Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kupevarmer

Startet av Veggen, torsdag 10. oktober 2013, klokken 21:08

« forrige - neste »

Cobos

Sitat fra: Veggen på torsdag 03. oktober 2013, klokken 23:58
Dette styrer Tesla helt selv, antagelig etter samme metoden som de tildeler VIN.
Jeg tror du glemte at utdelingen av software oppdateringer også tillegges en random funksjon slik at du helt sikkert ikke vet når du får den  :o

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

glaserud

Haha. Dæven så trangt om plassen det har blitt i navigasjonen nå. Kjørte til jobb, og i Sinsenkrysset var det minst 3 damer som holdt på der inne.

Dame 1: Om 100 meter ta til høyre inn på
Dame 2: 4
Dame 1: Etter 110 meter ta så til venstre mot
Dame 3: Sentrum

Men de virket blide og hyggelige, da.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Cato76

Jeg opplever en liten nedtur etter at jeg oppdaterte. Nå forsvant signalene for TuneIn radioen som jeg brukte 100% i bilen (har mye bedre dekning enn FM og DAB - også i tunneller) - Har full 3G dekning.
"High bandwitdh required - connect to Wi-Fi to play" står det på skjermen. -Frykter at dette er noe Tesla som har gjort med vilje for å redusere sine kostnader på nett-trafikken  ???

Må kanskje bestille mobilt bredbånd allerede nå...  :(

Er det noen andre som opplever det samme?
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

petersv

Sitat fra: OddB på torsdag 03. oktober 2013, klokken 22:25
Sitat fra: glaserud link=topic=9700.msg127033#msstasjonerate=1380823567
Ser også en ny feature i radioen. Kan nå bytte mellom AM, FM og DAB uten å gå opp via "Browse". Se tre knapper i midten.

For et vanvittig brukergrensesnitt ! !
Hvordan i alle verdens dager har de tenkt at folk skal finne fram til de fire fem blokkene blant det utall blokker som finnes ??
Er det mulig å lage favorittlister ihvertfall  ??
Tror de har misforstått hele konseptet med DAB.... Internettsider er vel ikke sortert etter ip adresse i google ?? 
Du burde få opp en liste over alle utilgjengelige stasjoner, sortert alfabetisk.   

Du har vel det litt lengre opp i bildet.

Sitat fra: Roger (NO) på torsdag 03. oktober 2013, klokken 20:04
Har update kommet utover dagen i dag, eller nå på kvelden?
Hva hadde dere før? 5.0 102?
Jeg har 107. Lurer på om det har noe å si for rekkefølgen...?
Jeg venter fortsatt i spenning...

Håper virkelig de har fikset HomeLink samt tilgangen via app'en når bilen er i sleep mode...

102 ja. Mistenker at vi med eldst sw får ny først.

SSK

Sitat fra: petersv på fredag 04. oktober 2013, klokken 08:04
102 ja. Mistenker at vi med eldst sw får ny først.

Tror ikke det, jeg hadde .107 og fikk oppdateringen i går.
P85D

Roger (NO)

Vil bilen bli "vekket" av Tesla, eller er man avhengig av å ha en våken 3g/internett forbindelse over tid for at bilen skal se etter oppdateringer?

SSK

Sitat fra: Roger (NO) på fredag 04. oktober 2013, klokken 08:39
Vil bilen bli "vekket" av Tesla, eller er man avhengig av å ha en våken 3g/internett forbindelse over tid for at bilen skal se etter oppdateringer?

Den blir "vekket", min fikk oppdateringen i dvale uten å stå på lading.
P85D

Roger (NO)

Da er det vel bare å ta tiden til hjelp.
Lurer fælt på hvilke rekkefølge dem følger...

Flere som har mistet tuneIn?
Håper ikke dette blir gjengs, da det stort sett er den jeg bruker...

AttackOfTheMac

Sitat fra: Cato76 på fredag 04. oktober 2013, klokken 07:42
Jeg opplever en liten nedtur etter at jeg oppdaterte. Nå forsvant signalene for TuneIn radioen som jeg brukte 100% i bilen (har mye bedre dekning enn FM og DAB - også i tunneller) - Har full 3G dekning.
"High bandwitdh required - connect to Wi-Fi to play" står det på skjermen. -Frykter at dette er noe Tesla som har gjort med vilje for å redusere sine kostnader på nett-trafikken  ???

Må kanskje bestille mobilt bredbånd allerede nå...  :(

Er det noen andre som opplever det samme?

Prøvd en restart?
Tviler sterkt på at Tesla ikke lar folk streame lengre.
Er FM/DAB blitt bedre nå etter du oppdaterte ?

Øyvind.h

What? Problemer med TuneIN nettradioen? Håper ikke det :) DAB-ustabilitet har nok litt av skylden, men nettradio og Spotify er nå utelukkende det som brukes i bilen. Og overgangen gikk umerkelig. Tenker ikke på kilde, men det fungerer veldig bra og utvalget av kanaler er upåklagelig :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

SSK

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:24
What? Problemer med TuneIN nettradioen? Håper ikke det :) DAB-ustabilitet har nok litt av skylden, men nettradio og Spotify er nå utelukkende det som brukes i bilen. Og overgangen gikk umerkelig. Tenker ikke på kilde, men det fungerer veldig bra og utvalget av kanaler er upåklagelig :)

TuneIn fungerer som før, ingen problemer etter oppdateringen.
P85D

Øyvind.h

Sitat fra: SSK på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:35
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:24

TuneIn fungerer som før, ingen problemer etter oppdateringen.
Godt å høre! Min bil var ferdig oppdatert i dag morges, men kjører ikke bil til jobb så jeg får ikke testet før i morgen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Roger (NO)

Og alle opplever bedre tilgang med App'en?

petersv

I dag funker ikke appen. Står awaiking car, men ingenting skjer selv om jeg venter lenge.

Roger (NO)

Sitat fra: petersv på fredag 04. oktober 2013, klokken 10:46
I dag funker ikke appen. Står awaiking car, men ingenting skjer selv om jeg venter lenge.
Hmmm....
Har du Power Saving mode av eller på i bilen?
Skulle jo tro det har noe å si dersom den shutter ned 3g forbindelsen vel?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA