Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S videoer

Startet av XS40, søndag 20. oktober 2013, klokken 22:23

« forrige - neste »

Øyvind.h

Bra du postet bilde av Aztek så vi kan se at de ikke ligner :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

lunitiks

Jeg synes at man skal være glad for det man har

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

sigurdi

Så lenge en ikke har batterier på 150kW og med vekt som dagens, må bilen være mest mulig aerodynamisk for å oppnå best mulig rekevidde.

Dette styrer mye av hvordan nyere biler ser ut, dråpeform er det ultimate men ikke som bil blir nok det noe spesielt.

Så at Model X har samme form som Prototypen, litt forvokst model S har det nok ikke vært noe tvil om fra dag 1.

Etter å ha fulgt med på hvordan bilen har endret seg (detaljer) fra Prototypen til nå liker jeg den bedre og bedre.

PS i Real life ser prototypen mye bedre ut en på bilder og elsker det at den faktisk ikke ser så stor ut før en kommer helt opp på siden.

Bilen er 5m lang, noen cm lavere en X5 og sitteplass til 7 voksne pluss bagasje.
Jeg vil heller ha en genial bil for å kjøre mine kjøre, henter varer, sette ut båten, kjøre søppel, hente kjøkken på IKEA, god sittehøyde, lang rekevidde en en som står til pynt i garasjen.

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Luring

Snakka med Telsa i dag, og min (#687) trudde de vart levert før jul.
1 måned til de første leveres i USA antok de.
Pris ca. 10% over S sa de.

sigurdi

Sitat fra: Luring på torsdag 20. august 2015, klokken 21:42
Snakka med Telsa i dag, og min (#687) trudde de vart levert før jul.
1 måned til de første leveres i USA antok de.
Pris ca. 10% over S sa de.

God plan.
Horten

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

Der var det ikke mye camo, litt blå tape på baklykter og sort over chromen.
Liker spesielt orange blinklys, men ser nå at det også kan se ut som bremselys.
Statene bruker mye røde blinklys, mens er vel krav til Orange i EU.

Spoileren er heller ikke lett å se om en ikke ser etter den, blå og fin den ligger over bakvinduet. :-)
Horten

KrW

Lurer på hva de to litt lysere lyse rektangulære feltene bak på skjermen rundt bakdekket er? Sensorer eller noe slikt? Eller bare teip?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

satheesh.net

Sitat fra: KrW på fredag 21. august 2015, klokken 00:37
Lurer på hva de to litt lysere lyse rektangulære feltene bak på skjermen rundt bakdekket er? Sensorer eller noe slikt? Eller bare teip?

Jeg tror egentlig ikke det er noe spesielt. I hvertfall ikke av å ha studert de andre bildene nærmere. (Kan være rester av plast, refleksjoner, søle, etc.) Men jeg er mer "bekymret" over gapet rundt bakdørene (og litt av taket). De tidligere bildene jeg har sett er også samme åpningen synlig. Virker som ikke dørene er skikkelig lukket på en måte. ???

Øyvind.h

Sitat fra: satheesh.net på fredag 21. august 2015, klokken 09:22
Sitat fra: KrW på fredag 21. august 2015, klokken 00:37

Jeg tror egentlig ikke det er noe spesielt. I hvertfall ikke av å ha studert de andre bildene nærmere. (Kan være rester av plast, refleksjoner, søle, etc.) Men jeg er mer "bekymret" over gapet rundt bakdørene (og litt av taket). De tidligere bildene jeg har sett er også samme åpningen synlig. Virker som ikke dørene er skikkelig lukket på en måte. ???
Ingen av bilene jeg har sett har hatt rette overganger mellom bakluke og bakdører (oppå taket). Alle har hatt bakdører som antakelig ikke har vært helt nede og dermed gitt små skjevheter mot bakluke.

På sidene derimot tror jeg den grå var ganske perfekt (dvs kromlister matchet)? Usikker på om det finnes bilde bakfra av den?
Jeg er redd disse dørene kan bli et herk å matche perfekt rundt det hele. Ikke veldig viktig for meg, men samtidig et tegn på at man kanskje ikke burde laget noe så komplekst.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

På prototypen som til stadighet vises på messer etc. får man et innblikk i hvordan det burde være i hvertfall.

Sjekk denne f.eks.:
http://www.youtube.com/watch?v=9pXf0gmVPDg&feature=youtu.be&t=55s

Como

Jeg er litt uenig. Hvis du ser på videoen du linker til så er det samme høydeforskjell i bakkant når døren er lukket. Ikke like lett å se på hvit bil.
Jeg synes det tar litt lang tid for vinge-dørene å åpne seg. Og det at dørene også har en "knekk" blir spennende å se om vil virke problemfritt i vårt norske klima, men jeg liker at Tesla prøver.

satheesh.net

Jeg tror (og håper) fortsatt på at vi får se en ladeport på høyre side. ;D

mrydningen

Hvorfor bytte side på ladeporten,? vil jo skape parkeringsproblemer på Superchargers hvis Model X lader på motsatt side. Lyktene er jo ganske like Model S på sidene og ser jo ut som det skal være en ladeport på Høyresiden på Model S, men er jo bare en refleks.
P85+ (m/Autopilot, alt - 7seter) overtakelse fra Tesla 17. Juli

M@Do

2 ladeporter betyr mulighet til å koble til dobbel supercharging :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA