Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S videoer

Startet av XS40, søndag 20. oktober 2013, klokken 22:23

« forrige - neste »

lunitiks

Sitat fra: M@Do på fredag 21. august 2015, klokken 20:56
2 ladeporter betyr mulighet til å koble til dobbel supercharging :-)

... øøøh, nei. Svaret er at Model X skal leveres i 2 utgaver; én for høyrehendte og en for venstrehendte.

Men seriøst. Jeg håper uansett bilen kommer med én på hver side slik at det blir enklere å prosjektere hjemmeladestasjon. (Slipper laaange ladekabler når man ikke har mulighet til å parkere bilen "riktig vei".)

PS: Dette har ikke tilfeldigvis sammenheng med:
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

satheesh.net

Sitat fra: mrydningen på fredag 21. august 2015, klokken 19:58
Hvorfor bytte side på ladeporten,? vil jo skape parkeringsproblemer på Superchargers hvis Model X lader på motsatt side. Lyktene er jo ganske like Model S på sidene og ser jo ut som det skal være en ladeport på Høyresiden på Model S, men er jo bare en refleks.

Det er mange grunner til at det kan være kjekt med to ladeporter. F.eks. hvis man kjører med tilhenger. Da må man først ta av hengeren, så rygge på plass for å lade. Eller hvis man parkerer på en slik måte at man lettere kan fysisk nå den høyre siden bedre enn venstre.

Eller tenk hvis man kan rygge inn på en Supercharger og lade fra to (!) stalls samtidig!?! #lol ;)

Luring

Sitat fra: sigurdi på torsdag 20. august 2015, klokken 22:15
Sitat fra: Luring på torsdag 20. august 2015, klokken 21:42
Snakka med Telsa i dag, og min (#687) trudde de vart levert før jul.
1 måned til de første leveres i USA antok de.
Pris ca. 10% over S sa de.

God plan.

Knapt, reservasjonen blir nok sannsynligvis ingen bestilling, men eg vil sjå totalpris og spesifikasjoner før eg kansellerer.

SurSnasen

Altså per nå under en måned til de første leveres, og ennå er det ingen som vet spesifikasjoner eller priser?

sigurdi

Sitat fra: StianSalG på mandag 24. august 2015, klokken 08:30

Altså per nå under en måned til de første leveres, og ennå er det ingen som vet spesifikasjoner eller priser?
De som før første leveransen (Fonders) har nok både pris og spesifikasjon.
Skulle de lage nok til Signatur holdere trenger de ikke vite noe før en uke eller to før bilene skal produseres.
Skulle noen trekke seg betyr det ikke så mye siden det er mye mer reservasjons holdere en Tesla klarer å lage biler både i Q4 og Q1.

Og for allt vi vet, så kan de ha mulighet på MyTesla til å konfigurere, står bare at de ikke har lov å si noe til andre, ellers kommer de helt bakest i køen igjen. he he he

Hun som har Signatur #2 i USA (Admin på TMC) har vært noe fraværende i på TMC i de siste og sier mye mindre en hun pleier. (Ren spekulasjon)

At Design Studio går public før lanseringen (Eventen) begynner jeg å miste troen på, men lov å håpe.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Brede

Jeg tviler sterkt på at bilen kommer med ladeport på begge sider..
Det vil komplisere bilen unødig, samt skape kaos på superladerne dersom noen skulle bruke høyre og noen bruke venstre port samtidig som Model S bare kan bruke venstresiden.

Jeg tror heller at bilen muligens kommer med ladeport på høyre side for venstrekjørte markeder og at testbilene er utstyrt også med denne porten.

satheesh.net

Kanskje høyresiden er ment til å gi strøm? ::)

Cato76

Sitat fra: Brede på mandag 24. august 2015, klokken 12:05
Jeg tviler sterkt på at bilen kommer med ladeport på begge sider..

Det er samme baklykter på Model S. Ser ut som ladeporter, men er sikkert kun et deksel slik at lyktene blir like på begge sider, samtidig blir det lik produksjon for både US, EU, UK og Kina -lykter.

http://file.kelleybluebookimages.com/kbb/vehicleimage/evoxseo/xl/8319/2013-tesla-model%20s-tail-light_8319_044_480x360.jpg

http://electricars2016.com/wp-content/gallery/2015-tesla-model-s_1/2015-tesla-model-s-tail-light.jpg
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

sigurdi

Seneste observerte biler har lignende baklykter som prototypen.
Smalt orange bremselys.

Ladeluke på begge sider kan fort gi litt krøll, men når Autoparkering er aktivert rygger bilen inn på beste plass selv. :-)
Så tror heller ikke dette blir på produksjons biler, kutte kostnader og enklest mulig produksjon.
Horten

Sandpusher

Sitat fra: satheesh.net på mandag 24. august 2015, klokken 12:16
Kanskje høyresiden er ment til å gi strøm? ::)

Type 2 uttak på andre siden, genialt! Snart kjører Teslaene rundt i det ganske land og lader gratis på SC og selger 3-22 kW lading til oss med liten rekkevidde! :D
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

KrW

Enda noen nye av den blå. Ser bra ut  :D
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Gæsjan

Enig! Har vært bekymret for designet på noen av bildene, men dette ser lovende ut!
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Diravi

Den verste Prius-silhuetten er borte; de har fått trukket ned D-buen til en kurve som ender lavere på hekken, og det er mer muskler i frontpartiet - positivt. Fra siden er også designet relativt "tight"; bakfra vil nok aldri bli den beste vinkelen, men man kan leve med det. Store felger er tydeligvis tingen for å få dette til å funke best.

Jeg mener fortsatt at prototypen var mer elegant, men jeg er imponert over hvordan de har greid å kamuflere det ekstra volumet som tydeligvis er tilført i bakpartiet (er hele designet litt høyere enn prototypen, mon tro?). Og kombinert med de egenskapene folk egentlig kjøper den for, burde utseendet være mer enn godt nok.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

satheesh.net

Jeg synes seriøst dette begynner å bli bra! 8)

sigurdi

Sitat fra: Diravi på mandag 24. august 2015, klokken 23:23
Den verste Prius-silhuetten er borte; de har fått trukket ned D-buen til en kurve som ender lavere på hekken, og det er mer muskler i frontpartiet - positivt. Fra siden er også designet relativt "tight"; bakfra vil nok aldri bli den beste vinkelen, men man kan leve med det. Store felger er tydeligvis tingen for å få dette til å funke best.

Jeg mener fortsatt at prototypen var mer elegant, men jeg er imponert over hvordan de har greid å kamuflere det ekstra volumet som tydeligvis er tilført i bakpartiet (er hele designet litt høyere enn prototypen, mon tro?). Og kombinert med de egenskapene folk egentlig kjøper den for, burde utseendet være mer enn godt nok.
Fargene har svært mye å si for hvordan vi oppfatter formen og vinkel på bildet.
Den hvite og til dels den sorte så flyter detaljene sammen og med manglende chrom har det også gitt et annet inntrykk.
Er de små detaljene som gjør en bil flott, som felger, chrome, farger, linjer, skygger, konturer, vinger.....

Bare det at bremselyset i spoileren er kommet på de siste bilene gir et annet inntrykk på bilder bakfra, med de nye lysene, bremselys i vinge... og Prius looken blir helt borte. :-)

Formen er ganske identisk med bilene vi har sett siden mars/april men med andre bak lykter og frontlykter.
Fronten på den blå på bildene over er det noe tapet på og der er det fremdeles noe som skjules men en ser detaljene mye bedre.

Men en må sette bilder av Prototypen og Muler/RC...en har sett i år ved siden av hverandre for å se hva som er endret og det er endel endringer.

Er bare å vente til en får profesjonelle bilder, slik som de fleste en ser av Prototypen så vil en se alle konturer, skygger og en svært bra bil i sin klasse.
Men å se Prototypen i virkeligheten var noe helt annet en all verdens bilder.
Horten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA