Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Salvesen

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. januar 2016, klokken 19:31
Alle bilene har dette til tider, og det er ikke noe å bekymre seg over så lenge det forsvinner raskt. Hvis det derimot er dråper på innsiden av glasset ville jeg reagert, da må det være noe feil og ikke bare en konsekvens av at lykta er en åpen konstruksjon. "Fin" dugg har kommet og gått på gamlebilen siden dag 1, i likhet med den nye. I sommerhalvåret vil du nok ikke se mye av det riktignok.

Skal holde utkikk etter dråper, ikke sett noe sålangt så håper på det beste:) Men det er jo ikke særlig pent..
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Cookie Monster

#2131
Masse dugg i alle Teslaene jeg har sett nå om dagen med været som er. Har fått helt nye lykter på min for kort tid siden men hjalp ikke spes mye.

I parkeringshuset på jobben går jeg forbi masse biler daglig og bare vi med Teslaer med masse dugg og en og annet gammelt vrak med dugg i lyktene.
Og en veldig sjeldent gang ser jeg en nyere bil med dugg som mest sannsynlig er produksjonfeil.

Håper Statens vegvesen begynner med kontroller og gir mangellapp på biler med masse dugg, så Tesla lærer seg å lage lykter.
Når det er dugg i de blinker noen gang folk på meg selv om det er duggfritt rett foran der lyset er. Og ser jo helt utrolig jalla ut. Tåkelysene mine dugger også noe helt vilt. Baklyktene har heldigvis blitt bra nå etter Tesla byttet de og lista bak til ny type.

Hvis man ikke ønsker at lyktene skal dugge må man kjøre med de avslått og bare DRL på i hovedlysene :P
2015 P85D

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Anderwin

Minne lykter blir vel byttet på neste service eventuelt, har en del mer dugg enn dine. De sier også at dugget skal forsvinne etter noen timer med kjøring. Men det stemmer jo aldri, men kan Tesla sette inn sterke pærer eller det ikke lov?

Muffinman

Du kan sette inn 35W pærer og ballaster slik at den blir som original i USA, men det er ikke lov i EU pga manglende spylere og nivellering. Her leveres den med 25W

Og det hjelper ikke. Eneste forskjellen blir at området som er duggfritt rett foran projektoren blir _litt_ større.

Cookie Monster

Hjelper ikke stort med 35W nei eller nye lykter med tanke på dugg.
Har selv satt i kraftigere 35W ballaster fra USA Model S og Philips xtreme vision pærer og hjelper i det minste mye på lyset :)

Var obs på at du må bytte tilbake igjen til originalt eller så kan du slite med garanti på lyktene. Siden de bytter hele greiene med ballast og pærer.

Ville uansett ikke tatt meg bryet med å bytte lykter før Tesla kommer med et nytt design som er tett som alle andre biler har.

Prøv å få ut det verste med å bruke hårføner så holder det seg bedre en periode.

Det faktum at det kommer dugg med en gang man fyrer opp lyktene selv når den har stått lenge i varm garasje tyder på at det faktisk er vann inni lyktene og ikke bare temp forskjell mellom glass og ute som de bruker som unnskylding.
Når jeg byttet pærer var gummihetta bak våt på innsiden.
2015 P85D

Anderwin

#2136
Jeg har hatt vann i dem og til og med is på innsiden det synes jeg er ekstremt.

Edit:

Fått installert den premium midt konsollen i bilen, det er mye knirkelyder blitt mye mer enn før. Noen som har opplevd dette?

Cookie Monster

Ikke knirkelyd fra min senter konsoll. Ta av side dekslene og sett på filt teip på klipsa og der det er kontakt så hjelper det nok. Har gjort det med knirkelyden jeg hadde fra dashbord.
2015 P85D

Anderwin

Hele greia knirker pluss den ved siden av settene der du kan sette drikke i pluss lene armen på. Den knirker jo som bare det etter installasjonen. I verste fall ber jeg de bare ta den ut, høres ut som en bil ifra 80 tallet som jeg satt på.

Skinnet i stolene er jo møkk har jeg merket, men er det noen som opplever at settet knirker når man går ut av bilen? Knirker veldig bra men i følge Tesla er dette normalt.. :s

Cookie Monster

Prøv å se om du finner ut hvor knirkelyden kommer fra.

Ikke noe poeng å dra til Drammen ihvertfall. Er jo helt krise der med flere måneders venting og så mye slurvearbeid at det er helt vilt.
Ikke rart de har mye å gjøre når alt må gjøres 3-4 ganger og de lager nye feil hver gang bilen er inne der.

Mye rart Tesla sier er normalt, setene skal ikke lage knirkelyd.
2015 P85D

Anderwin

#2140
Du kan lese min historie på side 139-140(?) i denne tråden om Drammen + Grorud. Jeg bruker Grorud som servicesenter, men ikke fornøyd der. Leverte inn bilen for at glasset smeller på venstre bakdør når du åpner den. Fjerde gangen er det enda ikke fikset men enda verre enn første gang!! Krangler med de i dags dato om knirking i settet og mye mer feil. Skal bli spennende å dra opp det i løpet av uka å høre hva som blir planen fremover med bilen min. Sist fant jeg deler som lå låst i bagasjen som egentlig skulle sitte på noen pakninger :/

Er så mye feil med denne (Tesla)bilen at den har nesten stått mer på verksted enn jeg har hatt den selv :p. Skulle gå ifra Nissan og Ford ettersom var mye feil der men er faktisk mer feil på min Tesla S enn Nissan X-trail 2015 jeg hadde.

Jeg er avhengig av en bil som funker hver dag ettersom kjører en del per dag :p.


Edit: Når jeg sier krangler, så er jeg helt rolig og gidder ikke å bli irritert eller sur. :)

Edit 2: Glemte å skrive om knirkelydene de kommer inni i selve boksen, og på siden av midtkonsollen. Uansett om det står noe i den eller ikke så kjører man på veien i Norge så knirker det en del. Norske veier er jo ikke "fine"

RunnerM5

Har både knirk i førersete,panotak og klakking fra glasset på venstre bakdør på 2 mnd gammel bil.
Gidder rett og slett ikke bruke tid på å mase for å få sette fikset når jeg leser historiene om servicetid etc. Meldte for 2 mnd siden at jeg hadde problemer med håndtakene på høyre side som ble stående ute og dører som ikke lar seg åpne.
For ikke å nevne bremsene som sviktet i 120 kmt her om dagen.

Tesla model S, en evinnelig søplebil jeg gladelig skulle kvittet meg med kunne jeg gått tilbake til mine kjære BMWer uten å tape masse kroner.

Mens Leafen vår derimot, er en kongebil av dimensjoner, funker som den skal og tikker og går uten knirk eller skramling.
2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

timingbeltkiller

Sitat fra: RunnerM5 på mandag 04. januar 2016, klokken 15:10
Tesla model S, en evinnelig søplebil jeg gladelig skulle kvittet meg med kunne jeg gått tilbake til mine kjære BMWer uten å tape masse kroner.
Med stadige prisøkninger på nye S som gjenspeiles i bruktprisene,
er det neppe nødvendig å tape masse kroner dersom du sier goodbye til TM.

Det er hittil neppe noen selger av brukt S som har hatt samme erfaring som
er normalt med fossiler: prisnedgang i hundretusen klassen fra dag en.
Tvertom har de fleste hatt bagatellmessig eller null avskriving.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

kos

Så det skulle vært o problemer å kvitte seg med bilen med et normal tap som for BMW - blir kø på tunet.

RunnerM5

Når ny BMW 5er kommer og dersom den kommer med noen forholdsvis greie fremtidsrettede motorer enten det er el eller hybrid, så skal jeg bytte på dagen.

For all del, masse nyvinninger og kule ting med Teslaen som jeg liker men det ødelegges totalt av alle småfeilene og hickupsene. Min TMS har gått 10000 nå og seter/lakk ser ut som om den har gått 150000, og jeg er en nøye bileier som allerede har behandlet  skinnseter 2 ganger og forseglet lakken hos profesjonell detailer.
Når det i tillegg er 5-10 kontinuerlige feil på bilen lurer jeg på hvordan dette blir etter 100000 kjørte km.

Og nei jeg er ikke bare negativ, men er utrolig skuffet over hvor dårlig denne bilen er, som jeg ga 700 000 for, sjeleglad jeg ikke bestilte S85D som først var planen.

2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA