktisk er det første gangen jeg har hørt om feil på dem her. Dermed er de vel i hovedsak solide selv om de ikke gir noe særlig kvalitetsinntrykk, og til tross for at Cookie Monster har fått feil på sine.

Cookie Monster

Har sett en som hadde samme feil for en stund tilbake på Tesla facebook gruppen. Skulle bare justere volumet og plutselig virket det som knappen bare forsvant inn i rattet på en måte.

Har aldri trykket hardt på de og tar veldig godt vare på tingene mine og mister nesten nattesøvnen hvis jeg får en ripe når jeg skal gå inn i bilen og er borti med skoen på dørlista.

Til nå har jeg slitt med lekkasjer i frunk, baklykter, bakluke, klikkelyd når man svinger, baklykter med ødelagt plast i kantene +++  men det meste av feil er pga feil når service senter skulle fikse ting som bare har blitt verre :(
Hadde akkurat fått bilen tilbake igjen nå og så skjer det dagen etterpå så blir jeg bare helt oppgitt av kvaliteten.

Itillegg mener de en lakkfeil/ujevnhet i panelet på den ene bakdøra helt oppe i hjørnet skal være slik. Har klaget på den siden bilen var ny men får beskjed om at bilen bare er slik. Og det kun på den siden såklart  >:(
2015 P85D

bopbrev

Hei, har fått en pipe lyd som jeg ikke klarer å lokalisere da den kommer mens jeg kjører (ikke alltid) , klarte å ta opp lyden hvor jeg har fått tatt vekk en del støy og det høres ut som et fly. Noen som har hatt dette og som vet hva dette kan være ? . Har sendt det over til Tesla, men de har ikke tid før slutten av januar. Har en lydfil men får ikke lastet denne opp her , så hvis noen ønsker kan jeg mailen den.

Tuxedo

Sitat fra: bopbrev på onsdag 25. november 2015, klokken 20:31
Hei, har fått en pipe lyd som jeg ikke klarer å lokalisere da den kommer mens jeg kjører (ikke alltid) , klarte å ta opp lyden hvor jeg har fått tatt vekk en del støy og det høres ut som et fly. Noen som har hatt dette og som vet hva dette kan være ? . Har sendt det over til Tesla, men de har ikke tid før slutten av januar. Har en lydfil men får ikke lastet denne opp her , så hvis noen ønsker kan jeg mailen den.
Når det gjelder opplasting av fil, så tror jeg du kan endre suffix til f.eks. .xls, og laste den opp.  Så må du spesifisere i innlegget hva suffixet egentlig skal være, slik at de som laster ned filen kan endre tilbake til korrekt suffix.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

bopbrev

Hei , og takk for tipset. Lydfilen ligger vedlagt her som .xls , men skal være .mp3

petersv

Enda et tips er å navngi fila som dette "lydfil.mp3.xls", så kan de som laster ned bare skrelle av siste biten.

cirys1

Må si jeg blir skuffet over Tesla bestilte time i mai, de har nå hatt bilen hele uken. Ringte en hyggelig dame istad og forklarte litt hva som hadde blitt gjort. "cold brake package" hadde ikke blitt utført fordi de ikke hadde deler, også et par andre småting de ikke hadde fått sett på.
Men hvordan er det mulig og ikke ha deler til en bil som du vet skal inn akkurat denne datoen, de vet jo også ca hvor mange biler som skal ha denne oppdateringen i Bergens området, skulle jo hatt 5-6 min sett inne til enhver tid.

Skulle sette opp ny time for og fått tatt resten det er helt sinnsvakt hvordan deres logistikk fungerer, hele systemet blir belastet så mye ekstra p.g.a. tull og tøys..

ctr46

#1991
For 2 dager siden har auto tilt funksjonen på høyre speil begynt å fuske. Når jeg setter bilen i revers så tilter den helt ut til siden og vinkel rett opp, selv om lagret innstilling skal ha den til å vinkle ned.
Jeg har forsøkt å lagre ny innstilling, kjøre reset og lagre på nytt og ingenting hjelper. Vinkler uansett konsekvent ut til siden og opp. Noen andre som har tilsvarende problem evt forslag til fiks? Venstre speil fungerer som det skal..
Fremstår som et sw problem..
Bilen er en s85d hentet juli 2015, sw versjon .217
85D

jkirkebo

Sitat fra: cirys1 på fredag 27. november 2015, klokken 19:42
Må si jeg blir skuffet over Tesla bestilte time i mai, de har nå hatt bilen hele uken. Ringte en hyggelig dame istad og forklarte litt hva som hadde blitt gjort. "cold brake package" hadde ikke blitt utført fordi de ikke hadde deler, også et par andre småting de ikke hadde fått sett på.
Men hvordan er det mulig og ikke ha deler til en bil som du vet skal inn akkurat denne datoen, de vet jo også ca hvor mange biler som skal ha denne oppdateringen i Bergens området, skulle jo hatt 5-6 min sett inne til enhver tid.

Tydeligvis er det mer orden i Drammen? Min var inne nå og fikk denne pakken (nye klosser rund baut, nye skiver foran, bremseskjold foran). Det ble et helt annet grep på bremsene, måtte nesten lære meg å kjøre bilen på nytt da de nå "hugger" skikkelig til bare jeg trykker lett på pedalen.

De fikset også det meste annet: Nytt høyt bremselys bak, tetning av bakluke, ny kromlist bak så dugg i ryggelys forsvant, ferritkjerner på DAB-antennekabel (fikk mye bedre DAB-dekning nå) og noe annet småtteri (bl.a power switch, dvs. batterikontaktor, og nytt 12V batteri). Samt 60k service da og det som hører med der.

Det eneste de ikke fikk ordnet var klakke-lyden fra bakaksel, sannsynligvis fordi jeg ikke hadde tid til å demonstrere når jeg leverte bilen (den er ganske svak og opptrer ikke hele tiden). Gjorde det for tekniker når jeg hentet den og han diagnostiserte det straks som en drivaksel som trenger smøring og stramming. Fikk en drop-in time 8.desember for å fikse det også (kunne fått mye tidligere men det passet ikke for meg). Det virker som om DUen som ble byttet for et år siden holder bra.

Alt i alt er jeg fortsatt meget fornøyd med Drammen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Fikk også gjort drivakselstrammingen i sommer, men kakkingen begynte å komme tilbake etter 12-15000km. Kjørt 24 etter dette nå og det er akkurat som før.

cirys1

Sitat fra: jkirkebo på fredag 27. november 2015, klokken 20:15
Sitat fra: cirys1 på fredag 27. november 2015, klokken 19:42
Må si jeg blir skuffet over Tesla bestilte time i mai, de har nå hatt bilen hele uken. Ringte en hyggelig dame istad og forklarte litt hva som hadde blitt gjort. "cold brake package" hadde ikke blitt utført fordi de ikke hadde deler, også et par andre småting de ikke hadde fått sett på.
Men hvordan er det mulig og ikke ha deler til en bil som du vet skal inn akkurat denne datoen, de vet jo også ca hvor mange biler som skal ha denne oppdateringen i Bergens området, skulle jo hatt 5-6 min sett inne til enhver tid.

Tydeligvis er det mer orden i Drammen? Min var inne nå og fikk denne pakken (nye klosser rund baut, nye skiver foran, bremseskjold foran). Det ble et helt annet grep på bremsene, måtte nesten lære meg å kjøre bilen på nytt da de nå "hugger" skikkelig til bare jeg trykker lett på pedalen.

De fikset også det meste annet: Nytt høyt bremselys bak, tetning av bakluke, ny kromlist bak så dugg i ryggelys forsvant, ferritkjerner på DAB-antennekabel (fikk mye bedre DAB-dekning nå) og noe annet småtteri (bl.a power switch, dvs. batterikontaktor, og nytt 12V batteri). Samt 60k service da og det som hører med der.

Det eneste de ikke fikk ordnet var klakke-lyden fra bakaksel, sannsynligvis fordi jeg ikke hadde tid til å demonstrere når jeg leverte bilen (den er ganske svak og opptrer ikke hele tiden). Gjorde det for tekniker når jeg hentet den og han diagnostiserte det straks som en drivaksel som trenger smøring og stramming. Fikk en drop-in time 8.desember for å fikse det også (kunne fått mye tidligere men det passet ikke for meg). Det virker som om DUen som ble byttet for et år siden holder bra.

Alt i alt er jeg fortsatt meget fornøyd med Drammen.
Jeg vet sannelig ikke om det er versstedmesteren eller hvem som skal ha skylda, jeg trodde ikke det var mulig. De har hatt av skivene for å fikse rust så hvor enkelt hadde det da ikke hvert og klakket på bremseskjold (nye klosser) vet jeg ikke om jeg har fått. Det koster Tesla og meg så mye mer tid med dette tullballet, verst for Tesla da hele systemet settes belastes for så mye ekstraarbeid og folk må vente i 6 måneder på service. For meg har det ikke vært noe problem å vente, siden det bare har vært småting men når først bilen skal inn på service var dette særdeles skuffende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA