Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kupevarmer

Startet av Veggen, torsdag 10. oktober 2013, klokken 21:08

« forrige - neste »

ErikH

Nå er min bil oppdatert. Tidligere var FM, AM og DAB helt utkoblet, kom ikke engang inn i kanalvelgerne. Nå virker FM og DAB som bare det. Godt signal (Stavanger), og god lyd. Har ikke testet AM...

Noen nevnte at TuneIn ikke fungerte etter oppdatering. Hos meg fungerer det i alle fall bra.

Kjekt å få navigasjon med gatenavn på norsk, selv om mye av underholdningsverdien nå er borte :)
Tesla Model S - S85, pearl white, air suspensions, tech, sound - Utlevert 23. september 2013

Cobos

Jeg savner veldig en "Last ned" funksjon for siste oppdatering. Altså at jeg kan be bilen eksplisitt om å lete etter ny software og så laste ned hvis den finnes. Jeg sitter fortsatt med 5.0.102 :(

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Roger (NO)

Mine erfaringer så langt er som følger:

Navigasjon:
- Norsk tale
- Trafikkinformasjonen er tydeligere (noe endrede farger og bedre skille mellom kjøreretningene

TuneIn
- Fungerer som før

Regenerering
- Virker "snillere". Mindre motorbrems på standard

iPhone App
- Virker ikke bedre enn før. Fortsatt ikke kontakt med bilen når den ikke lader.
Må "Energy saving" være avslått?

AttackOfTheMac

Sitat fra: Cobos på lørdag 05. oktober 2013, klokken 18:21
Jeg savner veldig en "Last ned" funksjon for siste oppdatering. Altså at jeg kan be bilen eksplisitt om å lete etter ny software og så laste ned hvis den finnes. Jeg sitter fortsatt med 5.0.102 :(

Cobos

Tror dette er helt bevist fra Tesla sin side. Tipper de ønsker å rulle ut sakte, kanskje til mest mulig forskjellig konfig av bilen i begynnelsen for å se at det ikke er noen store feil.

Havebigfun

Sitat fra: Roger (NO) på lørdag 05. oktober 2013, klokken 19:20
iPhone App
- Virker ikke bedre enn før. Fortsatt ikke kontakt med bilen når den ikke lader.
Må "Energy saving" være avslått?
Energy saving ja eller nei- uansett får jeg ikke kontakt med bilen om den ikke lader- tror det har med SIM-kortet å gjøre som ikke har eget tlf-nummer og som derfor ikke kan kontaktes/vekkes per SMS. Spørs om de får løst dette med SW-oppgradering ???

Cobos

Sitat fra: Thorbjorn på lørdag 05. oktober 2013, klokken 19:32
Sitat fra: Cobos på lørdag 05. oktober 2013, klokken 18:21
Jeg savner veldig en "Last ned" funksjon for siste oppdatering. Altså at jeg kan be bilen eksplisitt om å lete etter ny software og så laste ned hvis den finnes. Jeg sitter fortsatt med 5.0.102 :(

Cobos

Tror dette er helt bevist fra Tesla sin side. Tipper de ønsker å rulle ut sakte, kanskje til mest mulig forskjellig konfig av bilen i begynnelsen for å se at det ikke er noen store feil.
Isåfall burde jo jeg vært først i køen :) Så veldig mange S60 kan jeg ikke tro at det er bortsett fra min da. Jeg mistenker at problemet er at jeg ikke kjører nok og dermed lader den ikke veldig lenge (og garasjen har crappy mobil dekning) og går fort i deep sleep. Altså har jeg lite tid hvor Tesla kan få pinget bilen min og startet uploaden. Stikker evt ned på Alnabru en av de nærmeste dagene hvis jeg ikke har fått noe før det.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Roger (NO)

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 05. oktober 2013, klokken 19:50
Sitat fra: Roger (NO) på lørdag 05. oktober 2013, klokken 19:20
iPhone App
- Virker ikke bedre enn før. Fortsatt ikke kontakt med bilen når den ikke lader.
Må "Energy saving" være avslått?
Energy saving ja eller nei- uansett får jeg ikke kontakt med bilen om den ikke lader- tror det har med SIM-kortet å gjøre som ikke har eget tlf-nummer og som derfor ikke kan kontaktes/vekkes per SMS. Spørs om de får løst dette med SW-oppgradering ???
Når Teslas servere klarer å "vekke" bilen og fortelle at det er en software oppdatering tilgjengelig, skulle det vært en smal sak for de samme serverne å vekke bilen på forespørsel fra App'en.
Tror dette tlf-nummer styret kun er spekulasjoner...

petersv

Sitat fra: Roger (NO) på lørdag 05. oktober 2013, klokken 20:51
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 05. oktober 2013, klokken 19:50
Sitat fra: Roger (NO) på lørdag 05. oktober 2013, klokken 19:20
iPhone App
- Virker ikke bedre enn før. Fortsatt ikke kontakt med bilen når den ikke lader.
Må "Energy saving" være avslått?
Energy saving ja eller nei- uansett får jeg ikke kontakt med bilen om den ikke lader- tror det har med SIM-kortet å gjøre som ikke har eget tlf-nummer og som derfor ikke kan kontaktes/vekkes per SMS. Spørs om de får løst dette med SW-oppgradering ???
Når Teslas servere klarer å "vekke" bilen og fortelle at det er en software oppdatering tilgjengelig, skulle det vært en smal sak for de samme serverne å vekke bilen på forespørsel fra App'en.
Tror dette tlf-nummer styret kun er spekulasjoner...

Sier ikke at du har feil eller rett, men at Tesla vekker bilen for oppdatering vet vi ikke at er faktum. Jeg tipper bilen kommuniserer på eget insj. regelmessig med Tesla, er det da en update som blir pushet så får man den.

Det var verkstedssjefen på Alna som sa at det var utfordringer med telemetrien som var grunn i app-problemene, ser ingen grunn til å betvile han på det.

glaserud

Skulle vært en option for at den ikke gikk i dvale når laderen sto i.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Malisa

Da har jeg fått oppdatert SW på min bil i dag. 8 dager siden forrige oppdatering, da jeg hentet bilen. Laderen sto i før jeg oppdaterte, men den begynte ikke å lade igjen etter at oppdateringen var ferdig. 3 feilmeldinger på skjermen, car needs service, low 12V batteri og en til. Slo av alt og tok ut lader, virket da jeg startet opp igjen og nå lader den igjen...
#1330, VIN 14365, S85, Sort, sort skinn, 21", alt ekstra minus barneseter. Levert 27. september kl. 15:00 :)

OddB

#85
De fleste datadingser trenger en «Svensk reset» i ny og ne....og ikke minst etter oppdateringer :-)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

FinallyElectricYeah

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:24
What? Problemer med TuneIN nettradioen? Håper ikke det :) DAB-ustabilitet har nok litt av skylden, men nettradio og Spotify er nå utelukkende det som brukes i bilen. Og overgangen gikk umerkelig.

Hei Øivind hvor kjører du spotify fra? Mobil?
P85 sept 2013, C Zero sept 2014, Model X #1342

ChrisKvar

Sitat fra: SSK på fredag 04. oktober 2013, klokken 19:17
Jeg har brukt Homelink i en uke nå både hjemme (LiftMaster) og på jobben (Crawford), og det har fungert uten problem begge steder.
Begge portåpnerne bruker 433 Mhz.
Det fungerer også etter oppdateringen i går.
Vet du hvilken Crawford du har, Ultra? jeg har det, men får den ikke til å virke....

Veggen

Har nå testet med Energy Saving Off i et døgn. Bilen har stått helt stille uten lading eller andre forstyrrelser på hytta.
Startet i går med nøyaktig 200km range, og har nå 24 timer senere 187km, altså 13km per døgn, eller drøyt 0,5km per time i tap.
Har periodisk sjekket mobilappen og har fått kontakt med bilen.
Flott at dette ser ut til å fungere, kommer nok kun til å aktivere Energy Saving ved lengre tids parkering fremover.

SSK

Sitat fra: ChrisKvar på lørdag 05. oktober 2013, klokken 21:46
Sitat fra: SSK på fredag 04. oktober 2013, klokken 19:17
Jeg har brukt Homelink i en uke nå både hjemme (LiftMaster) og på jobben (Crawford), og det har fungert uten problem begge steder.
Begge portåpnerne bruker 433 Mhz.
Det fungerer også etter oppdateringen i går.
Vet du hvilken Crawford du har, Ultra? jeg har det, men får den ikke til å virke....

Usikker på typebetegnelsen, gammel port og åpner. Fjernkontrollen er en Tele Radio T60.
P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA