Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kupevarmer

Startet av Veggen, torsdag 10. oktober 2013, klokken 21:08

« forrige - neste »

Cato76

Sitat fra: Thorbjorn på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:08
Sitat fra: Cato76 på fredag 04. oktober 2013, klokken 07:42
Jeg opplever en liten nedtur etter at jeg oppdaterte. Nå forsvant signalene for TuneIn radioen som jeg brukte 100% i bilen (har mye bedre dekning enn FM og DAB - også i tunneller) - Har full 3G dekning.
"High bandwitdh required - connect to Wi-Fi to play" står det på skjermen. -Frykter at dette er noe Tesla som har gjort med vilje for å redusere sine kostnader på nett-trafikken  ???

Må kanskje bestille mobilt bredbånd allerede nå...  :(

Er det noen andre som opplever det samme?

Prøvd en restart?
Tviler sterkt på at Tesla ikke lar folk streame lengre.
Er FM/DAB blitt bedre nå etter du oppdaterte ?

Prøvde restart, men ingen endring etter dette.
Ser at noen ikke merker noe på TuneIn, men det kan komme av at noen nett-kanaler krever svakere streaming enn andre, så det kan komme an på hvilken kanal man hører på.

TuneIn Nettradio:
Før oppdateringen virket P4 hele tiden, P4 Bandit og NRK P3 fallt ut av og til, men virket fint frem og tilbake til jobb i Grenland.

Etter oppdateringen virker fortsatt P4, men NRK P3 og P4 bandit virker ikke i det hele tatt. Jeg hører kun på P4 Bandit når jeg kjører alene (mye god musikk 8)).

DAB radioen:
Før oppdateringen virket denne fint (etter at jeg hadde restartet systement for en uke siden)

Etter oppdateringen virket ikke denne i det hele tatt. Men jeg gikk inn på innstillingene og valgte "lavt DAB signal" (eller noen slikt) og da virket det bedre, men i følge kartet [http://radio.no/dekning/]som viser DAB signalstyrker, så skal det være full styrke der hvor jeg bor og kjører...

FM radio merket jeg ingen ting på. Man det skal sies at jeg nesten ikke har brukt FM i bilen, så jeg vet for lite til å uttale meg...

En HELT annen ting er at når jeg startet oppdateringen i går kveld så satte jeg bilen til lading - sjekket at den ladet - gikk å la meg. Når jeg skulle reise på jobb i dag så var oppdateringen ferdig, men ladingen hadde kuttet... Så det er kanskje lurt å sjekke om bilen lader under/etter oppdatering dersom man er avhengig av rekkevidde på bilen.
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Roger (NO)

Sitat fra: Cato76 på fredag 04. oktober 2013, klokken 10:58
Sitat fra: Thorbjorn på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:08
Sitat fra: Cato76 på fredag 04. oktober 2013, klokken 07:42
Jeg opplever en liten nedtur etter at jeg oppdaterte. Nå forsvant signalene for TuneIn radioen som jeg brukte 100% i bilen (har mye bedre dekning enn FM og DAB - også i tunneller) - Har full 3G dekning.
"High bandwitdh required - connect to Wi-Fi to play" står det på skjermen. -Frykter at dette er noe Tesla som har gjort med vilje for å redusere sine kostnader på nett-trafikken  ???

Må kanskje bestille mobilt bredbånd allerede nå...  :(

Er det noen andre som opplever det samme?

Prøvd en restart?
Tviler sterkt på at Tesla ikke lar folk streame lengre.
Er FM/DAB blitt bedre nå etter du oppdaterte ?

Prøvde restart, men ingen endring etter dette.
Ser at noen ikke merker noe på TuneIn, men det kan komme av at noen nett-kanaler krever svakere streaming enn andre, så det kan komme an på hvilken kanal man hører på.

TuneIn Nettradio:
Før oppdateringen virket P4 hele tiden, P4 Bandit og NRK P3 fallt ut av og til, men virket fint frem og tilbake til jobb i Grenland.

Etter oppdateringen virker fortsatt P4, men NRK P3 og P4 bandit virker ikke i det hele tatt. Jeg hører kun på P4 Bandit når jeg kjører alene (mye god musikk 8)).

DAB radioen:
Før oppdateringen virket denne fint (etter at jeg hadde restartet systement for en uke siden)

Etter oppdateringen virket ikke denne i det hele tatt. Men jeg gikk inn på innstillingene og valgte "lavt DAB signal" (eller noen slikt) og da virket det bedre, men i følge kartet [http://radio.no/dekning/]som viser DAB signalstyrker, så skal det være full styrke der hvor jeg bor og kjører...

FM radio merket jeg ingen ting på. Man det skal sies at jeg nesten ikke har brukt FM i bilen, så jeg vet for lite til å uttale meg...

En HELT annen ting er at når jeg startet oppdateringen i går kveld så satte jeg bilen til lading - sjekket at den ladet - gikk å la meg. Når jeg skulle reise på jobb i dag så var oppdateringen ferdig, men ladingen hadde kuttet... Så det er kanskje lurt å sjekke om bilen lader under/etter oppdatering dersom man er avhengig av rekkevidde på bilen.
Lading skal stoppe under selve oppdateringen, men den skal vel streng tatt fortsette når oppdateringen er fullført...

petersv

Min fortsatte, men det er på 3-fase 400V med rød plugg.

Nuvolari

Sitat fra: petersv på fredag 04. oktober 2013, klokken 11:54
Min fortsatte, men det er på 3-fase 400V med rød plugg.

...og sånn går nå dagan. Sprøtt at man med samme FW versjon opplever ulike feil. Det samme har vi sett referert på TMC.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Anders Heibø

Sitat fra: OddB på torsdag 03. oktober 2013, klokken 22:25
Du burde få opp en liste over alle utilgjengelige stasjoner, sortert alfabetisk.

;D
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

OddB

Sitat fra: anders.heibo på fredag 04. oktober 2013, klokken 18:13
Sitat fra: OddB på torsdag 03. oktober 2013, klokken 22:25
Du burde få opp en liste over alle utilgjengelige stasjoner, sortert alfabetisk.

;D
he he, det var vel underbevisstheten som spilte meg et puss her... Slik jeg forstår det er jo de fleste stasjonene utilgjengelig  ;)

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Roger (NO)

Noen som har testet HomeLink etter oppdateringen?

Noen som har fått oppdatering i dag?

Havebigfun

Sitat fra: Roger (NO) på fredag 04. oktober 2013, klokken 18:56
Noen som har testet HomeLink etter oppdateringen?

Noen som har fått oppdatering i dag?
Jeg -hos meg funker det fortsatt ikke

SSK

Jeg har brukt Homelink i en uke nå både hjemme (LiftMaster) og på jobben (Crawford), og det har fungert uten problem begge steder.
Begge portåpnerne bruker 433 Mhz.
Det fungerer også etter oppdateringen i går.
P85D

NTesla

Samme her, Homelink fungerer like bra før og etter. Når det gjelder updaten så stoppet ladingen her også, så måtte restarte ladingen manuelt.

Roger (NO)

Fortsetter de å pushe ut oppdateringer i helgen også?

ArneS

Ja, fikk min nå. Har ikke fikset DAB og scheduled charging problemer. Dessuten får jeg ikke spille alle TuneIn kanalene pga "High bandwith required. WiFi connection needed"  :(
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Roger (NO)

#72
Der kom min også ja.
Håper virkelig HomeLink er fikset for Horrmann, samt at TuneIn fungerer på "mine" kanaler...

Går ut fra at jeg kan låse bilen mens dette pågår?
Tar det opp til 2:30 på WiFi også?

Den skal være helt "død" under oppdateringen? Ingen skjermer som fungerer eller noe?

ArneS

Det tok bare 25 min over 3G på min å oppdatere.
P85+ Signature (solgt)
P85DL

jkirkebo

Sitat fra: Roger (NO) på lørdag 05. oktober 2013, klokken 12:10
Fortsetter de å pushe ut oppdateringer i helgen også?

Ja, min står og oppdaterer seg nå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA