Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

Sitathusker jeg riktig glemte du selv å feste vaieren til dørhåndtaket
Du husker feil. Jeg oppdaget at Tesla hadde glemt å feste wiren til håndtaket når de byttet speilene i april. Jeg festet den etter dem.

Som du ser av F_P sitt bilde under er det heller ikke nødvendig å koble fra kabling til sidespeilene når man bare skal av med dørtrekkene. Det er bare varme og nedblending som ikke virker, mulig de har glemt en av ledningene. Det var ikke mye som gikk som det skulle ved det verkstedsbesøket, men det er en historie vi ikke skal ta her.


Batteritralla

#1966
3G virker ikke i min bil lengre.

Reset og Super Svenske Reset hadde ingen innvirkning.

Kjørte innom Tesla for å høre om de hadde historikken på min henvendelse til Tesla Support, og det hadde
de faktisk etter litt leting. Imponerende :-)

De tok bilen inn til sjekk og kunne konstatere at 3G modul var defekt.Fikk time for skifte 16 December.

Det er et par tre ting jeg liker med Model S, og det er at bilen kommuniserer feks at ladingen avbrytes over 3G om dette skulle skje, at det er mye bra musikk tilgjengelig over 3G  for eksempel når man er på langtur, og at navigasjonen fungerer bra.

Jeg er nettopp tilbake etter en 1300+ km lang tur i forrige uke.

Turen valgte jeg  ta i vinterbilen, en gammel A6.

Bare tanken på å komme ut om morningen for å finne ut at min Model S av en eller annen idiotisk grunn ikke hadde ladet på en annen lokasjon enn hjemme (for der virker det alltid og er nettverk)gjorde valget enkelt, den fikk stå hjemme.

Vinterbilen min, med 277000 km på nakken og som kostet 5000 kr -  og som vanligvis bare blir kjørt i nærområdet når det er skikkelig vintergriseføre gjennomførte turen uten å mukke.

Om Model S er like driftsikker og har like mye "opplevd kvalitet" igjen om 18 år, ja da blir jeg imponert :-)

EDIT: Jeg må jo ta med noe positivt til slutt da  . .  Min Model S fungere helt fint bortsatt fra 3G modemet, og har i dag gjennomført en av sine vanlige helgeturer med henting av unger. I dag var luftforurensningen absolutt merkbar i Bergen, men jeg bidro IKKE med min Model S. Den sedvanlige 105 Km turen ble også gjennomført med en drivstoff kostnad på 18 kr (eller noe) INKLUSIV bompenger  ;D



Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Muffinman


Dexter

Hadde egentlig planlagt kjøp av tesla, men når jeg ser og hører om alle problemene så avventer jeg noen år til de er oppe på ett premium sjikte.

Lynet

Tror ikke du bør dømme Tesla ut i fra hva som sies her på forumet! Alle bilmerker har sine feil, og ikke glem alle de som ikke har problemer og/eller ikke er her på forumet.
Jeg kjøpte ny Leaf i 2011 og hadde mye mer problem med denn enn med Teslan det første halvåret!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Dexter

Hvem sier jeg har dømt utifra forumet?

Synes det er synd med så mye tull på en såkalt premier bil.

cairnz

Elbilist

Tuxedo

Sitat fra: Dexter på mandag 23. november 2015, klokken 12:33
Hadde egentlig planlagt kjøp av tesla, men når jeg ser og hører om alle problemene så avventer jeg noen år til de er oppe på ett premium sjikte.
Ok.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Shadaffy

Sitat fra: Dexter på mandag 23. november 2015, klokken 12:33
Hadde egentlig planlagt kjøp av tesla, men når jeg ser og hører om alle problemene så avventer jeg noen år til de er oppe på ett premium sjikte.

Lurt! For da kan du sikkert få kjøpt bilen til en premium penge også. Smartere blir det ikke.

Hodetelefoner

Sitat fra: Dexter på mandag 23. november 2015, klokken 12:33
Hadde egentlig planlagt kjøp av tesla, men når jeg ser og hører om alle problemene så avventer jeg noen år til de er oppe på ett premium sjikte.
Jeg leste om alle problemene (men så var det jo de samme brukerne som nevnte de samme feilene om og om igjen. så jeg kjøpte. Ingen feil. bare glede. Men du gjør det smart i å vente noen år. du sparer mange kroner på en 5-6år gammel tesla. men du får jo aldri oppleve den samme moroa :)

Muffinman

Det er ikke de "samme brukerene som nevner de samme feilene om og om igjen" som lager inntil et halvårs kø for reklamasjonsarbeid. Kvaliteten på disse bilene er veldig varierende, man kan være heldig og man kan være uheldig. Og noen feil har alle bilene da de lages i produksjonen. Når det er sagt, denne risikoen er prisen man betaler for å være tidlig ute. Staten tar en del av risikoen i form av generøse incentiver. Oppsiden er at du får en fantastisk bil. Riktignok skal den ikke bli særlig mye dyrere før jeg regner den som ikke verdt prisen, men henter ut min andre om få dager.

lunitiks

@muffinman: Hele elbilforum venter nå i neglebitende spenning på ditt innlegg i "Mine første timer"  ;D ;D ;D  håper det ikke blir flere i denne tråden  :o
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øyvind.h

Sitat fra: Shadaffy på mandag 23. november 2015, klokken 22:14
Sitat fra: Dexter på mandag 23. november 2015, klokken 12:33
Hadde egentlig planlagt kjøp av tesla, men når jeg ser og hører om alle problemene så avventer jeg noen år til de er oppe på ett premium sjikte.

Lurt! For da kan du sikkert få kjøpt bilen til en premium penge også. Smartere blir det ikke.
Veldig lurt å vente til det kommer mva på elbiler, så får man en bil som er verd mer!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sven erik

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 24. november 2015, klokken 08:05
Sitat fra: Shadaffy på mandag 23. november 2015, klokken 22:14
Sitat fra: Dexter på mandag 23. november 2015, klokken 12:33
Hadde egentlig planlagt kjøp av tesla, men når jeg ser og hører om alle problemene så avventer jeg noen år til de er oppe på ett premium sjikte.

Lurt! For da kan du sikkert få kjøpt bilen til en premium penge også. Smartere blir det ikke.
Veldig lurt å vente til det kommer mva på elbiler, så får man en bil som er verd mer!
da har man en blil som er vert mer  bare den er hel

Dexter

Sikker på det?

Med tanke på hva de koster ut fra tesla så burde de være på linje med rs7 mercedes amg BMW m serie.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA