Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S videoer

Startet av XS40, søndag 20. oktober 2013, klokken 22:23

« forrige - neste »

Teslanewbie

#405
Begynner vel å bli aktuell for tesla å introdusere X nå, blir litt for dumt når de konsekvent bryter alle frister de selve gir ut til media. Dette tull med  2-3 uker til konfiguratoren er ferdige etc. etc..

Mange med har suttet med X reservasjon i flere år samtidig som de utsetter og utsetter. Nå timer de en finanskrise perfekt og jeg får dejavu med når roadstern ble introdusert i 2008 og tesla Co nesten gikk konk..

Hadde de introdusert bilen når de hadde planert i utgangspunkt ( for 1,5 år siden) så hadde de vært i en bedre posisjon.. nå introduserer de bilen i den verste økonomiske stormen på flere år..

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Luring

#406
Sitat fra: satheesh.net på mandag 24. august 2015, klokken 23:31
Jeg synes seriøst dette begynner å bli bra! 8)

Ser ut som ein Rodius (og det seier ein som har reservert ein X).

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Luring på onsdag 26. august 2015, klokken 19:37Ser ut som ein Rodius (og det seier ein som har reservert ein X).
Jeg måtte google Rodius. Men klarer på ingen måte å se noen likhet.

Model X begynner absolutt å se bra ut. Tidligere kunne man bekymre seg for at den så vel Prius-aktig ut, men jo mer detaljer man ser jo mer avrundet og pen ser den ut.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

KrW

Hva er det som gjør at de siste bildene ser bedre ut? Som f.eks. dette? Er det forandret noe på fasongen iforhold til prototypene i vår? Det er jo en annen farge og mindre maskering men er det alt?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Espen Hugaas Andersen

Litt krom her og der gjør at øynene fokuserer på litt andre deler av bilen. Spoileren hjelper også til å bryte opp bakenden litt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

satheesh.net


Diravi

Sitat fra: KrW på torsdag 27. august 2015, klokken 10:12
Hva er det som gjør at de siste bildene ser bedre ut? Som f.eks. dette? Er det forandret noe på fasongen iforhold til prototypene i vår? Det er jo en annen farge og mindre maskering men er det alt?

Screenshots av de "ferdige" bilene har mye mer dybde og er mer tredimensjonale så du ser formen og ikke bare "Prius MKII-effekten". Krom hjelper også som nevnt. Men i tillegg er jeg ikke i tvil om at avslutningen av hekken er noe lavere enn de verste prototypene; at det er tatt bort bittelitt volum i overkant av det tredje sidevinduet. Det kan ha med maskering av prototyper å gjøre.

Ellers så er vel den blå Xen avbildet med fjæring i Low - flere av de tidligere har hatt mer luft under karosseriet, og fremstår dermed også mer høybygde.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Luring

#412
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 27. august 2015, klokken 10:43
Sitat fra: Luring på onsdag 26. august 2015, klokken 19:37
Sitat fra: satheesh.net på mandag 24. august 2015, klokken 23:31
Jeg synes seriøst dette begynner å bli bra! 8)

Ser ut som ein Rodius (og det seier ein som har reservert ein X).

Okey? ???
Min første assosiasjon (dessverre ikkje bra den) når eg såg dette bildet:

Ser bedre ut fra sida enn bakfra heldigvis.
Men den som står bakom (LC200) ser meir ut slik eg meiner ein skikkelig suv skal sjå ut.

sigurdi

Sitat fra: Luring på torsdag 27. august 2015, klokken 16:36
Min første assosiasjon (dessverre ikkje bra den) når eg såg dette bildet:

Ser bedre ut fra sida enn bakfra heldigvis.
Men den som står bakom (LC200) ser meir ut slik eg meiner ein skikkelig suv skal sjå ut.
Tror ikke så mange hadde vært fornøyd om X fikk fasongen til LC200 og måtte offre 10-15% rekevidde. ;-)
Avrundet bak er et kompromi, må beholde så mye bagasjeplass og takhøyde som mulig, men få formen slik at en får minst mulig drag. :-)

Bilene vi ser nå er høyere bak en Prototypen for å få bedre takhøyde for 3.seterad og mer bagasjeplass.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Øyvind.h

De senere bildene samt video fra Detroit messen viser at Model X blir langt penere enn fryktet. Fortsatt ikke like lekker som Model S, men absolutt godkjent til å være CUV. Jeg var skeptisk, men er ikke skeptisk lenger. Lever godt med at noen synes den ligner på Rodius, Aztek etc. Hadde jeg hatt den oppfatningen nå ville jeg tatt en tur til optiker. Evt tatt en ny titt på både Aztek og Rodius.....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Diravi

#415
Sitat fra: Luring på torsdag 27. august 2015, klokken 16:36

Ser bedre ut fra sida enn bakfra heldigvis.
Men den som står bakom (LC200) ser meir ut slik eg meiner ein skikkelig suv skal sjå ut.

Det er da rikelig med ekte SUVer til salgs i verden, for den som vil ha det. Det er ikke det Tesla har laget. Markedet for CUVs bør vel være godt dokumentert nå, ellers hadde ikke BMW sett det som finansielt rentabelt å lansere X4 som lillebror til X6.

Jeg gjetter på at mange familiebilkjøpere med surplus cash til å koste på seg noe ekstra, først og fremst vil ha en litt kul bil med masse plass og som er litt høy og sånn, så de kan se om det går an å vrenge forbi køen eller ikke. I Storbritannia er vel Range Rover og XC90 primært brukt på "the school run", og CUV er en naturlig konsekvens av hvordan mange SUVer egentlig brukes - på asfalten, og litt opp hyttebakken og sånn. Men de har bra med plass og ser kulere ut enn en VW Multivan.

Jeg kommer i farten ikke på noen andre direkte konkurrenter som har syv relativt gode seter, bra bagasjeplass i tillegg og har såpass strømlinjeformet design. Legg til elbilrekkevidden og falkedørene, og jeg tror du har en veldig bra pakke.

Jeg var oppriktig bekymret for hekken på X, men de har kommet godt ut av det også fra 3/4 bakfra. Fete hofter og smalnende overbygg bakerst hjelper; dette kommer ikke tydelig fram på mange av de tidligere bildene. Jeg mener at en X6 er frekkere og har en mer maskulin front, men den leverer ikke den samme pakken som Model X. Færre seter, mindre bagasjeplass - før Herr og Fru Hageby har greid å stappe både gordon setter-buret, vinkassene og den nye flatskjermen til hytta inn i X6en sammen med ungene, er naboen i Model X halvveis til Hemsedal - på billig strøm.

That saying - det skal bli interessant å se hvordan de har løst dette med skiene. ;-)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Luring

Slik eg ser det er det de store Suvene som X skal kjempe mot i allefall i utlandet, og LC200/Lexus GX er da midt i dette rennet og prismessig også ligger den på ca. det samme uten avgifter.
Størrelsemessig er den meir SUV enn CUV også lik eg ser det, men høgden er vel litt CUV aktig ja.

Godt du skriv "strømlinjeformet design", ellers er der vel nok store SUV'er med 7 seter, men det er vel ingen som er så låg i hekken som denne, med tilsvarende dårlig bagasjeplass.
Vinterferie med 8 par ski, 2 kjelker, pulk, 3 store kasser lego, Playstation, 24" skjerm, 3 bærbare PC'er ++. Hadde ikkje fått plass i ein Telsa, men LC100en fylte eg ikkje over setekanten eingang bak (+ skiboks+kjelkene på takstativ).
Nei, eg trur den vert for liten til å dekke iallefall vinterferieoppakning uten henger når ein ikkje kan ha skiboks.

Men eg vil gjerne bli positivt overraska.


Espen Hugaas Andersen

Model X er ikke ment å være en SUV, den er nærmere en crossover, men er egentlig en egen klasse utviklet av Tesla. Poenget er å fylle behovene til flest mulig innenfor segmentene flerbruksbil/stasjonsvogn/crossover/SUV.

Om Tesla Model X kan appellere til 50% av kjøperne innenfor alle de nevnte segmentene så vil de kunne få mange flere kjøpere enn om de scorer full pott på SUV, f.eks.

De andre større bilselskapene tenker ikke slik, da de bare lager masse forskjellige biler innenfor hvert tenkelige segment. Men Tesla er ikke helt der ennå, de har kun to biltyper.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Luring

Eg trur det er langt enklere enn som så; dei hadde model S og da 60% av delene fra den skulle brukes på X er jo det meste gitt. Det er jo kun i høgden dei har noko særlig å spele på utover det.

Om det applerer til fleire grupper er jo det bra, model S er jo for spesielt interesserte :-) (får vel kjeft no..).

sigurdi

Med unntak av skiboks så blir det svært god plass i Model X, bagasjeplass fremme og bak.
Er få av SUV klassen som faktisk har bagasjeplass når 7 seter er i bruk til noe mer en et par Ryan air kofferter.
Er nok mange som kommer til å bli svært positivit overasket når de ser hvor mye bagasjeplass Model X får som 7 seter og spesielt som 5 seter. (3.seterad er ekstra utstyr). Når en slår ned alle setene blir det svært god plass.

Den store fordelen med Model X med tanke på benplass i seterad 3 er at det ikke er noe eksos anlegg og bensintanker som tar plass i gulvet.

Dersom en ser på bildene av bilen kommer rad 3 bak der batteriet stopper så benplassen og takhøyde kommer nok til å overeaske mange positivt.

Når en ser på total pakken en får med Model X, pris, størrelse, bagasjeplass, sportslighet så får en mye for pengene her i Norge.

Model X P90 versjonen kan jo sammenlignes med denne:
http://www.dinside.no/934407/dinside-har-kjort-raaskinnet-bmw-x5-m

Men mens BMW X5M har 650 liters bagasjeplass (5 seter i bruk), Lexus RX450h har 475 liter mens Model X får mer en model S (som har 754 liter bak) og på toppen får den noe plass i Frunk også.
Tar en ned baksetene får Lexus RX450h hele 1570liter, mens model S har 1645 bak plass fremme på toppen.
PS Model X får mer plass en model S. ;-)
Her er en artikkel som sammenligner noen biler som Model X kommer til å konkurerer mot:
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/biltest/test-av-bmw-x5-kongen-av-alle-veier/a/10128427/

Her er kilder:
http://www.dinside.no/930361/vi-har-testet-budsjettutgaven-tesla-model-s-60
http://www.lexus.no/car-models/rx/rx-450h/index.tmex#/PricesAndSpecifications
http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article784016.ece
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA