Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S videoer

Startet av XS40, søndag 20. oktober 2013, klokken 22:23

« forrige - neste »

Diravi

Sitat fra: Kires på onsdag 02. september 2015, klokken 09:35
Nå blir jeg vel flådd her inne men synes dette virker med som en konkurrent til MPV enn SUV eller er det bare meg? Mulig det er tanken bak også men har lest flere steder at Tesla kommer med en SUV?
Slår meg mer som en dyr konkurrent til Ford Smax enn X5\Q7\XC90.

Er en flott bil, ikke det det står på. Men var bare ikke helt biltypen jeg forventa.

Jeg tror ikke det er noen som sitter med fasit-definisjonen av hva en SUV er, så da er det vel ikke grunn til å flå noen. ;-) Men en av bilene som var med på å definere klassen var vel første Subaru Forester. Litt mindre høybygd og "butch" enn en tradisjonell 4x4, mer egnet for vanlig vei, men fortsatt egnet for skogvei og med god plass.

Synes Model X faller godt innenfor en slik beskrivelse. Men hvis en SUV i tillegg må være firkantet og ha høy luftmotstand og stor loddrett grill for å fortjene betegnelsen; ja, da faller den nok utenom. I så tilfelle kan du være bedre betjent med CUV-begrepet. I crossoverklassen ville jeg også plassert BMW X4 og X6.

Model X ser ut til å ville konkurrere tett med Q7 hva angår innvendig volum, utstyr og fart (og den gjør noen ting bedre). Audi har rundet av omtrent alle kanter på Q7 og gjort den til et såpestykke, men den regnes fortsatt som en SUV, ser det ut til.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Gæsjan

Vet man om noen i USA faktisk har fått spekket opp bilen sin og satt den i bestilling, eller har de bare fått lov til å leke seg med konfiguratoren?
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

SunSeeker

Sitat fra: Gæsjan på onsdag 02. september 2015, klokken 15:58
Vet man om noen i USA faktisk har fått spekket opp bilen sin og satt den i bestilling, eller har de bare fått lov til å leke seg med konfiguratoren?

Bonnie på TMC la ut bilde av at den var bestilt iallefall. Finner ikke det,  men her er et fra en annen:
http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=92745&d=1441159023

sigurdi

Det er bekreftet at ivertfall Signature 27 i USA har fått bekreftet bestillingen sin.

De fleste var kjappe å konfigurerer og bekreftet, det står da at de har frem til 08.09.15 før bilen blir låst.

Bonnie har fullspekket bilen sin med det aller meste av ustyr og litt til, ink 22" felger. :-)

Men hun har ikke bekreftet ennå pga hun har ikke fått bekreftelse på 1 måneds forsinkelse dersom hun velger vinterpakken.
Må hun vente en måned ekstra så blir det ikke vinterpakke og bil i slutten av september om allt går på skinner.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Teslanewbie

Sitat fra: sigurdi på onsdag 02. september 2015, klokken 23:35
Det er bekreftet at ivertfall Signature 27 i USA har fått bekreftet bestillingen sin.

De fleste var kjappe å konfigurerer og bekreftet, det står da at de har frem til 08.09.15 før bilen blir låst.

Bonnie har fullspekket bilen sin med det aller meste av ustyr og litt til, ink 22" felger. :-)

Men hun har ikke bekreftet ennå pga hun har ikke fått bekreftelse på 1 måneds forsinkelse dersom hun velger vinterpakken.
Må hun vente en måned ekstra så blir det ikke vinterpakke og bil i slutten av september om allt går på skinner.

Ja, å vente 1 mnd for en mer komplett bil er jo noe herk..  hun må jo bli først.... Himler med øyne ....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sigurdi

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 03. september 2015, klokken 07:20
Sitat fra: sigurdi på onsdag 02. september 2015, klokken 23:35

Ja, å vente 1 mnd for en mer komplett bil er jo noe herk..  hun må jo bli først.... Himler med øyne ....

Regner med at om hun savner oppvarmede seter så får hun nok byttet setene ved en senere anledning.
Er noen fordeler å bo kort vei fra fabrikken og ha de riktige kontaktene.

Hyggelig dame foresten.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

KrW

Signatur #1 er bestilt i blå leser jeg på TMC  :)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Havebigfun

det er vel US TMX Sig #1 det som blir spennende når den første europeiske spikres...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA