Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S videoer

Startet av XS40, søndag 20. oktober 2013, klokken 22:23

« forrige - neste »

sigurdi

Sitat fra: Luring på torsdag 27. august 2015, klokken 21:26
Eg trur det er langt enklere enn som så; dei hadde model S og da 60% av delene fra den skulle brukes på X er jo det meste gitt. Det er jo kun i høgden dei har noko særlig å spele på utover det.
Det var planen, de endet opp med å bruke under 30% av deler fra model S. :-)

Tesla holder på å bygge merke, så beholde mye felles linjer og appel mellom Model S og Model X er nok vestentlig.

Slik som at en kan se at en BMW 5 serie er i slekt med en X5 og X6. ;-)
http://www.thecarconnection.com/car-compare-results/bmw_x5-series_2015-vs-bmw_x6-series_2015-vs-bmw_5-series_2016
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Luring

Spennande vert det iallefall å sjå den ferdige bilen, men eg trur dei må dra ein hare opp av hatten for å overbevisa meg nå.

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

satheesh.net

Deilig å se dette i MyTesla.

Ellers er det flere bilder som plutselig begynner å dukke opp ... (Takk til vlad.trotsenko):D

PS! Legg merke til frontvinduet! ;D

fovea73

Har ventet en stund på denne og er nå skuffet. Oppgitt rekkevidde på 380 km?? Altså under 300 km i reell rekkevidde. Dette er ingen vinter/fjellbil. I tillegg ukurant å transportere ski i saltskyen bak på bilen. Kayaken må nå være hjemme.
Har bestilt Mercedes GLCe i dag.
30 kWh Leaf, januar 16

Tin


KrW

Sitat fra: fovea73 på tirsdag 01. september 2015, klokken 20:22
Har ventet en stund på denne og er nå skuffet. Oppgitt rekkevidde på 380 km?? Altså under 300 km i reell rekkevidde. Dette er ingen vinter/fjellbil. I tillegg ukurant å transportere ski i saltskyen bak på bilen. Kayaken må nå være hjemme.
Har bestilt Mercedes GLCe i dag.

Den har samme oppgitte rekkevidde som S 70D. Den har på den norske siden 442km. P85D er oppgitt til 491km og 85D til 528km. Om vi legger til rundt 35km så kan Model X 90D komme opp i nesten 480km oppgitt rekkevidde  ;)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: fovea73 på tirsdag 01. september 2015, klokken 20:22
Har ventet en stund på denne og er nå skuffet. Oppgitt rekkevidde på 380 km?? Altså under 300 km i reell rekkevidde. Dette er ingen vinter/fjellbil. I tillegg ukurant å transportere ski i saltskyen bak på bilen. Kayaken må nå være hjemme.
Dette er nok rekkevidden på P90D med 22" felger. Om man går for en 90D med 20" felger har man litt lengre rekkevidde. Det er også viktig å skille på EPA rekkevidde, NEDC rekkevidde og reell rekkevidde. Her er det snakk om EPA rekkevidde, der f.eks Model S P85D har 405 km. Model X P90D har altså ca 25 km mindre rekkevidde en Model S P85D. Det er ikke enormt.

Men så klart, trenger du å frakte kajakk på taket og ski i bilen, så er ikke Model X bilen for deg. Dette har vært kjent lenge.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

fovea73

Har vært villig til å kompromisse med både ski og kayak, men ikke med denne rekkevidden. Ser frem til Mod 3 i steden.
Jeg forholder meg til den amerikanske konfigurasjonen hvor det er oppgitt rekkevidde på 240 miles som konverteres til 386 km.

Prisen for GLCe er ikke spikret, men ser ut til å havne rett over 700.000,- godt utstyrt. Muligens mindre avgifter fra 2016, vi får se.
30 kWh Leaf, januar 16

Espen Hugaas Andersen

#429
Sitat fra: fovea73 på tirsdag 01. september 2015, klokken 21:33
Har vært villig til å kompromisse med både ski og kayak, men ikke med denne rekkevidden. Ser frem til Mod 3 i steden.
Jeg forholder meg til den amerikanske konfigurasjonen hvor det er oppgitt rekkevidde på 240 miles som konverteres til 386 km.
Sant, forskjellen er faktisk bare 21 km i forhold til P85D (nøyaktig 407 km EPA rekkevidde), eller 5% mindre rekkevidde. Dette er helt i tråd med forventingene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

fovea73

Ok,men det som er interessant er jo reell rekkevidde, spesielt om vinteren. Noen som føler de vet?
30 kWh Leaf, januar 16

Espen Hugaas Andersen

#431
Sitat fra: fovea73 på tirsdag 01. september 2015, klokken 22:23
Ok,men det som er interessant er jo reell rekkevidde, spesielt om vinteren. Noen som føler de vet?
Det kommer jo helt an på hvilken versjon man har, kjøreforhold, last, osv. Hvis jeg skal synse litt, så vil jeg tro at en P90D kan havne ned mot 300 km rekkevidde på vinteren, med 5-7 personer i bilen og bagasje. En 90D med 20" dekk vil under samme forhold kanskje havne ned mot 350 km. På sommeren vil 450 km være oppnåelig med begge (men så klart enklere oppnåelig med 90D).

Om man skal trekke henger på 2-2,5 tonn kan man nok regne med en reduksjon på 40-50%. Altså om man skal kjøre en P90D med 2-2,5 tonns henger i dårlig vær på vinteren, så kommer man seg kanskje bare 150 km. (Men om man sakker ned til 60 km/t i stedet for 80 km/t, noe man kanskje gjør under vanskelige forhold med tung henger på vinteren, så kommer man seg kanskje 200 km.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Kires

Nå blir jeg vel flådd her inne men synes dette virker med som en konkurrent til MPV enn SUV eller er det bare meg? Mulig det er tanken bak også men har lest flere steder at Tesla kommer med en SUV?
Slår meg mer som en dyr konkurrent til Ford Smax enn X5\Q7\XC90.

Er en flott bil, ikke det det står på. Men var bare ikke helt biltypen jeg forventa.
Bmw i3 120ah
E-tron 50

sigurdi

Sitat fra: Kires på onsdag 02. september 2015, klokken 09:35
Nå blir jeg vel flådd her inne men synes dette virker med som en konkurrent til MPV enn SUV eller er det bare meg? Mulig det er tanken bak også men har lest flere steder at Tesla kommer med en SUV?
Slår meg mer som en dyr konkurrent til Ford Smax enn X5\Q7\XC90.

Er en flott bil, ikke det det står på. Men var bare ikke helt biltypen jeg forventa.

Kan nok være litt samme kjøpegruppen, d som trenger en STOR bil, 5m lang, 2.2m brei, 1,68m høy, bakkeklaring på 18cm i stanard,  4 ISO fester, god konfort til 7 voksne.

Men samtidig så er vel alle de tre du nevnte akuratt dette, en litt dyrere konkurent til SMax for de som ønsker en litt tøffere bil.

Ellers så gir jo kreftene at den også konkurerer mot biler mye høyere oppe i pris.

Så tiden vil jo vise hva kunder som går for dette.

Rekevidde er ca 10% kortere en tilsvarende model S, det er blitt sakt fra starten av og ser ut til å gjelde fremdeles. Natur lovene lar seg ikke endre over natta.
De som hadde håpet på 100kWh batter er nok litt skuffet og må vente noen år til.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Stikkkontakt

Sitat fra: fovea73 på tirsdag 01. september 2015, klokken 21:33
Har vært villig til å kompromisse med både ski og kayak, men ikke med denne rekkevidden. Ser frem til Mod 3 i steden.
Jeg forholder meg til den amerikanske konfigurasjonen hvor det er oppgitt rekkevidde på 240 miles som konverteres til 386 km.

Prisen for GLCe er ikke spikret, men ser ut til å havne rett over 700.000,- godt utstyrt. Muligens mindre avgifter fra 2016, vi får se.

Jo, prisen er spikret. 565.000. Jeg tror du kommer langt med 650.000 etter rabatt. Da har du 110-120.000 i ekstrautstyr.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA